Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 9:34 am

    We zijn nu een klein jaartje in het bezit van onze pelletkachel.
    Op zich zijn we er heel blij mee, als hij werkt verwarmt hij zonder probleem onze ruimte.

    Jammer genoeg werkt hij enkel tot hij uitgezet wordt, bij het terug aanzetten krijgen we steeds de foutmelding "check airflow" waarna de kachel uitvalt.

    De winkel waar we hem gekocht hebben zijn al een paar keer hiergeweest om te bekijken waar het probleem juist zit.
    Elke keer wordt er in de parameters wat gerommeld waardoor de ene keer de "check airflow" opgelost is maar andere problemen weer opduiken.

    Gaande van het bakje dat volloopt met pellets waardoor de kachel uitvalt tot te weinig pellets die in het bakje vallen.

    Op dit moment is het weer de "check airflow' die de kop opsteekt, de andere problemen zijn weer even opgelost.

    Wij beginnen gewoon het idee te krijgen dat er veel gerommeld wordt in de parameters zonder dat men eigenlijk echt weet waar men mee bezig is.

    We zouden zo graag eens kunnen genieten van onze pelletkachel zonder dat we als we weggaan of wanneer we hem terug aanzetten bang te moeten zijn voor weer één of andere foutmelding.

    Ik lees al een tijdje mee hier, ben ondertussen al eens zelf in de parameters geweest omdat ik van mening was dat het toch niet meer veel erger kon worden dan het nu was.

    Ik had hier een paar parameters gevonden op dit forum voor onze kachel en heb deze zo al ingesteld.
    Ik moet zeggen dat het al beter is, maar nog steeds niet wat het moet zijn.

    Anyway, dat is het zowat, door dit hier te kunnen neerpennen voel ik me toch al iets beter.

    Ergens hoop ik dat ik hier een oplossing kan vinden met wat hulp van de hier aanwezige ervaringsdeskundigen.

    Bedankt alvast.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van steven do jan 24, 2013 9:55 am

    Hoe zit de schouw er uit? Tot boven het dak?

    Als je in de setup gaat, verschijnen er eerst 4 getallen. Wat zijn de waarden die verschijnen?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 10:11 am

    Er gaat een buis horizontaal door de muur naar buiten, één bocht en dan zo'n 1.5m naar boven.

    Ik weet niet goed welke waardes je bedoelt maar de eerste getallen die ik tegenkom als in in de set up ga zijn:
    12 0.10
    0 17.5

    Is dat wat je bedoelt?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van erwin do jan 24, 2013 10:46 am

    dat zijn waarschijnlijk waarden bij koude kachel, wat zijn de waarden als hij aanstaat.


    Laatst aangepast door erwin op do jan 24, 2013 10:50 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 10:48 am

    Ik zal eens kijken, hij is warm nu.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 10:51 am

    Nu staat er:
    178 1.82
    40 22.9

    Het verandert ook constant
    Nu staat er weer:
    155 1.53
    31 22.9
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 11:04 am

    Hier wat gegevens:

    air ac: 28 g/s
    air ar: 34
    p1: 32
    p2: 34
    p3: 38
    p4: 40
    p5: 45

    air flow 0.40
    air flow p2:1.00
    p3:1.00
    p4:1.30
    p5:1.40
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van grossard.rob do jan 24, 2013 7:26 pm

    Hey,

    De waardes lijk van airflow en me niet abnormaal.
    Maar de waarde van temperatuut, nl 155 en 178°C is dat op stand P1 of ...
    Kan je ook de waardes van de pellets P1 12% etc en welke pellets.
    Best teveel gegevens dan te weinig.

    Best ook eens alles afgaan in setup en opschrijven indien je gaat veranderen
    Dat je naar de beginstand kan gaan.

    Maar dat je afwisselende trek hebt ligt waarschijnlijk aan de schouw.
    Wat voor schouw is het? Potten, flexibel, inox buis?
    Kan daar wind vlot aan, steekt hij uit boven het dak?
    Heb je het T-stuk en de schouw al eens gekuist?

    Misschien eens foto's plaatsen van de schouw en zoveel mogelijk info over pellets, stand (en waardes)

    Met vriendelijke groeten
    Grossard Rob

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van erwin do jan 24, 2013 7:32 pm

    rob,

    Er gaat een buis horizontaal door de muur naar buiten, één bocht en dan zo'n 1.5m naar boven.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van grossard.rob do jan 24, 2013 8:12 pm

    Dju erwin, erover gezien.

    Sorry? drunken

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 8:21 pm

    Ik heb vanmiddag de parameters gekregen van Pedro en alles eens opnieuw ingesteld.
    1 van de dingen waar ik eens bij gefronsd heb is hetvolgende:

    De airflow stond ingesteld op deze parameters:
    Airflow ar:0.40
    p1:1.00
    p2:1.00
    p3:1.00
    p4:1.30
    p5:1.40

    In de parameters die ik doorgestuurd gekregen heb staat alles op 0.40

    Dit heb ik aangepast en tot nu toe geen foutmeldingen meer.

