Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Cerutti, Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van Gast ma okt 08, 2012 1:31 pm

    Hallo,
    Zoals zovelen sta ik op het punt mijn installatie te vervangen.
    Ik twijfel tussen 2 betaalbare systemen,... de Edilkamin en de Defro Duo.
    wat wel vreemd is is dat de ene me voorstelt om een buffervat van 600l aan te leggen terwijl de andere zegt dat het niet nodig is en dat het beter is om een boiler te nemen voor het sanitair...

    Ik vind hier bijna geen gebruikerservaringen terug over de Dfro Duo, terwijl dat ik die precies toch moderner vind dan de Edilkamin. Zijn er mensen die dit systeem hebben?

    mvg

    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van Dan12 ma okt 08, 2012 2:00 pm

    Reinhout,
    kijk eens in de zoekfunctie naar pellet "ketels"

    https://pellets.forummotion.com/search?mode=searchbox&search_keywords=ketel&show_results=posts

    Daar staan een behoorlijke diversiteit aan reacties

    mvg Dan12


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van steven ma okt 08, 2012 3:01 pm

    buffervat, groot genoeg nemen..

    Je vergelijkt wel een uitgebouwde CV-pelletkachel met een echte pelletketel.

    Dat is appels met peren vergelijken

    Ottowa:

    vermogen van 7,5 tot 24 Kw.
    met thermostatische afstandsbediening.
    Ruimtes tot 585 m3
    rookkanaal : 10 cm
    Rendement : 90,1 %
    Verbruik : 1,8 tot 5,7 kg/ pellet/ uur
    hoogte 126 cm x breedte 63 cm x diepte 81 cm

    inhoud 76 liter water

    Defro Duo (ik veronderstal dat je de combi stukhout met pellets bedoeld)

    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet 2558d595de




    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van Gast ma okt 08, 2012 4:30 pm

    Hallo,

    Bedankt voor de iinfo,
    De ottawa en de Defro duo zijn toch 2 CV ketels?
    Of welk is de uitgebouwde CV kachel?

    Bij de Defro zeggen ze me dat ik voldoende zou hebben met een boiler van 300l zeggen ze me daar.
    Ze zijn tegen een grote buffer omdat ze vinden dat je te veel water moet verwarmen voor wat je uiteindelijk gaat verbruiken...

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van Gast ma okt 08, 2012 5:49 pm

    Beste,

    Daar ben ik het nu net niet mee eens. Je kan beter zorgen dat de kachel/ketel slechts 1 keer aan hoeft te gaan per dag en dat je voldoende buffer(voorraad) hebt om hen niet nog eens laten aan te slaan. De Ottawa is een echte pelletketel, de Defro ken ik zelf ook niet.
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van wakuwaku ma okt 08, 2012 7:21 pm

    Reinhout, we hebben al mailcontact gehad over de Edilkamin en vandaag is berekend dat ik de ketel met buffer nu 34 dagen heb staan, gezin met 5 personen en grote villa waar beneden nog geen enkele deur inzit, ook zijn de grote schuiframen nog niet bezet langs de dagkanten dus tochtig.

    Het verbruik is 9,7 kg per dag wat neerkomt op 2,2 euro per dag, verwarming beneden en 200 liter constant warm water.

    Na het plaatsen van de deuren en het bezetten zal het rendement nog gunstiger zijn.

    Ik heb het over een Edilkamin Atlanta 33 kw en 1000 / 200 liter buffer. Ik heb hierin ook meegenomen al het experimenteren met instellingen, dit heeft ook tot meer verbruik geleid.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van erwin ma okt 08, 2012 8:18 pm



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van Gast di okt 09, 2012 9:57 am

    Hallo, dat is gebeurd. Smile

    Nog steeds niemand met de Defro ervaringen?

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van Gast wo okt 10, 2012 2:49 pm

    Bedankt voor de privé berichten, ik kan jammergenoeg nog niet antwoorden omdat ik nog niet genoeg posts heb.
    attn Dan wat is je jaarlijks verbruik van pellets? heb jij een gecombineerd buffer SWW/CV of nog een aparte boiler.
    werk jij met een opslag voor pellets of giet je dagelijks bij?

    mvg

    Reinhout
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van Dan12 wo okt 10, 2012 3:24 pm

    Hallo Reinhout,

    normaal stookte ik nabij 4000 liter mazout. (twee appartementen, verwarmde ruimtes totaal; minimaal 400m3 tot maximaal 600m3, of max 240m2).
    1 verwarmingsketel (atlanta) met twee apart aan te sturen cv-circuits.
    dat komt neer op ongeveer 8000kg pellets totaal per jaar. (kan zelfs minder zijn, afhankelijk van het betere rendement van de nieuwe ketel t.o.v. de oude 70kw mazoutketel).

    feit; momenteel, bij deze temperaturen stook ik ruim 1 zak per dag. (tegen de avond gaat de verwarming aan).
    Over het hele stookseizoen reken ik op een gemiddeld verbruik van ruim twee zakken per dag.

    SWW wordt gelijkertijd verwarmd middels een gecombineerde boiler in buffer.

    keteltemperatuur kan ik via afstandsbediening regelen. dat is interessant in het voor en naseizoen. En, indien voor langere periode geen cv-warmtevraag is, kan deze temp ook omlaag (snachts/overdag).

    ketel schoonmaken om de twee weken. (dat is afhankelijk van het soort pellets denk ik).
    schoonmaken duurt 20 tot 30 minuten.

    momenteel vul ik de ketel om de dag, maar ik ga in de ruimte waar de olietanks stonden een silo maken met een toevoerschroef naar de ketel.






    Laatst aangepast door Dan12 op wo okt 10, 2012 3:26 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : schrijffoutje.)


    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet Empty Re: Edilkamin Ottawa of Defro duo pellet

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:46 am