Chinese pelletkachels Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 26 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
steven
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
pedro
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
krusty
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
Fleur
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
ss
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
jeanhup
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
Philip
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
Annejanne
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 
Maryline
Chinese pelletkachels I_vote_lcapChinese pelletkachels I_voting_barChinese pelletkachels I_vote_rcap 

 

 Chinese pelletkachels

Ga naar beneden 
+16
pellbox
gertdc
freelive
Dennisf
Fleur
zoom
jc
Dan12
francky
harrielok
stefke
player
ann
steven
jeanhup
pedro
20 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: PELLETKACHEL UIT CHINA ?   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 12:42 pm

Hallo Allemaal,

Heeft er iemand ervaring met pelletkachels uit China?
Zijn veel goedkoper, maar is de kwaliteit ook goed ???
Heb wel gehoord dat deze veel lawaai maken.

Groetjes Henriët.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4758
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 3:04 pm

Uit China?

Hebt u ergens een link of dergelijke?

Ben dr alleszins nog nooit geen tegengekomen,maar de chinezen kennende zullen ze ook wel modellekes op de markt brengen Shocked

Dus graag wat meer en specifiekere info aub...

Grtz,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4758
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 3:15 pm

ff gegoogled en dit is wat ik heb gevonden:

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4758
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 3:19 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 4:13 pm

We hebben ook zo'n kachel bekeken. Ze worden daar ook al veelvuldig toegepast en geproduceerd door redelijke gerenommeerde machinefabrikanten. De basis is dus wel redelijk, maar de gebruikte fans zijn van onbekende chinese merken waar ik niet zoveel vertrouwen in zou leggen als in de europese/amerikaanse. Daarnaast heb je natuurlijk niks van garantie - en ze controleren ze ook echt niet voordat ze ze verschepen.
Een normale chinese kachel kun je al voor zo'n €600 (incl BTW, importheffingen en transport) in Antwerpen aan de haven laten bezorgen. Echter voor zo'n €450 meer kun je zelf een basiskachel uit Italië importeren en laten bezorgen. Dan zou ik toch voor het laatste kiezen. Of nog een klein beetje extra uitgeven en gewoon een goedkope kachel in België/Nederland kopen.

groet,

Jean
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 6:17 pm

Ik zou daar niet op vertrouwen :s

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 9:39 pm

ik zou er een ganse container kopen ,zal zeer voordelig zijn en heb je een groot aantal reserve stukken
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 9:41 pm

Fleur,

Wanneer verkoop je ze?
Laughing

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 9:52 pm

Steven schreef:
Fleur,

Wanneer verkoop je ze?
Laughing



als de container gelost wordt steven
Terug naar boven Ga naar beneden
ann
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ann


Vrouw Aantal berichten : 285
Leeftijd : 57
Registration date : 25-01-10

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 10:53 pm

Niemand ziet ze graag op beurzen komen. Ze lopen iedereen omver met hun fototoestellen... maar als je op die links kijkt sta je toch wel versteld. Zelfs de publiciteitsfoto's kopieren ze schaamteloos. En dat geeft inderdaad een verkeerd beeld dat het om dezelfde toestellen gaat doch een zelfde jasje maakt nog geen zelfde kachel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.gsystems.be
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydi feb 09, 2010 11:51 pm

Die pelletkachels van Italie komen oorspronkelijk uit China!!! ze hebben alleen een mooie naam ervoor gegeven.
Vraag eens naar origin of country!!!!
Ik heb zelf een pelletkachel gekocht bij brico, made in China! Prima!
Smile Smile Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 12:04 am

Claudia schreef:
Die pelletkachels van Italie komen oorspronkelijk uit China!!! ze hebben alleen een mooie naam ervoor gegeven.
Vraag eens naar origin of country!!!!
Ik heb zelf een pelletkachel gekocht bij brico, made in China! Prima!
Smile Smile Smile

Dat is een uitspraak die nergens op slaat en veel te generaliserend. Ik ben bij een redelijk aantal Italiaanse producenten geweest en allen fabriceerden hun kachels zelf van prima Europese componenten. Een enkeling gebruikt in China gemaakte plaatstalen onderdelen, maar die hanteren nog steeds Europese kwaliteitsnormen en eindcontroles in de Italiaanse fabriek. Er zullen vast Italiaanse importeurs zijn die Chinese kachels onder een Europese naam verkopen, maar die heb je ook in Nederland en België.

