Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Robert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+69
Rayke
haroldgronsveld
Raf
RONIEKE
jerommeke
Marc Vermeylen
Stef
LucP
hans.goos
Johan
Bernd
jozef
InekeG
Paul
Fleur
Irbe
runefcb
Maryline
Paul Krottje
Mauritsius
Steven72
peter260
WOODY
Luc Peeters
fish11
ppeterke
alain
SICCO
don diego
Cerutti
rudy.devroey
nick.lams
henkco
Baileysker
mario1
Antonius
horatio
pedro
evert.clonen
Luc Melis
mikelbikel
grossard.rob
kordep
bettini
jelle
jorist
Ankaer Guido
deltalima
Toon
sabrinahorst
eura
egno
smillie
colleken
fdoncke
wvema
porteman
pellbox
piet
XTZ99.25MKII
eddy1
steven.eyssen
Luc B
85herman
antonio1980
nick1
kvkkvkkvk
pepe911
erwin
73 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo feb 10, 2016 3:17 pm

    ik ben dus nieuw hier op dit forum en kwam hier terecht omdat ik sinds 3 weken een pelletkachel edilkaminn seven in huis heb branden .
    zeer tevreden over hoe hij brand . alleen hij maakt het te warm in huis .
    mijn naam is tinus abraham
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Ik stel mij dus maar even netjes voor:

    Bericht van Gast do feb 11, 2016 1:48 pm

    Mijn naam is Jerry, woonachtig in Dordrecht, samen met Cobi. Wij zijn altijd bezig met aanpassingen/verbeteringen aan onze vrijstaande woning. Na het beëindigen van een pilotproject van Neralize/Eneco en het weghalen van dit prachtige verwarmingselement bleven wij dus achter met een koude lege hoek in de woonkamer. Toen ontstond dus het idee, om na het besparen van alle elektra ( met 24 daglichtpanelen zelfvoorzienend) ook aan het besparen van gas te gaan beginnen. Na enig speurwerk kwamen we uit bij een pellet kachel, en via de door ons gekozen  leverancier kwamen we na een fabrieksbezoek bij Nordic Fire uit op de Natura 7 (Ravelli). De vergunning loopt, de bestelling is gedaan, en dus kwam ik op het idee om mij enigszins te gaan verdiepen in de kwaliteit van de pellets - tot zover....

    welkom hier.
    over de pellets nog niet teveel zorgen maken, als de kachel er staat enkele zakjes van verschillende merken erin gieten en testen.
    iedere kachel en schouw brandt anders!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty palazzetti

    Bericht van Gast do feb 11, 2016 4:01 pm

    Hallo,  ben nieuw op dit forum.  Hebben 1 jaar geleden een palazzetti kachel gekocht.
    Via test-aankoop hebben we ons reeds 2x pellets aangeschaft aan een goeie prijs.
    Verder wens ik iedereen veel succes met hun kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty ThanXs voor deze TiP!

    Bericht van Gast do feb 11, 2016 4:21 pm

    Bedankt voor dit advies, ik had inderdaad begrepen dat er getest moet gaan worden, maar leer ook graag van de ervaring van anderen.
    Consumers revieuws zijn wat dat betreft goud waard.
    Warme groeten, Jerry
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo feb 14, 2016 8:40 am

    Hoi ik ben Carine,
    Ik heb een occasie edillamin iris gekocht
    En ik hoop langs deze weg te vinden wat ik zoek.
    Grtjs
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Kort even voorstellen

    Bericht van Gast ma feb 15, 2016 4:05 pm

    Hoi,

    Ik ben Laurent, trotse bezitter van een Saey Kali sinds een 6-tel jaren.
    Mijn kacheltje doet al een aantal jaren dienst als enige verwarming in huis, in afwachting van het voltooien van onze verbouwing.
    De kachel draait dus in de winterperiode vaak 24/24.
    Dit heeft in het verleden al tot wat kosten geleid: vb vervanging van ontstekingskaars maar nog geen noemenswaardige problemen met deze kachel.
    Sinds februari 2016 problemen met de rookgasventilator, maar hier wordt aan gewerkt.
    Het jaarlijkse onderhoud doe ik zelf, vaak meerdere keren per jaar.
    Hopelijk zingt het kacheltje het nog enkele maanden uit, want dan huizen we opnieuw in onze verbouwing in (lang leve vloerverwarming!).
    Ik gebruik gebruik de rode zakken pellets van Combustibles Piron.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Edilkamin Seven 7kw

    Bericht van Gast ma feb 15, 2016 11:03 pm

    Hallo allen,

    Ik ben Delanorico. Heb sinds 7-02-2016 een pelletkachel Edilkamin seven gekocht en zelf geplaatst.
    Via Kaminofen Discount24 heb ik alle instellingen gekregen ( jammer genoeg alles in Duits)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty nieuw

