Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    fish11
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 23
    Registration date : 17-11-15

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van fish11 za nov 21, 2015 9:59 am

    Hallo,
    Mijn naam is Andy en ben sinds deze week eigenaar van een lilia plus.
    Ik hoop dat ik hier veel informatie en hulp krijg van de andere leden.

    Groetjes Andy
    Luc Peeters
    Luc Peeters
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 68
    Leeftijd : 57
    Registration date : 21-11-15

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty luc

    Bericht van Luc Peeters zo nov 22, 2015 9:36 pm

    hallo

    Ik ben Luc en woon in Boom
    Na wat surfen voor wat info over pellets ben ik op dit forum beland
    In het voorjaar hebben wij een pellet kachel (Piazzetta 958c) gekocht omdat we een verwarming zochten die gezelliger is dan de klassieke chauffage
    Ik gebruik de pellets van Total xylets
    Ik hoop hier nuttige info te vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast di nov 24, 2015 1:20 pm

    wij zijn Luc en Elz woonachtig in Boom en hebben al een paar jaar een thermorossi pelletkachel.
    voor het nieuwe buitenverblijf ben ik op zoek naar een kachel met kanalisatie en kwam zo op het forum terecht.
    Momenteel gebruiken we de pellets van Fire Maxx
    Straf eigenlijk dat we jaren pellets stoken en nu pas dit forum vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty In ben nieuw

    Bericht van Gast do nov 26, 2015 8:49 am

    Hallo,

    Ik ben josé woon in zonnebeke, ik heb een cmg LP-6 pelletkachel.
    Momenteel gebruik ik met woodpallets.
    Ik hoop op deze forum meer te komen weten om zo energiezuinig te verwarmen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Dag pellet lovers

    Bericht van Gast do nov 26, 2015 8:34 pm

    Dag allen,
    Mijn naam is Eric B. Uit laarne.
    Ben sedert een aantal maanden in het bezit van een piazetta p961. Tweede hands gekocht ergens in Olen.
    Heb 2 ventilatoren laten vervangen, was wel ff een financieële aderlating, maar nu oké.
    Vriendelijke groet,
    Eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty wilbert

    Bericht van Gast vr nov 27, 2015 8:16 am

    Hoi ik ben Wilbert sind begin oktober ook een pellet gebruiker ,
    ik heb een pellet cv kachel geïnstalleerd merk VITTORIA dit is een bulgaarse kachel oer degelijk of wel lomp zwaar.
    Ik mag zeggen dit is een goede aanwinst in ons huis.

    Verder ben ik hier om eens mee te kijken hoe en wat er allemaal speelt in de pellet wereld.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast di dec 01, 2015 6:15 am

    hallo! ik ben johan, en heb net een pelletkachel aangeschaft een rittium 7 6kw.
    en ik hoop dat ik hier op deze site wat informatie kan vinden over de kachel.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do dec 03, 2015 8:06 pm

    Hallo?
    Ik ben Pieter,
    Heb al een pelletkachel sinds 2008 edilkamine iris plus.
    Altijd tevreden over geweest,nu heb ik een ravelli natura 9 besteld.
    Ik hoop dat ik er veel plezier ga aan hebben zoals als mijn vorige,
    die ik nu verkocht heb.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin za dec 05, 2015 3:48 pm

    aandacht

    het voorsteltopic is geen vraag/antwoord hoekje, d.w.z. voorstellen en gedaan.
    voor verdere vragen of problemen gebruik de zoekfunctie bovenaan of maak een nieuw topic aan.
    anders wordt dit voorsteltopic voor iedereen heel moeilijk om te lezen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast za dec 05, 2015 9:53 pm

    hoi mijn naam is patrick uit zolder . wij hebben een pelletkachel nml edilkamin tania 13 kw .
    wij hebben al verschillende pellets gekocht dus uitgeprobeerd .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast di dec 15, 2015 12:59 pm

    Hallo,

    Ik heb jullie forum opgemerkt toen ik info probeerde te vergaren over pelletkachels via internet. Ik vond het wel interessant en voila, hier ben ik.

    Ik heb zopas een woning gekocht die moet gerenoveerd worden. Er is momenteel nog geen verwarming in voorzien. Ik heb dus alle vrijheid.
    Wij kiezen voor een pelletkachel omdat ik kennissen heb die er zeer tevreden over zijn. Bovendien ligt de kostprijs van verwarming met pellets blijkbaar veel lager dan met gas of mazout. Bijkomende pluspunten voor mij zijn dat ik geen plaats verlies met radiatoren en de warmte van het zicht van een vlam vind ik ook een leuk pluspunt. Kwestie nu van het juiste merk en type te vinden...

    Groetjes,
    Ingrid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Toekomstige gebruiker pelletkachel.

    Bericht van Gast vr dec 18, 2015 7:59 pm

    hallo allemaal,

    Gebruik momenteel een 40 jaar oude petroleumkachel en deze is aan vervanging toe.
    Dus ga je opzoek naar een nieuwe kachel.
    Keuze was eerst simpel. Oude kachel petroleum dus nieuwe ook petroleum.
    Tot ik pelletkachels tegen kwam.

    Ik ben mij dus nu aan het verdiepen in de pellet kachels.
    De te verwarmen oppervlakte is 60m3.
    Maar natuurlijk honderden merken en types.
    Bij diverse showrooms geweest.
    En de laatste stand is misschien een Ravelli rave 80. (vindt de vrouw mooi.)