    Voor de rest heb ik heel veel aangepast naar de parameters die ik doorgestuurd gekregen heb, alles stond anders ingesteld.

    Toen onze kachel geleverd werd hebben ze niks veranderd aan de instellingen.
    Neergezet, alles aangekoppeld, opgestart en vertrokken.

    Tot hiertoe dus geen problemen meer terwijl ik voor ik deze parameters heb ingesteld vandaag al 3x de foutmelding check airflow gekregen had.

    Fingers crossed dus, ik hou jullie zeker op de hoogte.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van erwin do jan 24, 2013 8:40 pm

    heb je alles opgeschreven van de oude waarden,
    wat je deed is niet aan te raden zo ineens alle parameters gaan wijzigen...
    nooit meer dan 1 parameter tegelijk wijzigen, denk daar volgende keer eens aan Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 8:46 pm

    Ik heb de oude waardes nog ja, die had ik vanmorgen al opgeschreven.

    Nog een verschil wat ik nu merk, geen zwarte ruit meer, normaal op een paar uur zag je nog amper een vlam, nu is er amper iets te zien aan de ruit.

    Buiten die airflow waren de waardes niet zo afwijkend met de doorgestuurde parameters, het ging telkens om een paar eenheden.

    Soit, afwachten nu Smile
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van grossard.rob do jan 24, 2013 8:49 pm

    @ Erwin, had ik ook al vermeld ;-)

    Bij mij staat die ook bij alles op 0.40.
    Heb die melding nog nooit gekregen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 8:52 pm

    Nee, ik nu alles op 0.40 staat ook niet meer.
    Maar eerst stond alles op 1.00 of hoger.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 8:31 am

    mijn vorige post is blijkbaar verwijderd?


    Dit voegt niets toe, graag on-topic blijven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 8:58 am

    Tweede dag, nog steeds geen foutmelding opgetreden, vanmorgen opgestart zonder enig probleem.
    Normaal had ik ondertussen al een foutmelding of twee gehad en een hoop frustratie..

    Ruitje nog steeds niet vuil, assen na twee dagen de helft minder als 'normaal'

    Ik ga zowaar nog kunnen genieten van onze moon Smile

    Even de kans aangrijpen om dank je wel te zeggen tegen al de mensen die een bijdrage geleverd hebben.

    Bij deze, dank je wel.

    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van grossard.rob vr jan 25, 2013 10:58 am

    Alweer een tevreden gebruiker
    dankzij admin pedro en het pelletforum

    Vriendelijk bedankt voor je dankwoord!
    Dat wordt meestal 'vergeten'



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast vr maa 22, 2013 6:02 pm

    hey sugababy zou je mij soms je aangepaste parameters kunnen doorsturen via pm zou graag eens vergelijken met mijn paramters thx.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast vr maa 22, 2013 6:11 pm

    Parameters zijn specifiek, d.w.z. ingesteld voor die plaatsing. Je kunt ze vergelijken maar dat zegt bijzonder weinig.
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van zoom za maa 23, 2013 9:31 am

    airflow op p1,p2 enz... zijn volgens mij enkel bedoeld voor aanzuiging van lucht van buiten.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van erwin za maa 23, 2013 3:01 pm

    airflow op p1,p2 enz... zijn volgens mij enkel bedoeld voor aanzuiging van lucht van buiten.

    de waarden bij airflow zijn geen echte stuurwaarden maar gewoon minimumwaarden,
    als de gemeten waarde van de trek lager is dan de waarde van airflow bij een specifiek vermogen gaat de kachel de melding "check airflow" geven.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van grossard.rob za maa 23, 2013 7:21 pm

    Parameters zijn specifiek, d.w.z. ingesteld voor die plaatsing. Je kunt ze vergelijken maar dat zegt bijzonder weinig.

    Dat is waar, maar als de installatie allesbehalve goed is gedaan en jij als leek denkt dat het ok is of zo hoort.
    Dan heb je een ineens een ander verhaal.

    Bv iemand waarbij de waardes van leonardo tussen P1L 25 en P1H 25 stonden... oftewel geen bewegingsvrijheid.
    raar dat die met koek zit he.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gast zo maa 24, 2013 11:51 am

    Bij mij staan die waardes 4 punten uit elkaar maw p1l 28 p1h 32 en zo op alle standen en de airflow staat in alle standen op 0.40 heb wel dikwijls een kleine vlam weet niet welke parameter men daar het beste voor aanpast.

    Gesponsorde inhoud


    Al een klein jaar problemen met  Edilkamin funny moon. Empty Re: Al een klein jaar problemen met Edilkamin funny moon.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 2:23 am