Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+22
erwin
Maryline
kerieval
Guess who
Mauritsius
trabbart
krusty
Greenhorn
Soul
pedro
colleken
bertus
knessel
costerke
Fleur
ponneke
nick1
peter van den Branden
dxnature
Annejanne
hansspr
ss
26 plaatsers

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?


    Gast
    Gast


    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van Gast wo apr 13, 2016 12:07 am

    Hallo 'knessel', ik weet niet of je reeds veel afweet van het ras, daarom deze interessante link:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Als je puppy's zoekt is de volgende site misschien iets: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Maar opletten want er zitten broodfokkers tussen zoals bv die uit Eede(ZL).

    PS: heb zelf een Labrador teef van 6 jaar geadopteerd van die failliette broodfokker.
    Zalige hond, kent echter niets en moet als puppy nog worden opgeleid.
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van ponneke wo apr 13, 2016 12:13 am

    De zoveelste onzinnige hondensite...pffffffffff


    _________________
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Ik ben geen postorderbedrijf
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van bertus wo apr 13, 2016 9:10 am

    Koop toch nooit een hond bij een broodfokker of winkel , als je een hond wil koop dan bij een erkende rasfokker ,er is al dierenleed genoeg ! Veel mensen denken vandaag ,ik wil een hond, en morgen willen ze hem gaan halen , zo werkt dat niet als je een hond wil moet je ook kunnen wachten tot er iets beschikbaar is bij een gelegenheids fokker , ik heb 18 maanden moeten wachten(het is wel een ras dat men niet veel ziet ) maar heb een mooie en gezonde hond ,dat wil toch iedereen niet ? Smile


    _________________
    Harman Accentra December 2019
    Ecoforest Vigo 9,5Kw
    knessel
    knessel
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 20
    Registration date : 26-12-10

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van knessel wo apr 13, 2016 9:37 am

    even duiden voor de emoties hoog oplopen. Vorige zomer hebben we na 14j onze labrador moeten afgeven, en sindsdien zijn we op zoek naar een nieuwe pup. Alleen is de zoektocht naar een gelegenheidsnestje of rasfokker niet eenvoudig. Er zijn verschillende handelaars die adverteren met een gelegenheidsnestje, en als je dan gaat kijken zijn er 16 "gelegenheidsnestjes"...
    Dus alle goede intenties ten spijt, het is uit te kijken. Ik verblijf in de hoop om van een andere liefhebber een gezonde pup over te mogen overnemen.
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van bertus wo apr 13, 2016 9:45 am

    Ja , het is niet altijd makkelijk een goede fokker te vinden , hier een beetje verder is een gelegenheids fokker van labradors , heeft een 2 tal maanden geleden pups gehad .
    Doe eens navraag in de rasvereniging, misschien zijn er wel ergens pups te koop of binnenkort beschikbaar .
    Veel succes bij het zoeken !


    _________________
    Harman Accentra December 2019
    Ecoforest Vigo 9,5Kw
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van erwin wo apr 13, 2016 9:47 am

    stamboom of erkende rasfokker geeft enige zekerheid maar sluit geen erfelijke ziektes uit.
    fouten (bewust of onbewust) kunnen overal gebeuren.
    ik heb het vroeger meegemaakt en werd door sint-hubertus gewoon wandelen gestuurd!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van bertus wo apr 13, 2016 10:04 am

    Een goede fokker zijn honden zijn getest op erfelijke ziektes ,of slechte heupen, nu word er ook van elke pup DNA genomen of die puppies wel bij die teef horen.Alles is evenwel niet uit te sluiten ,maar als uw pup een erfelijke ziekte heeft of slechte heupen ik zeg zo maar iets, dan zal een goede fokker u wel een ander bezorgen .


    _________________
    Harman Accentra December 2019
    Ecoforest Vigo 9,5Kw
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4392
    Leeftijd : 73
    Registration date : 19-11-11

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van krusty wo apr 13, 2016 10:09 am

    @knessel, om de foefelaars te ontmaskeren en de 16 gelegenheidsnestjes te ontdekken is meestal een onaangekondigd bezoek (zoals de belastingen !!!!!) de beste remedie !
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van erwin wo apr 13, 2016 11:21 am

    @knessel: moet het per se een pup zijn.
    in koksijde zit er anders ene, kan wel geen andere honden verdragen!

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van pedro wo apr 13, 2016 11:36 am

    welke regio Knessel?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    knessel
    knessel
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 20
    Registration date : 26-12-10

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van knessel wo apr 13, 2016 11:54 am

    hoi Pedro, grens O- en W-Vlaanderen, maar dat hoeft niet beperkend te zijn in de zoektocht.
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van bertus wo apr 13, 2016 12:03 pm

    in koksijde zit er anders ene, kan wel geen andere honden verdragen!