    Gerard
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo dec 23, 2015 7:43 am

    Dag aleemaal,
    Ik ben Rene uit Melsbroek en heb mij een Palazzetti Michela aangeschaft om mijn aargaskachel te vervangen. Die wordt geplaatst op 8/1/16.
    Ik hoop dat dit een goede beslissing is.
    Groetjes,
    Rene
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo dec 23, 2015 11:22 am

    Hallo,

    Wij zijn Johan & Kim
    Hebben dit weekend een Piazzetta MP973 besteld die vermoedelijk eind januari geplaatst zal worden.
    Wij verwarmen momenteel met accumulatieverwarming.
    Heb nog geen idee welke pellets we gaan gebruiken.
    Om te beginnen sowieso met de Total Xylets aangezien we deze erbij krijgen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do dec 31, 2015 9:50 am

    ik ben william.
    ik heb in een opwelling een chinese pellet kachel hp24 gekocht.
    ik wil deze gebruiken om garage te verwarmen en wil misschien ook terras verwarmen

    tot hoors en ik hoop mijn verdere bevindingen te kunnen delen.
    mvg william vd berg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast vr jan 01, 2016 7:54 pm

    Hallo ik ben Willem. Ik stook al jaren hout in een Janus hout kachel.S morgens om zeven uur gaat de kachel aan en om een uur of elf s avonds laat ik hem uit gaan.Om dit te doen heb je aardig wat hout nodig een kub of 10 per jaar schat ik.Wanneer je dit allemaal zelf bij elkaar sprokkelt en zaagt en klooft dan heb je hier bijna een dag taak aan.Nu ga ik binnen kort verhuizen naar een kleiner huis waar ik geen gelegenheid heb om hout op te slaan en te verwerken.Dan kom je dus automatisch bij een pelletkachel uit.
    In dit nieuwe huis zit een openhaard,hier wil ik een pellet haard inbouwen.Ik overweeg om de c.v. op de haard aan te sluiten inclusief vloerverwarming. Een Quadra-Fire Castile & Mount Vernon insert zou volgens mij een goede optie kunnen zijn.
    Ik hoop dat andere forum bezoekers hun ervaring met een dergelijk project met mij willen delen.

    Willem
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Nieuw

    Bericht van Gast za jan 02, 2016 1:25 pm

    Hallo
    even voorstellen
    ik ben Willy, ik woon in Zomergem
    paar jaar terug op deze site gekomen voor info aankoop pelletkachel
    via het een en het ander dan toch pelletkachel van het merk Artel Roma , type S8 gekocht, dd 13/8/12, bij de firma GBS uit Zuidschote
    alles werd netjes géinstalleerd door verkoper, zeer tevreden van de kachel
    nu tot het besluit gekomen om, gezien renovatie woning, toch maar de pelletkachel te verkopen
    mvg
    Willy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty even voorstellen

    Bericht van Gast za jan 02, 2016 9:25 pm

    Hallo ik ben rons,ik ben een pelletkachel gebruiker sinds 5jaar een rika rio waar we zeer tevreden over zijn.
    Als hoofdverwarming hebben we een houtkachel die aangsloten is op een cv systeem met 10 radiatoren,
    nu zouden we graag overschakelen op een hydropelletkachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast ma jan 04, 2016 8:54 pm

    Hallo ik ben Richard.

    ik heb sinds september vorig jaar een pelletkachel en wel een winter ofen 105.
    wilde graag een houtkachel maar teveel gedoe om het hout bij elkaar te krijgen.
    vandaar een pelletkachel.
    weinig gesmeer een hele schone verbranding en natuurlijk een lagere energie nota.
    en natuurlijk een mooie sfeer.

    vriendelijke groet

    Richard
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty FF voorstellen

    Bericht van Gast di jan 05, 2016 1:13 pm

    Mijn naam is johan
    Ik ben op zoek naar een pelletkachel en ben hier om informatie te vinden over pelletkachels zodat ik geen miskoop doe
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van erwin di jan 05, 2016 2:18 pm

    welkom hier johan.
    aandachtig alle topics lezen onder het forumgedeelte faq is al een hele stap in de goede richting.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty nieuw

    Bericht van Gast wo jan 06, 2016 3:03 pm

    pelletkachel aangezien er geen gas in het straat ligt en wij wel houden van de warmte.
    phebo stufe kachel niké. Wij vinden dat hij wel redelijk luid is.
    zijn van het meetjesland en is wel leuk om op hout te stoken.

    gr,

    bart
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr jan 08, 2016 8:10 am

    Hoi Allen,

    Ik ben Henk dekker uit Zuidhorn, Groningen
    Ik stap nieuw in de pelletkachel wereld en hebben net onze eerste pelletkachel een 10KW Italfuoco gekocht.
    Ik hoop hier meer te leren over onderhoud en welke pellets het beste te gebruiken etc.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr jan 08, 2016 4:05 pm

    Sinds sept 2015 Rika Miro bevalt ons tot nu toe uitstekend.
    na lang zoeken op internet, eindelijk een betrouwbare en eerlijke forum gevonden, sucses.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Nieuw hier

    Bericht van Gast za jan 09, 2016 5:45 pm

    Hallo. Mijn naam is Henk(55) en heb afgelopen week mijn eerste pelletkachel besteld. Het is een Piazzetta P958M geworden en ik hoop er veel plezier aan te beleven. Over een week of vier zal hij geïnstalleerd worden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo jan 13, 2016 1:43 pm

    Hallo,

    Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Arno en woon samen met mijn vrouw in Almere.
    Via het www ben ik op dit forum gekomen omdat ik nieuwsgierig ben naar pelletkachels.
    Hier op het forum hoop ik veel informatie te verkrijgen over pellets en kachels.

    Gr. Arno

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 24 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 2:47 pm