Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
jeanhup
steven
stef123
pedro
ss
francky
nick1
erwin
grossard.rob
13 plaatsers

    te grote vlam - karmek one alice 10kw


    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 10:19 pm

    goed gevonden erigtc hoed af voor mannen die zelf iets durven ondernemen
    zou geen slecht idee zijn van er een patent op te nemen nu gaan de instalateurs die het niet geregeld krijgen met uw idee en met de pluimen lopen
    grtz hootch
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van steven vr okt 19, 2012 12:46 am

    Ericgtc,

    probeer dit eens:

    de code is : A9 maar voor enkele benaderende fabrieks instelligen o0 of o1
    pr 01 15 aanmaaktijd
    pr 02 6 stabeliseren van de vlam
    pr 03 60 korfreiniging 90 is beter
    pr 04 2.0 toever pellets in lood wood - mag
    pr 05 2.3 fire on - mag
    pr 06 2 stand 1 - is ook spaarstand
    pr 07 2.1 2
    pr 08 2.5 3
    pr 09 3.0 4
    pr 10 3.5 5


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 11:49 am

    @steven bedankt voor de parameters ,maar hoe geraak je daar in ?? is dit bij ut4 ? daar zie ik p1 tot p5 dan o9 tot o0 daarna nog vanalles een omgekeerde kleine u weer van 9 tot 0 dan weer een grote omgekeerde u 9 tot 0 enz.........@ hootch ik denk dat ik toch maar een patent ga nemen eerst vond ik dat een beetje om te lachen ,omdat het idee zo simpel te realiseren is ,maar wie weet barbados,hawai,seyshellen,thailand.... of toch maar niet daar kan je geen pellets stoken ! tongue
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van jeanhup vr okt 19, 2012 1:12 pm

    Bij de meeste kachels moet je bij UT04 de waarde a9 op het scherm zien te toveren en dan weer op [SET] drukken dan kom je in het parametermenu. Daar kun je de pellettoevoer voor elke brandfase en vermogensstand apart instellen. Dit kan een beetje tricky zijn
    Sommige kachels hebben daarom een eenvoudigere procentuele aanpassingsmogelijkheid die voor alle fases/vermogensstanden geldt. Deze bereik je door bij UT04 naar c9 te gaan en dan op [SET] drukken. Je ziet dan cPEL staan (of cASP maar dan moet je nog eens op [SET] drukken). De waarde van cPEL staat normaal op 0, deze kun je verlagen of verhogen naar -5/+5, de pellettoevoer zal dan dienovereenkomstig verlaagd of verhoogd worden. Per stapje verandert je de toevoer met ca. 4%. In totaal kun je dus maximaal ongeveer 20% verhogen/verlagen.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 3:13 pm

    jeanhup bedankt zal ik eens proberen te fixen(technieker kijkt blijkbaar toch niet meer om ging dit ten laatste vandaag oplossen) want eigenlijk mijn wormfopper werkt 100% maar ik betaal geen 2300€ voor een automtische kachel om het dan nog handmatig te moeten regelen !ik hoop dat ik met de parameters de kachel ook zo fijn kan afregelen ik heb op 48 u met een temp van 22gr(binnen was het 17gr zonder kachel)op eco maar een halve zak pellets verbruikt! ik laat nog weten of het parameter regelen gelukt is.
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 5:04 pm

    @steven ik denk dat die waarden dat u mij geeft niet echt kloppen kachel ontplofte bijna heb ze moeten uitzetten de pellets bleven maar komen woef heel de living vol rook (ze starte wel redelijk goed op)en bij mijn kachel gaat het programma tot 23,maar ik ben toch in de parameters geraakt dankzij jeanhup merci! maar ook bij uw uitleg of ligt het aan mijn kachel?klopt er iets niet ik ga naar ut04 co9 set pel maar dat gaat van 1 tot 5 niks min of plus ! al van alles geprobeerd pellets blijven komen!! hoe ga ik terug naar fabrieks instellingen ? help en wormfopper gaat er terug op en ik zal technieker nogmaals bellen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 5:40 pm

    Ericgtc,

    als de kachel in eerste aanleg al niet functioneert is de verkoper het eerste aanspreekpunt en deze dient te zorgen dat de kachel functioneert zoals verwacht mag worden. Als dat niet het geval is heeft hij (Europees) wettelijk gezien drie herstelpogingen ter beschikking en als dat niet tot resultaat leidt zijn er meerdere oplossingen voorhanden die ongetwijfeld in zijn verkoopvoorwaarden zijn verwoord.