    Met zo een hond kun je niks doen hé , dat is ene die slecht is opgevoed ,en ik denk dat het een kruising is met een stafford of zoiets , niet dat dat persé  slechte honden zijn .


    _________________
    Harman Accentra December 2019
    Ecoforest Vigo 9,5Kw
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van pedro wo apr 13, 2016 4:45 pm

    Knessel ,u hebt PM!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4392
    Leeftijd : 73
    Registration date : 19-11-11

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van krusty wo apr 13, 2016 4:55 pm

    ""Kan geen ander honden verdragen""

    Dat is af te leren met een jaar hondenschool plus nog andere trukjes zoals ( sit, lig, draai, poot,rol, give me the five)
    Bij het woord PANG gaat hij op de rug liggen met de poten omhoog voor DOOD.
    Niet komen bedelen als je aan het eten bent.......
    Eten in zijn bakje en wachten op bevel om te eten........
    Zonder iets te zeggen vinger naar de grond tonen en gaat plat op den buik met neus op de grond.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Is gemakkelijk aan te leren op een zomer.
    Als je lid bent van zo een club kun je ook redelijk goedkoop kwaliteits eten aankopen.



    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van erwin wo apr 13, 2016 6:58 pm

    agressie naar andere honden komt niet altijd door een slechte opvoeding.
    bvb. een hond die op straat aangevallen wordt door een vreemde hond, gaat vaak geen vreemde honden meer in zijn buurt willen.
    elke oorzaak van agressie vergt ook een andere aanpak, of je krijgt het er nog moeilijk uit.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van colleken do apr 14, 2016 11:12 am

    Wij hebben een chihuahua en een jack-russel .Niet de gemakkelijkste honden qua karakter .Met de chi volg ik agility en dat gaat prima en met de jack doe ik 2 keer per week gehoorzaamheid . Na een jaar schieten er in zijn klas nog enkel "mechelaars" , "borders" en "duitsers " over maar hij moet er zeker niet voor onderdoen .Omdat het echt een grote hobby is van ons wordt onze roedel binnen 2 weken uitgebreid met een border collie uit een werklijn .Iedere hond die we hebben is nooit een bevlieging geweest maar een wel overwogen aankoop . Maar het zal wel bij drie blijven .. Laughing
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van pedro wo apr 20, 2016 9:50 pm

    wij hebben hier thuis een Golden Retriever van 14j en een Engelse cocker Spaniel van 1,5j. Golden gekocht bij een hobbyfokker,met sint-hubertusstamboom,en cocker gekocht in Frankrijk bij een jager die een nestje had...

    Ze komen ,ondanks het groooote leeftijdsverschil,heel goed overeen. Onze Golden heeft al verschillende maanden last van allerlei kwaaltjes en dergelijke,toch proberen we het haar de laatste weken van haar leven zo draaglijk mogelijk te maken. Maar we zijn nu op een punt gekomen dat we helaas niet veel meer kunnen doen voor haar..... Ze zakt te pas en onpas door haar poten,als ze plast bijv,met alle gevolgen vandien natuurlijk... Ze geraakt moeilijk recht op de gladde vloer,en dan helpen wij of de kinderen ze recht.....  Het doet pijn om ze zo te zien aftakelen...Binnen paar weken wordt ze immers 14J


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van erwin wo apr 20, 2016 10:19 pm

    anabolen injecties voor de spierkracht en pijnstillers helpen soms een beetje.
    maar voor de rest kun je weinig tegen die ouderdomskwalen doen.

    meestal geeft een hond zelf aan als het genoeg is geweest voor haar, wie zijn hond kent ziet dat.
    ge moet dan de kwaliteit van het leven van de hond boven uw eigen gevoelens zetten.
    maar het is verdomd moeilijk, ik heb er reeds 2 op ouderdom moeten laten inslapen en ik wens het niemand toe.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van pedro wo apr 20, 2016 10:29 pm

    Ze krijgt al verschillende maanden pijnstillers en andere pillen Erwin...
    De laatste weken is ze erg vermagert ook,maar ze is,ondanks haar ouderdom, nog steeds héél goed in haar kop! Het is altijd een heel gevoelige hond geweest,die perfect onze gevoelens of emoties kon voelen...,die veel aanvoelt...