Verder hoeft er inderdaad niks mis te zijn met een Chinese pelletkachel, maar mijn bevindingen zijn toch dat het prijsverschil niet dusdanig groot is dat het interessant is om er een te kopen. Per container zoals Fleur zegt waarschijnlijk wel. Maar laat ze dan voor €150,- meer ook meteen A-merk fans en motors erin plaatsen.

groet,

Jean
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 12:33 am

Mijn bevinding is dat wederverkoper teveel winstmarge heeft gemaakt, waardoor de prijs abnormaal hoog is.
Ik heb mijn kachel bij brico gekocht, duidelijk vermeld made in China, ben zeer tevreden met mijn kachel.
Ik kwam een website tegen met een zelfde kachel, alleen maar met een mooie italiaanse naam daarop, prijs 2899 euro, absurd!!

Mad Mad Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 1:02 am

Claudia schreef:
Mijn bevinding is dat wederverkoper teveel winstmarge heeft gemaakt, waardoor de prijs abnormaal hoog is.
Ik heb mijn kachel bij brico gekocht, duidelijk vermeld made in China, ben zeer tevreden met mijn kachel.
Ik kwam een website tegen met een zelfde kachel, alleen maar met een mooie italiaanse naam daarop, prijs 2899 euro, absurd!!

Mad Mad Mad

Ik denk dat dat eerder komt omdat heel veel Chinese pelletkachels rechtstreekse kopieën zijn van de bekende Amerikaanse en Italiaanse fabrikanten. De meest gekopieerde modellen die ik gezien heb leken b.v. heel sterk op Quadra-Fire, Edilkamin of Kalor (c.q. Adler/Artel). Daarnaast durven Chinezen ook rustig een foto van het origineel te plaatsen in hun advertenties.

groet,

Jean
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 1:17 am

Claudia schreef:
ann schreef:
Niemand ziet ze graag op beurzen komen. Ze lopen iedereen omver met hun fototoestellen... maar als je op die links kijkt sta je toch wel versteld. Zelfs de publiciteitsfoto's kopieren ze schaamteloos. En dat geeft inderdaad een verkeerd beeld dat het om dezelfde toestellen gaat doch een zelfde jasje maakt nog geen zelfde kachel.

Beledigende taal verwijderd

Zou je niet eens met wat meer respect reageren op de commentaren van anderen? Als je het niet eens bent met het bericht kun je daar toch ook gefundeerd op antwoorden of je mond houden als je niks zinnigs te melden hebt?
Overigens heeft Ann wel gelijk: op veel vlakken kopiëren Chinese fabrikanten succesvolle ontwerpen, ook pelletkachels.

groet,

Jean


Laatst aangepast door jeanhup op wo feb 10, 2010 1:44 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 1:28 am

Claudia,

Italië is het mekka van de pelletkachels. De meeste van de kachel komen van daar. De chinezen hebben waarschijnlijk deze kachel nagemaakt. Het omkeren, is een heel rare redenering.

Kijk maar eens naar het gewicht van uw kachel, waarschijnlijk heel laag. Dat zegt al iets over de kwaliteit.

In het vervolg ook geen beledigende taal meer gebruiken.
Respect voor iedereen is belangrijk!!!


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
ann
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ann


Vrouw Aantal berichten : 285
Leeftijd : 57
Registration date : 25-01-10

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 7:49 am

Dag Claudia,

Ik heb je bericht niet meer gelezen, het was reeds verwijderd.

Het overgrote deel van de pelletkachels wordt inderdaad in Italië gemaakt. Doch ik ga niet zeggen dat alle Chinese kachels slecht zouden zijn, zoals ik evenmin ga zeggen dat alle Italiaanse kachels goed zouden zijn. Als jij tevreden bent met je Chinese kachel dan is dit goed en daar heb ik helemaal geen problemen mee.

Waar ik wel bedenkingen bij heb is het volgende: bij La Nordica-Extraflame bijvoorbeeld werken een 20-tal mensen in research & development. Deze loonkosten worden uiteraard doorgerekend in de eindprijs van een product. Er bestaat nog altijd iets als intellectueel eigendomsrecht en dat wordt hier serieus geschonden. Bovendien zorgt die investering in ontwikkeling ervoor dat de producten die op de markt komen steeds verbeteren.