    Het in den blinde rondfietsen in het parameterhok leidt tot niets omdat de aanvangssituatie niet bekend is, als de kachel kampt met een startdefect schiet je daar allemaal niets mee op zoals blijkt. Zelfs een absolute parametergoeroe als Arjan uit Emmlichheim zal je niet kunnen helpen.

    Verkoper in gebreke stellen, schriftelijk, met een termijn van twee weken als limiet.

    Succes en m.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 6:02 pm

    dicktwist ik denk dat dat mischien de laatste redding kan zijn parameters die ik krijg lossen inderdaad niets op in tegendeel(maar toch bedank ik de mensen om mij te proberen helpen !!)
    ik ben brief al aan het typen
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 6:06 pm

    Er staat ergens op het forum een bericht van Erwin over , als ik mij goed herinner, klacht indienen bij FOD economie? Ken de Belgische wetgeving op dat gebied niet maar je bent wel beschermd als consument.

    Voor het algemeen belang van iedereen, wie is je verkoper?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 6:17 pm

    @dickwist ik heb juist gebeld en wat blijkt mijn en de andre 10 zelfde kachels die hij verkocht heeft zijn afgesteld met parameters van een ouder model dus met de gekende problemen als gevolg hij heeft vadaag de juiste afstelling ontvangen uit Italie en gaat maandag contact opnemen om een nieuwe afstellings afspraak met mij te maken ik houd jullie op de hoogte tot maandag???!!! hopelijk met goed nieuws
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 6:21 pm

    Prima, hopelijk eind goed al goed.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast vr okt 19, 2012 6:36 pm

    ik zal zeker de nieuwe parameters vragen(eisen) en zal di hier posten zodat iedereen (met yezzer in mijn achterhoofd)er mee geholpen is
    op hoop van een goede afloop(lees opstart en branden)kan wormfopper op de zolder en hoop het nooit meer (met een beetje spijt )te hoeven gebruiken
    grts eric
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van steven vr okt 19, 2012 9:44 pm

    de waarden die ik gaf zijn standaard waarden. je moet die zelf aanpassen. ik wou enkel info geven wat ze betekenden


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast di okt 23, 2012 12:49 am

    wel vrienden van de pellets ,volgens de technieker moet er het 1 en ander vervangen worden in de kachel en moet de software een upgrade krijgen
    volgens hem, woensdag komen de stukken uit italie toe en zullen ergens volgende week geplaats worden wordt vervolgd
    grts eric
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van steven di okt 23, 2012 10:32 am

    Ericgtc,

    je moet je parameters stap per stap verzetten en zien wat het geeft. met een pelletkachel moet je leren werken.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast di okt 23, 2012 12:36 pm

    steven,er blijkt elctronica van een ouder model in de kachel te zitten(volgens technieker)dat niet overeen komt met bv de wormsturing enz
    de techman zegt je kan regelen wat je wilt je krijgt zonder een software upgrade en nieuwe stukken de kachel nooit goed,ik snap niet waarom een fabriek een kachel verkoopt op deze manier zeker de italianen daar het ginder toch kommer en kwel is,we kochten over 2 maand een nieuwe salon ook italiaans bij levering bleken er 1 poot binnenin afgebroken en 1 alu poot van 40cm was gewoon helemaal krom terwijl de verpakking 100% in tact was ,dus salon terug mee gegeven 2 weken later opnieuw levering afgebroken poot hersteld maar kromme niet? die hebben ze dan thuis hersteld
    ik koop nooit nog iets uit italie!!!!!!!ge betaald veel geld voor brol zo blijkt .dank zij de wormfopper kan ik verder stoken nu de koude op komst is.
    grts eric