    Het is idd verdomd moeilijk.... We hebben gisteren nog es alles besproken met onze dierenarts en gaan weldra de stap moeten zetten...... Ik mag er gewoon niet aan denken....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van pedro wo apr 20, 2016 10:32 pm

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van ponneke wo apr 20, 2016 11:16 pm

    Die laatste stap...DAT is houden van.
    Zo bezorg je je hond een waardig eind, zorgt dat de pijn stopt...
    Dit heb ik zelf geschreven.... haal er sterkte uit.

    Als ik straks oud ben, ziek en zwak
    En pijn verjaagt de slaap.
    Als onrust neemt van mij bezit
    Doe dan wat onvermijdelijk is
    En laat me gaan
    De laatste goede daad

    Beslis voor mij
    En wees niet laf
    Past eigenliefde bij
    De vriendschap die ik gaf
    Of uitstel tot het beter past
    Bij een verloren strijd ?

    Ik ben niet bang
    Tijdens de laatste gang
    Jij loopt niet weg
    Jij kijkt me aan
    Noemt me bij mijn liefste naam
    En houdt me stevig vast.

    Vandaag voor het laatst
    Groet ik je met mijn hondenstaart
    Wat jij liet doen
    Deed je voor mij
    Je hebt me nog meer pijn bespaard
    Voor zinloos lijden, mij bespaard

    Een zwaar besluit ?
    - Neen, huil nu niet –
    een wijs besluit
    dat werd gegrond
    op een oud en uniek verbond :
    Jij bent mijn baas en ik jouw hond.



    _________________
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Ik ben geen postorderbedrijf
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van pedro wo apr 20, 2016 11:21 pm

    Pijn... Ponneke...... dat heeft ze denk ik niet,alleen is ze....ja,versleten,moeilijk rechtkunnen,door de poten zakken,maar echte tekens van pijn heb ik nog niet waargenomen... Hier en daar een plasje urine soms,of als ze op de vloer ligt en ze staat recht is de vloer nat.... plezant is anders natuurlijk...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van ponneke wo apr 20, 2016 11:40 pm

    De laatste die we hier lieten gaan, sprong nog zelf de auto uit bij de DA.
    Ik had haar al enkele dagen in de gaten, en heb een nogal nauwe band met mijn 4-voeters.
    Toen een echo werd gemaakt van het abdomen, vond men zelfs geen lever meer, alleen een grijze massa...
    Voor de DA was uitgepraat over cortisonen om "het nog ff te rekken" zei ik al: doe nu wat je moet doen als DA.
    Ze "toonde" ook geen pijn, maar op is op.
    Geen enkel dier moet hier lijden voor mij....ook al heb ik daar weken lang hartzeer van nadien. Sad Sad Sad


    _________________
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Ik ben geen postorderbedrijf
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van pedro wo apr 20, 2016 11:48 pm

    Nja,we troosten ons met de gedachte dat ze een heel mooi leven heeft gehad.Meegeweest op vakantie naar de Ardenne,nederland,zuid-frankrijk,..... Nja,alleen het moeilijkste moet nu nog komen;.. Sommigen zeggen dat we het juiste moment moeten afwachten,maar voor zoiets is er geen juist moment. Mense die geen hond(of andere dieren) hebben,kunnen zich echt niet voorstellen hoe het voelt..


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    bertus
    bertus
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 184
    Registration date : 06-02-12

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van bertus do apr 21, 2016 7:52 am

    Enkele jaren geleden heb ik mijn hond moeten laten inslapen, dit is een zeer moeilijk moment, maar ik heb altijd onthouden wat de dierenarts toen zij : op tijd laten inslapen is ook graag zien, en dat is ook zo ,maar het blijft toch een moeilijke beslissing.


    _________________
    Harman Accentra December 2019
    Ecoforest Vigo 9,5Kw
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van nick1 do apr 21, 2016 8:38 pm

    Heb al 2 honden moeten afgeven, 11 en 17 jaar, vooral de 1ste was erg pijnlijk omdat dit totaal onverwacht aankwam (kanker in de ergste graad). Op het inslapen van onze 2de hond waren we beter voorbereid maar het is en blijft een moeilijke beslissing. We troosten ons vooral in de wetenschap dat we ze een mooi leven hebben geboden, alles staat hier in het teken van onze honden. Beide honden hebben we na een een extra verwenbeurt thuis eerst een slaappilletje gegeven zodat ze zich niet meer bewust waren van de fatale spuit en dat gaf ons toch eenbeetje gemoedsrust. Onze huidige honden zijn 10 en 2 jaar en we hopen ze nog vele jaartjes bij ons te mogen hebben.



    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)

    Gesponsorde inhoud


    Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid? - Pagina 5 Empty Re: Mijn honden... hobby, passie of bezetenheid?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di maa 19, 2024 3:18 am