    Bericht van Gast ma feb 22, 2016 5:08 pm

    Hallo, ik ben Tim.
    Ik word wat ouder en sjouw niet meer zo makkelijk met boomstammen door het bos.
    Wil daarom nu een pelletkachel aanschaffen om toch die heerlijke warmte in huis te hebben.
    Denk over een MCZ Cute of Thema na. Heeft iemand ervaringen met deze kachels?
    gr
    Tim

    welkom hier.
    ervaringen kun je vinden door cute of thema in te geven in de zoekknop bovenaan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast wo feb 24, 2016 11:56 am

    Hallo allemaal

    ik ben Cor en 64 jaar oud
    woonachtig in Nederland
    ik ben zoekende en mij aan het oriënteren op de Pelletkachel markt
    ik wil zo milieu bewust gebruik maken van de natuurlijke bronnen maar wel tegen een betaalbare prijs
    op mijn dak liggen sinds 3 jaar 17 zonnepanelen en ik ben daar heel tevreden over, mijn rekening van de energie leverancier is voor opgenomen stroom momenteel € 0
    nu nog mijn gasverbruik naar beneden brengen.
    De pelletkachel zal niet als hoofdverwarming dienen maar als verwarming van de woonkamer en keuken
    Als hoofdverwarming heb ik een luchtverwarming met sinds kort een HR ketel die het gasverbruik al met ongeveer 25 tot 30 % naar beneden zal brengen t.o.v. de oude ketel.
    Op het forum lees ik veel voor en tegens van diverse merken en herkomsten van de ketels.

    De discussies die ik lees zijn vaak te persoonlijk en niet gestaafd op (lange duur) ervaringen, de discussies lijken vaak veel op discussies over automodellen en merken
    wat de een mooi en goed vind, vind de ander lelijk en slecht, de een vind b.v. een BMW het einde de ander een Hyundai en zo is het ook met deze pelletkachel discussies.
    Ik wil praktijk ervaringen horen en vooral lange duur ervaringen.

    Ik hoop mij ter zijner tijd ook in de discussies te kunnen mengen, maar ga eerst lezen en mij persoonlijk oriënteren in de winkels en op internet

    groeten aan allen


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Even Voorstellen

    Bericht van Gast zo feb 28, 2016 8:15 am

    Beste Allemaal,
    Ik ben Wout. Op zoek naar een betere methode voor verwarming is de keuze gevallen op een pelletkachel. Ik heb een italiania Camini Classic Plus aangeschaft voor onze stacaravan. Ik heb deze gekozen i.v.m. de kanalisatie. De kachel staat nu enkele weken. Ik heb de kachel zelf geplaatst en ga hem ook zelf onderhouden. Ook het rookgaskanaal heb ik zelf geïnstalleerd.
    Groet Wout
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Even voorstellen RobinS

    Bericht van Gast wo maa 02, 2016 3:43 pm

    Goedendag allemaal mijn naam is Robin Seele,

    Ik ben aan het oriënteren om een pellet kachel aan te schaffen.
    Wij stoken nu voor zo een 75 cent per kuub en zo een 5 kuub per dag wat resulteert in een veel te hoge gas rekening.
    Ik kijk er naar uit om de verschillende onderwerpen op dit forum eens aan te snijden en te onderzoeken.
    Misschien hier en daar wat advies te vragen.

    Alvast bedankt,

    Met vriendelijke groeten,

    Robin Seele
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za maa 05, 2016 5:49 pm

    Hallo,
    Ik ben van plan om een pelletkachel aan te schaffen.
    Om meer praktische informatie  en nuttige info te verkrijgen heb ik mij aangemeld bij het forum.
    Firetrader
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast za maa 05, 2016 6:01 pm

    hallo allen
    ik ben erik en woon in het duitse stipshausen maar afkomstig uit de kempen
    ik heb laatst een edilkamin moon gekocht en ben eigenlijk niet tevreden
    daarom heb ik mij hier aangemeld en hopelijk vind ik hier de oplossing
    vriedelijke groeten erik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast zo maa 06, 2016 1:16 pm

    Hallo, ik ben Tanja, Nederlandse en woonachtig op het Griekse eiland Thassos. Omdat mijn man problemen heeft met zijn longen, hebben we de houtkachel de deur uit gedaan en zijn we overgestapt op een pelletkachel van Piazzetta. We hebben hem net en het is nog even wennen en spelen met de instellingen. Helaas is de informatie hier schaars, dus ik ga me eens goed op dit forum inlezen.