Ook foto's vallen onder auteursrechten, ook deze worden hier geschonden. En als je een foto van een Italiaanse fabrikant gebruikt om een kopie te promoten, dan kan je toch niet ontkennen dat hier minstens de indruk gewekt wordt dat het om het origineel gaat.

Beter ware het dus in mijn ogen als die Chinese bedrijven zelf zouden investeren in ontwikkeling van eigen producten. Ik denk dat ze daar best bekwaam moeten voor zijn.

Maar dit is mijn mening en daar hoef je het voor mijn part niet eens mee te zijn.



Ann
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.gsystems.be
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 2:03 pm

ik sta absoluut niet aan de kant van chinese fabrikant.
Is de spaghetti oorspronkelijk van Italie? Denk eens aan Japanse merken van nu!!! 30 jaar geleden, een hele grote namaakproduct van ooit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 8:13 pm

Japan is China niet hé,
Japan kopieert en verbetert...
China neemt het niet zo nauw met regels :s
Ik denk dat je daar wat geluk mee moet hebben.

Goedkoper is niet altijd beter.

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 9:12 pm

Abbeel schreef:
Japan is China niet hé,
Japan kopieert en verbetert...
China neemt het niet zo nauw met regels :s
Ik denk dat je daar wat geluk mee moet hebben.

Goedkoper is niet altijd beter.

Groetjes

Dat klopt wel, Japan kopieerde veel in beginfase en verbeterde..10 jaar later...
China is een groot land en heeft meer tijd nodig om verder te ontwikkelen.
Maar ik kom overal Chinese producten tegen.

Goedkoper is niet altijd slecht!

Eenzijdige beschuldiging is geen goede commentaar.
No No No

Claudia
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptywo feb 10, 2010 9:36 pm

Claudia schreef:
Abbeel schreef:
Japan is China niet hé,
Japan kopieert en verbetert...
China neemt het niet zo nauw met regels :s
Ik denk dat je daar wat geluk mee moet hebben.

Goedkoper is niet altijd beter.

Groetjes

Dat klopt wel, Japan kopieerde veel in beginfase en verbeterde..10 jaar later...
China is een groot land en heeft meer tijd nodig om verder te ontwikkelen.
Maar ik kom overal Chinese producten tegen.

Goedkoper is niet altijd slecht!

Eenzijdige beschuldiging is geen goede commentaar.
No No No

Claudia





claudia

wanneer is voor jou iets GOED of SLECHT ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydo feb 11, 2010 10:39 pm

En het zijn zeker geen dommerikken !!!!

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptydo feb 11, 2010 11:10 pm

krusty schreef:
En het zijn zeker geen dommerikken !!!!

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Ze kunnen genoeg in China: de opleidingen zijn goed en er is geld om te investeren in R&D. Er studeren daar momenteel meer technisch geschoolde ingenieurs jaarlijks af dan in de Europa en Noord-Amerika samen.
Desalniettemin blijft goedkope arbeid (en dus ook productie) nog een enorm economisch voordeel voor China.
Om een voorbeeld te geven: een van mijn zakenpartners heeft ook een product in China laten maken. Daarbij ging het spuitgieten niet helemaal vlekkeloos. I.p.v. het opnieuw gieten van 10.000 twee-delige behuizingen worden dan 20 vrouwen gecharterd om een maand lang met een handvijl de gietfouten handmatig weg te vijlen om alles weer mooi passend te krijgen. Deze apparaten staan nu nog steeds bij de Makro Smile

groet,

Jean
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
player
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
player


Man Aantal berichten : 359
Leeftijd : 42
Registration date : 04-02-09

Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptyvr feb 12, 2010 7:27 am

Amai, daarmee kunnen wij gewoonweg niet concurreren...
Eigenlijk is het voor het Westen wachten totdat de levenskwaliteit (en lonen) stijgen in China om terug competitief met hen te kunnen zijn

_________________
Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Emptyvr feb 12, 2010 11:02 am

10000 behuizingen waarvan de samengestelde apparaten nog bij Makro staan ???
Alleen maar bij Makro ? Zoveel stock hebben ze daar niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Chinese pelletkachels Empty
BerichtOnderwerp: Re: Chinese pelletkachels   Chinese pelletkachels Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Chinese pelletkachels
Terug naar boven 
Pagina 1 van 6Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» onderdelen chinese pelletkachels
» pelletkachels bij bol.com
» voorwaarden bij aankoop pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: