Ik was zo benieuwd om te weten wat voor resultaat het geeft als je pellets in een gewone houtkachel zou gaan branden met behulp van een pelletkorf dat ik zelf een pelletkorf heb gemaakt van geperforeerd plaatstaal om het te kunnen proberen. De korf heeft een formaat van 35cm breed 20cm diep en 15cm hoog. Daar gaat precies 5kg pellets in. Ik heb het nu voor het eerst getest in een houtkachel van kennissen en het resutaat is zeer bevredigend. Korf in de kachel plaatsen opvullen met pellets wat brandgel erop en aansteken. De volledige oppervlakte van de pelletkorf gaat branden en geeft een erg mooi vlammenspel dat perfect te regelen is met de luchttoevoerklep van de kachel. De verkregen warmte is meer dan behoorlijk want de kachel mocht als snel op minimum luchttoevoer gezet worden (misschien mag de korf in oppervlakte wel een stuk kleiner). Het verbruik zal wel een stuk hoger liggen dan in mijn pelletkachel maar met een volle pelletkorf (5kg pellets dus) brandt de kachel toch een 3 à 4 uur. Het bijvullen gaat redelijk met een schop pellets in de korf te gieten. Het lijkt me dus wel interessant voor mensen met een houtkachel... veel minder vuiligheid en toch voldoende warmte en veel gemakkelijker aan te steken.
Vriendelijke groeten
Hans
Vriendelijke groeten
Hans

» winter 2013!!!!
» rook langs Tstuk
» edelkamin iris - probleem na opstart
» Hoe resetten van 'service' op bedieningspaneel (active system)
» mir met pellbox scf
» groepsaankoop?
» Grote pellet enquëte 2012-2013
» funny: schouw
» verkooppunten Domo Power+ pellets