Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    afkoelen bij uitzetten

    Anonymous
    Gast
    Gast


    afkoelen bij uitzetten Empty afkoelen bij uitzetten

    Bericht van Gast wo jan 09, 2013 11:31 pm

    is het nodig bij het uitzetten van een pelletkachel dat de ventilator zo hard draait?of mag ik die stiller zetten
    ik vraag dit zodat ik het programma kan gebruiken +2gr kachel uit -2gr kachel aan maar nu maakt dat zo'n herrie voor een kwartier omdat de ventilator de warmte afvoert tegen hoge snelheid ik kan die veel minder zetten maar kan dit kwaad??
    grts eric
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van erwin wo jan 09, 2013 11:38 pm

    de kachel moet zijn warmte kwijt geraken.

    als je hem lager gaat zetten gaat hij wel langer blijven draaien omdat dat meestal gestuurd word over de rookgastemperatuur, bij edilkamin allessinds..


    Laatst aangepast door erwin op do jan 10, 2013 12:39 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van Gast wo jan 09, 2013 11:53 pm

    hoe komt het dan als de pelletbak leeg is en de kachel gaat in alarm (no fire),dat er dan niet wordt gekoeld tot je de kachel afzet,als je niet aanwezig bent blijft het alarm er gewoon opstaan tot je ze afzet ,dan koelt ze toch ook maar traag af ,dus als ik de rookgas temp aanpas nu op 60graden minimum ,op bv 90zet heb ik maar een paar minuten lawaai ?zal ik eens testen wordt vervolgd!
    grts eric
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van steven do jan 10, 2013 12:02 am

    omdat de kachel dan al geregistreed heeft via de temp van de afvoergassen, dat de temperatuur heel sterk gedaald is. anders zou het niet in alarm gaan...


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 12:12 am

    @steven a ja logisch ,maar als ik dus de rookgastemp naar boven aanpas zal de vent stoppen op de graden die ik instel ? dus nu heb ik een schouwtemp van +-95gr ik zet de rookgastemp op bv 90 dus moet er maar 5gr afgekoeld worden ? of zie ik het verkeerd ?
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 12:21 am

    nu blaast de kachel +- een kwartier hard ,dan nog 10min stil dan uit ,wat ik wil is met het prog +2-2 dat de kachel niet een kwartier staat te blazen en je de tv niet meer hoort ,maar hoogstens 5 min hard en dan minder kan en mag dat ?zonder schade aan de kachel toe te brengen
    grts eric
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van erwin do jan 10, 2013 12:36 am

    volgens mij hebben de parameters 13/15 een dubbele functie, want ik zie geen andere die dat zouden kunnen sturen..

    13: temp kachel aan detectie (45gr)
    15: temp starten ruimtefan (60gr)

    bij uitschakelen: hard blazen tot waarde 15 (60gr)
    daarna zachter afkoelen tot waarde 13 (45gr)

    standaard fabriek pr15=90gr, staat bij u nu op 60gr. daarom blaast hij zolang hard waarschijnlijk.
    test anders met een waarde daartussen bvb. 75gr, kachel gaat dan wel iets later beginnen blazen na opstart..



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 1:30 am

    erwin u hebt gelijk als ik prog 15 op 90 zet stopt de vent vlugger (daar had ik nooit iets aan veranderd!)pm mij de fabrieks parameters eens als u wil!ik zou graag eens met de mijne die ik er zelf heb ingevoerd vergelijken, nu heb ik prog 28 2+ 2- eens geprobeerd maar volgens mij ben je beter af met de kachel gewoon aan te laten in eco daar de kachel meer stroom verbruikt tijdens afzetten en opstarten , dan gewoon op eco het was maar gewoon zo iets van het prog staat erop,proberen e,
    grts eric
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van erwin do jan 10, 2013 1:46 am

    parameters gestuurd,
    in eco zonder stop heb je idd geen lawaai, minder stroomverbruik, minder pelletverbruik, minder slijtage gloeikaars...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 2:04 am

    dank voor pm maar daar ben ik van vertrokken ,nu heb ik wel waarde 15 aangepast naar 75 ,maar die fabrieks waarde die u hebt zou ik niet geven aan karmek owners ! wel die ik u heb bezorgt
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 2:14 am

    en slijtage gloeikaars,ik heb wat opgezocht 25€ tot 110€ voor de zelfde kaars niet geplaatst daar word ook grof geld op verdiend als je het zelf niet kan herstellen !terwijl het simpel is
    en nog interessant dit http://www.pellet-heating.be/onderdelen.html
    bv gloeiweerstand Karmek 50,- €
    echt interessante site staat bij mijn favorieten nu en hoef ik niet naar italie voor stukken!ze herstellen zelfs uw kachel !!indien nodig .
    wel raar dat ik die winkel niet terug vind op het forum,of vergis ik mij?
    grts eric

    Gesponsorde inhoud


    afkoelen bij uitzetten Empty Re: afkoelen bij uitzetten

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:32 am