Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
stef123
steven
6 plaatsers

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast zo aug 28, 2011 1:54 am

    Heeft er iemand ervaring met deze kachel?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast zo jun 17, 2012 8:50 pm

    hebben wij gekocht maar installeren we zelf. laat je weten hoe deze draait binnen een 2 a 3 weken (dan komen de leisteen voor tegen de schouw binnen en kunnen we er aan beginnen)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast ma jul 23, 2012 10:47 am

    Voila ne marcheert
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van steven ma jul 23, 2012 11:00 am

    wat werkt er?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast ma jul 23, 2012 11:48 am

    De combikachel. Hebben die zelf geplaatst omdat er nogal veel meet maat en paswerk aan te pas kwam omdat de vloer en schouw in leisteen moesten komen en dan alles mooi int midden moest. Daarna nog schouwbuis 4 m omhoog en op 45 graden naar buiten geboord . En gezien mijn huis al afgewerkt was was er geen plaats voor ne mm te veel vloer weg te nemen of schouwgat te groot te boren.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van steven ma jul 23, 2012 11:57 am

    veel werk gehad blijkbaar. alleen is het nu buiten iets te warm ( cheers ) om de kachel te laten branden


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast ma jul 23, 2012 1:17 pm

    Nooit te warm om Es' te testen met ramen en deuren open. De eerste 2 uur ruikt het toch naar verf dus is het wel leuk dat de ramen open kunnen. Smile
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van stef123 do sep 27, 2012 9:04 am

    Ik zit hier al zolang te zoeken op het forum en zie dit nu pas. Zijn er zo weinig mensen die een combi hout pellets hebben?
    Iemand ervaring met de Hybride van Natureline, tevreden ervan?

    Zo eventjes in de rapte gegoogled, zou 12 Kw vermogen hebben en prijs zou tussen de 3500 en 4000 euro liggen? Persoonlijk vind ik dat nog een betaalbare prijs voor zo'n kachel. Belangrijkste vraag is echter: zijn ze goed?
    mvg
    Stef
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van dxnature do sep 27, 2012 9:31 am

    Stef, zo te zien heeft die kachel een verbruik van minimaal 1.7 kg pellets per uur, das echt veel vind ik. Mijne verbruikt nu 0.655 kg/u in de laagste stand en het is toch ook een 11 kw kachel. Toch wel een verschil om rekening mee te houden als het over economisch verantwoord verwarmen gaat. We hebben tenslotte twee tussenseizoenen in een stookjaar waar de kachel regelmatig naar zijn laagste stand moduleert.

    mvg, Ron
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van stef123 do sep 27, 2012 10:43 am

    @dxnature
    ja ik zie het ook nu.....1,7 Kg per uur is wat veel inderdaad. Ik ben wel geinteresseerd in zo'n combi hout - pellets maar ofwel hebben ze geen vermogen genoeg bv de Nordica combi 6 Kw ofwel zijn ze buiten mijn budget bv de Induo of de Jolly.

    Niemand die een goed merk kent voor combi kachel met een redelijk vermogen 10 a 11 Kw voor de prijs 3500 a 4000 euro?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast do sep 27, 2012 10:14 pm

    Wij hebben die en enorm tevreden van. Minimum is helemaal geen 1.7 kg. Je kan de vijzel instellen dat die amper 0.4 kg levert. En een enorm rendement. Zelf met het hout brand deze enorm warm. Het vergt wel enig oefening om er correct van pellets naar hout mee te schakelen of omgekeerd. Super stoof ( en maar 2600 betaald)
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van stef123 vr sep 28, 2012 8:22 am

    @liesjepeel
    U zegt dat de vijzel naar 0,4 kan worden gezet, hoeveel temperatuur bereikt u nog met die instellingen?
    Is het huis goed geisoleerd?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast vr sep 28, 2012 11:31 pm

    Dat is genoeg om zoals nu bij een 15 à 12 graden buiten op ze sloffen ruim 23 graden te halen. Ons huis is wel zeer goed geïsoleerd ( iton bouw en dikke iso in het dak) maar heeft zoals elk huis uit de jaren 80 enkele koude bruggen. En ook is de living keuken boven en slaapkamers worden allemaal door dien stoof verwarmt ( alles is open) zoeen 320 kubieke meter. Ik heb ze nog niet op vol vermogen getest met pellets. Wel moet ik zeggen dat ie op hout verschrikkelijk veel warmte opbrengt ""met een laag houtverbruik.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3080
    Registration date : 06-12-11

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Fleur za sep 29, 2012 7:49 am

    liesjespeel schreef

    Dat is genoeg om zoals nu bij een 15 à 12 graden buiten op ze sloffen ruim 23 graden te halen.

    is dat niet wat voorbarig ,wat als het deze winter -10 zal zijn ,ik ben benieuwd hoe de warmte dan nog verdeeld zal worden en bij welke temperatuur ?
    hou ons allezinds op de hoogte.



    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast za sep 29, 2012 8:36 am

    Het was vroeger met een oude invouwkachel ( hebben we zo 4 haar gedaan) nooit geen koud gehad. Het enige verschil is dat deze kachel nu meer warmte genereert dan de vorige en dat we dus geen 40 kubiek hout meer verstoken.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van stef123 za sep 29, 2012 9:15 am

    Zoals je zegt Liesjepeel is je huis zeer goed geisoleerd, dat speelt natuurlijk een rol. Heb gisteren met een verkoper van Nature Line (Aartrijke) gesproken, toen ik hem zei dat 1,7 Kg als minimum wel wat veel was, antwoorde hij mij dat het maar 1,3 Kg /u was.

