Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

korando, SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast do okt 18, 2012 10:45 pm

    Dag Allemaal,

    wij zijn aan het kijken voor ons een (eerste) pelletkachel aan te kopen. Op dit moment twijfelen we nog een beetje tussen de Edilkamin Funny en de Extraflame Melinda Steel. Over de Funny heb ik al heel wat info en ervaringen kunnen vinden, maar over de Extraflame kan ik helaas tot nogtoe weinig ervaringen vinden.

    Is er iemand die reeds ervaring heeft met deze Extraflame Melinda, of met het merk zelf? Deze is ons namelijk aangeraden door de verkoper.

    Ter info, de te verwarmen (volledig open) ruimte is ongeveer 100 m². Indien het te warm zou worden kan steeds de deur naar de gang en bovenverdieping opengezet worden.

    Alle info is uiteraard welkom Smile

    Mvg Geert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 2:46 am

    Onze ervaring is, dat je hem moet zien branden.
    Ga niet uit van folders of filmpjes.
    Ga naar een winkel en bekijk de kachel brandend.

    Zo vind ik zelf namelijk de Nordic Fires niet mooi, omdat je de pellets in het bakje ziet liggen.
    De Edilkamin heeft dit niet.
    Ook kun je bij sommige fabrikanten nephout krijgen, wat je om het bakje heen kunt leggen, maar ons is ergens in een winkel verteld, dat
    het tegen het ruitje komt en dan blijft het ruitje niet schoon.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Melinda

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 6:07 am

    Even een rechtzetting
    de Melinda is een La Nordica Extraflame en geen Nordic Fire
    klein verschil in naam MAAR groot verschil in kwaliteit en uitzicht

    Grts
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van erwin zo okt 21, 2012 6:49 am

    nordic fire is inderdaad een ander merk ( is de nieuwe naam van ecoteck en ravelli)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 8:00 am

    Hey ik wou nog even laten weten dat we onze beslissing hebben genomen. We hebben gekozen voor de Extraflame Melinda. Nu maar hopen dat we snel van de warmte kunnen genieten. Ik zal zeker mijn ervaringen komen delen Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 8:16 am

    Sorry, ik heb het dan misschien niet goed neergeschreven.
    Ik bedoel de Nordic Fire in zijn algemeen.
    Doordat je de pellets zelf ziet branden, ontneemt het me een beetje de illusie van een echte houtkachel.
    De Edilkamin heeft dat niet, dara zie je alleen maar de vlammen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 8:20 am


    Mag ik soms vragen waarom je toch voor de Melinda extra flame gekozen hebt n nietde dilkamin Funny want wij zijn ook tussen deze 2 aan het kiezen
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van pedro zo okt 21, 2012 8:35 am

    Jurgenw,

    welkom op het forum.Maar mag ik u vragen om eerst es ff op de banner te klikken bovenaan de pagina? Ivm. forumregels en voorstellen.

    tnx,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 8:44 am

    We hebben eigelijk voor de Extraflame gekozen op aanraden van de verkoper ( Ecolutions in Zepperen). Volgens hem is de Extraflame net iets betrouwbaarder en beter van kwaliteit dan de Edilkamin. Zijn ervaring is ook dat er minder problemen ziin met de Extraflame. Kwa prijs was het verschil miniem dus hebben we beslist om de raad van de verkoper op te volgen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van erwin zo okt 21, 2012 8:49 am

    gerumo dat is een wijze beslissing


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 8:53 am

    Zo voelt het wel aan ja. We merkte goed dat hij vooral een goede service wou geven en niet enkel wou verkopen. En hij heeft tenslotte meer ervaring met de verschillende toestellen en merken dan een leek zoals ik he Smile .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 9:07 am

    je kan het niet geloven maar daarstraks zijn wij ook in Zepperen geweest, de verkoper heeft ons ook de Melinda aangeraden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast zo okt 21, 2012 9:16 am

    Zoals ik hierboven net al zei, hij kent de toestellen en de merken beter dan ons dus hebben we zijn raad opgevolgd. In ieder geval succes met jullie keuze.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty leveringstermijn extraflame melinda

    Bericht van Gast do nov 08, 2012 3:33 am

    Wij dachten en pelletkachel bestellen de extraflame Melinda maar wat blijkt de leveringstermijn is ten vroegste 20 januari.
    Dan maar naar een ander merk gaan zeker............ Crying or Very sad
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van stef123 do nov 08, 2012 3:41 am

    Tja Jurgenw, dat is niet leuk natuurlijk, dat is nog zo'n dikke 2 maand en een beetje. Maar dan is de verkoper wel eerlijk geweest, er zijn er anderen die de kachel beloven op 3 weken, maar altijd maar uitstellen. Als je die kachel erg graag wil, ja dan is het moeilijk wat te doen, bij je eerste gedacht blijven of veranderen? Maar wie zegt dat dat ander merk wel rapper geleverd zal worden? Ik hoor van velen zeggen 3 weken, maar als puntje bij paaltje komt, duurt het altijd wel wat langer.
    mvg
    stef
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast do nov 08, 2012 3:47 am

    Er zijn twee aspecten die meespelen, de beschikbaarheid van de kachel en de plaatsingscapaciteit van de (technische dienst van de) verkoper. Als je een dealer vind die kachels op voorraad heeft, en die zijn er, heb je de eerste hindernis overwonnen. Als je dan de leveringstermijn schriftelijk laat vastleggen heb je een klein beetje zekerheid dat je met een degelijke verkoper te doen hebt.
    Succes en m.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast do nov 08, 2012 6:27 am

    het is nu edilkamin funny geworden plaatsing 5 december Smile
    en nu hopen da we een goede keus ge maakt hebben ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 1:12 am

    Sinds deze morgen staat onze kachel hier fijn te branden. De installatie is zeer vlot gegaan. De mannen van Ecolutions hebben dat goed gedaan!

    Groetjes van een tevreden pelletstoker Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van erwin vr nov 23, 2012 1:20 am

    gerumo,

    succes en veel warmte met de kachel


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast vr nov 23, 2012 2:20 am

    Ik stook nu reeds voor het vierde seizoen met een pelletkachel van Extraflame, en ik moet zeggen dat ik er alleen maar tevreden over ben!!! Met een Extraflame ben je ook zeker dat je snel aan wisselstukken kan geraken moest er toch iets mis zijn met je kachel. Ik kan het merk alleen maar aanbevelen!!!

    Groetjes, Benny 67
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gast za jun 01, 2013 5:27 pm

    Hier nog een tevreden Extraflame gebruiker. Na 3 jaar en 6000 kg pellets het gietijzeren aspotje vervangen voor €65 en nu na 8000 begint de ventilator wat te tikken en moeten we deze vervangen. Kostprijs ongeveer €120. Binnen enkele dagen in huis. Volgende is het afdichtkoord van de deur voor enkele euro's. Verder zelf goed onderhouden. 1 Keer laten doen voor €80 maar dat doen we tegenwoordig net zo goed zelf. Kachel brandt in het seizoen wanneer aan, op +/- 90 % van zijn kunnen. Ofwel 5 kW.
    Al met al supertevreden met onze kleine Preziosa Steel Cool

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen Extraflame Melinda Steel Empty Re: Ervaringen Extraflame Melinda Steel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:51 am