    Laatst aangepast door ericgtc op di okt 23, 2012 12:38 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : vergeten tekst)
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van nick1 di okt 23, 2012 5:56 pm

    Hey how, niet alles over dezelfde kam scheren hé, ik ben wel wrééééd content van mijn Piazzetta en da's ook Italiaans!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van jeanhup di okt 23, 2012 7:10 pm

    Ik moet Nick's mening ook onderschrijven: het is echt niet allemaal brol dat uit Italië komt en er komt veel meer uit Italië dan je denkt.
    Ik heb veel met Italianen te maken en buiten hun irritante gewoonte om 's middags de boel te sluiten, zijn het over het algemeen hele bedrijvige mensen die heel serieus met hun vak bezig zijn. We mochten in de Benelux willen dat we nog zo'n echte maakindustrie hadden.

    Gemodereerd:Als verkoper geen mening geven over een concullega!


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Dan12 di okt 23, 2012 7:33 pm

    Inderdaad,

    Een verkoper dient de deskundigheid in huis te hebben om de kachel die hij levert, zodanig af te stellen dat de kachel optimaal, en liefst zonder storingen, kan functioneren.
    Maar er zijn inderdaad verkopers die deze kennis niet hebben. jammer.

    Echter; het probleem in bovengenoemde situatie is schijnbaar de verouderde elektronica / software.
    De betreffende technieker heeft dit probleem reeds in behandeling, en zelfs, volgens een eerder bericht, een vervanging van dit onderdeel voorzien volgende week. (dat vindt ik toch netjes). Ik gun deze verkoper/technieker dan ook zolang de tijd om het probleem op te lossen, alvorens zijn deskundigheid te bekritiseren.


    tot zolang zal de wormfopper (schitterend gevonden) toch nog dienst kunnen doen.




    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van dxnature di okt 23, 2012 7:35 pm

    @jeanhup

    Ik kom zo goed als dagelijks in contact met Italianen en stuit steeds op een pover gevoel voor klantenservice gepaard met een ultragroot ego probleem in combinatie met extra lange tenen Rolling Eyes

    Ik mag ze nageven dat ze de laatste tien jaren geweldig innoverend aan de slag gaan en designmatig vele stapjes hoger staan op menige buitenlandse concurrenten.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van ss di okt 23, 2012 7:39 pm

    Ik denk dat "domme" vooroordelen niemand helpen! Of zijn Belgen dat toch dom en Nederlanders gierig? Kom nou, ernstig blijven he!!!

    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast di okt 23, 2012 7:44 pm

    ss,

    wij hebben toch wel het koperdraad uitgevonden toen twee Nederlanders gelijktijdig bukten om een centime op te rapen.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast di okt 23, 2012 7:49 pm

    En nu weer graag on topic en dat gaat over de Karmek!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast wo okt 24, 2012 1:30 am

    nog even iets italiaans


    xxxxxxxxxxxxxxxx


    er was gezegd alleen nog over de karmek, wie het toch perse italiaans wil in de chit-chat is nog plaats
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast wo okt 24, 2012 2:36 am

    ok sorry u hebt gelijk ik liet mij effe gaan
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gast do okt 25, 2012 2:37 am

    vraagje ,kan iemand mij eens uitleggen hoe een correct afgestelde pelletkachel normaal moet werken ?van start tot stop ! dus stap voor stap zodat ik volgende week er niet zoals een leek bij sta als ze de kachel komen herstellen ,1 vraagje heeft iemand mijn wormfopper idee al gebruikt?
    hij werkt nog altijd fantastisch! al goed! want de kou komt eraan !!
    grts eric


    Laatst aangepast door ericgtc op do okt 25, 2012 2:37 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : nihil)

    Gesponsorde inhoud


    te grote vlam - karmek one alice 10kw - Pagina 2 Empty Re: te grote vlam - karmek one alice 10kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:48 pm