    Welkom hier!! Voor zover ik me kan herinneren ben je de eerste Griekse hier cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast do maa 31, 2016 9:09 am

    Goeiemorgen,
    Mijjn naam is Miguel - ik ben verbonden aan Ecopower als consultant voor hun pellet- en brikettenfabriek.
    Bedoeling van mijn aanwezigheid hier is begrijpen wat de mensen bezig houdt omtrent pellets, welke problemen ze tegenkomen, hoe ze beslissen inzake merk en type, ...
    Daarnaast wil ik graag opvolgen welke feedback er specifiek aangaande Ecopower komt om eventuele problemen die zich zouden stellen te kunnen proberen oplossen.
    Het is geenszins de bedoeling dit platform als verkoopomgeving te gaan gebruiken.
    Gr
    Miguel

    Miguel,

    welkom hier. Uw feedback is ook altijd welkom in het topic 'pellets van Ecopower'

    Mvg,
    Pedro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Karmek pellets kachel

    Bericht van Gast vr apr 08, 2016 3:12 pm

    Ik ben Willy.
    Ik heb jullie leren kennen via een Vriend op mijn werk
    Wij hebben een pelletkachel Karmek Barcelona
    Ik onderhoud deze kachel zelf en ook hem herstellen.
    xxx

    voor verdere vragen graag een nieuw topic aanmaken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty nieuw op pelletforum

    Bericht van Gast zo apr 10, 2016 11:03 am

    hallo,
    Ik ben Jos
    Ik heb een nieuwe pelletkachel gekocht merk Harman Allure
    Vorige kachel edilkamin is kapot gegaan door slecht onderhoud vanwege de vorige verkoper die mij trouwens na het defect in de stek gelaten heeft.
    De nieuwe harman brand perfect met de green pellets
    groetjes
    Jos
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gast vr apr 29, 2016 7:34 pm

    Hallo ik ben  rembertus.
    Ik stook met veel plezier mijn rika miro pelletkachel .
    Ik lees met plezier de forum berichten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Cindy Delvaeye

    Bericht van Gast zo mei 22, 2016 7:57 pm

    Ik ben Cindy Delvaeye
    ik heb pelletkachel piazetta
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Aangenaam.

    Bericht van Gast vr mei 27, 2016 9:38 am

    Dag,
    ik ben Louis en woon in het oosten van Nederland.
    Vuur is 1 van mijn passies,
    en de pelletkachel maakt technisch en financieel gezien in ons huis een droom mogelijk.
    Dat door de eenvoudigere,kortere en dus goedkopere rookgasafvoer van deze kachels.
    Ik hoop mij hier op het forum goed te kunnen informeren en laten adviseren,

    groet,
    Louis.

    welkom hier.
    hier staan heel wat tips voor starters: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    lees goed puntje 6 over de schouw.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Nieuw hier ..Groeten ,Johan

    Bericht van Gast do jun 09, 2016 2:10 pm

    Hallo, Blij dat ik mag deelnemen aan dit forum..Waarvoor dank..Ben weekendtechnieker in een chemisch bedrijf ..Heb een Edilkamin pelletkachel met cv aansluiting nu toch al een zevental jaar.Hoop van hier ervaringen uit te wisselen en leren ...Groeten,Johan ..Kluisbergen sunny
    peter260
    peter260
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 49
    Leeftijd : 59
    Registration date : 24-07-16

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty even voorstellen

    Bericht van peter260 ma jul 25, 2016 12:07 pm

    Hallo ,
    Ik ben Peter ,uit roeselare.
    We hebben al jaren een houtkachel ,maar gaan nu overschakelen op pellets.
    Hebben al een kachel in het vizier ,maar daarover een andere topic.
    Intussen veel lezen en leren natuurlijk .
    Nog vele groeten en tot later.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty voorstelling

    Bericht van Gast vr aug 12, 2016 12:35 pm

    beste pelletvrienden,

    Ik ben Marc uit Boom en onze pelletkachel Edilkamin Iris Plus is 7 jaar oud, en ik moet zeggen dat hij ons nog nooit in de steek heeft gelaten, maw we zijn meer dan tevreden ! Ondertussen heeft  de kachel zich al  terug betaald omdat we daarvoor elektrisch verwarmden .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty nieuw lid

    Bericht van Gast zo aug 21, 2016 9:43 am

    Ik ben François
    ik ben 64 jaar.
    heb eind verleden jaar inbouw pellet laten plaatsen van het merk piazetta type IP 78/58.
    tot op heden heel tevreden over.
    heb nu 5 zakken van piveteau gekocht om te testen.
    het is een beetje zoeken naar de beste kwaliteit.
    ook al 10 zakken getest van badger niet slecht moet ik zeggen wel nogal duur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Nieuw poster maar lange volger van het forum.

    Bericht van Gast ma sep 05, 2016 12:03 am

    Hallo Iedereen,

    Ik ben Raf en ben al lang volger van het forum maar nu ga ik live Smile

    Reeds bijna 5 jaar in het bezit van een Rika Revo en nu op zoek naar een pelletketel voor vloervv en radiatoren (4 stuks) en daarmee kom ik eens wat inspiratie en tips end opdoen.

    Mvg Raf
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty hallo

    Bericht van Gast do sep 22, 2016 11:35 am

    hallo ben nieuw hier zal deze winter voor de eerste keer de palletkachel branden dus niet veel ervaring
    ik heb een eva calor , erika 11kw

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor - Pagina 26 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 11:30 pm