    Bij jou is het 0,4 Kg/u, zijn er bij jou dan speciale instellingen gebeurd? Hoe heb je dat gedaan?

    Hoelang heb je die kachel al, heb je ze al eens gebruikt als het echt koud was?
    Alvast bedankt voor de info
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast za sep 29, 2012 9:30 am

    Die 1.3 is idd zo bij standaard instellingen. Maar je kan in de submenus komen ( alle bij mij toch dus drenk ik bij die andere kachels ook) en daar kan je de kracht van de vijzel instellen.( in 20 standen-> staat wel bij... Enkel voor professionelen) Op laagste stand komen amper telkens 2 korreltjes uit ( wel gemerkt dat je dan zelf eerst wat pellets tegen de bougie moet leggen om te starten want door dat er zo weinig uitkomt en de bougie wat verzonken zit vakken die er niet direct tegen) als ik dan uitreken dat ik net geen 45 uur brand met een zak komt dit op 0.4 kg per uur. Zal ongetwijfeld wel niet genoeg zijn om in de koudste periodes te branden dat weet ik wel. Maar dat ie dan iets meer zal verbruiken vind ik niet erg... Daarom dat je een combi koopt eh. Om warm te hebben als je thuis komt en om de pellets af te zetten en door te branden op hout eens je thuis bent. De mijne komt ook van aartrijke maar wel zelf geplaatst en ik ben daar ook vaste klant. En gekocht rond Batibouw. Dus dit alles samen was een goede korting waard. 1 ding kan ik je wel zeggen... Die mensen hebben een super service!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast za sep 29, 2012 9:31 am

    Al heb ik wel de indruk dat de verkoper zelf enkel de basis kent van deze kachel... Want ik heb veel zelf moeten ontdekken.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van stef123 za sep 29, 2012 1:07 pm

    @Liesjepeel
    Bedankt voor de info.

    Welk hout gebruik je, kan je ook paletten hout gebruiken? Je raakt waarschijnlijk wel aan gratis hout? Want normaal gezien zijn stères hout toch duurder in gebruik dan pellets?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast za sep 29, 2012 1:10 pm

    Afbraak hout ( van containerdiensten) en palletten en snoeihout.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van stef123 za sep 29, 2012 1:20 pm

    Ja dat is goedkoop natuurlijk.

    Alhoewel hout duurder duurder, heb net even een berekening gemaakt.
    Gelieve me te verbeteren als een fout in zit:
    1 stère eiken hout 70 euro (kan waarschijnlijk nog goedkoper, afhankelijk van de dealer)
    1 stère eiken hout weegt ongeveer 400 Kg
    Verbruik in hout 4 Kg /u prijs per uur = 0,70 euro
    Laag pelletverbruik aan 1,2 Kg/ uur prijs per uur = 0,30 euro
    Hoog pelletverbruik aan 2,5 Kg/ uur prijs per uur = 0,62 euro

    Zoveel scheelt dat niet in prijs, maar de pelletkachel heeft een hoge rendement.
    Natuurlijk gratis hout is gratis, maar niet iedereen kan er aan geraken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gast za sep 29, 2012 1:26 pm

    Iedereen kan er aanharken als je wat zoekt. Container hout kost je een 50 à 100 euro voor een 25 à 30 kubiek. De reden waarom ik overgestapt ben naar een limbi ipv enkel hout is omdat ik wil dat het smorgens wat warm is voor de baby en omdak ik geen zin meer heb om elke zomer een week te spenderen aan het zagen van 2 containers hout. Nu doe ik enkel wat ik nodig heb. Spaart tijd en plaats.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van stef123 za sep 29, 2012 1:34 pm

    container hout kost je een 50 à 100 euro voor een 25 à 30 kubiek
    Dat is interessant. Dan denk ik dat ik toch eens goed ga overwegen om die Nature Line combi aan te schaffen.



    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van stef123 za sep 29, 2012 1:42 pm

    Het vergt wel enig oefening om er correct van pellets naar hout mee te schakelen of omgekeerd
    Nog een vraagje, kan men van pellets naar hout omschakelen en omgekeerd zonder de kachel uit te doen?
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Nature Line combi gisteren geleverd

    Bericht van stef123 di dec 04, 2012 4:05 pm

    Eindelijk is het zover, de pelletkachel combi is geinstalleerd. Wat een verschil in warmte zeg!! Een aangename 22 graden in de living, de temperatuur boven moet ik nog testen, vandaag voor het slapen gaan deuren open en zien hoe warm het wordt in de slaapkamers.

    Momenteel stook ik op pellets, even de handleiding doorgenomen en de overschakeling pellets - hout of hout-pellets ziet er niet al te ingewikkeld uit, dat ga ik morgen ook even testen. Ik stook nu op programma 2 en het gaat tot 5 dus heb ik nog wat reserve. Verder kan ik er nog niet veel over vertellen, dat komt nog.
    mvg
    Stefaan

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel Empty Re: ervaringen met Nature Line combi hout-pellet kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:18 pm