Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

krusty, plusche


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4395
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van krusty za apr 06, 2013 5:54 pm

    Sedert begin deze week begin ik na een 8 uurkes branden een koekje te krijgen in de vuurkorf!

    Ik vind dat raar omdat ik reeds een goei maand WOODPELLETS stook die ik verleden jaar overgehouden had van iemand die zijn kachel weg deed en terug op CV wou stoken .Het huis was uit erfenis en zou verhuurd worden.
    Met deze pellets was dus niks mis mee !!

    Dus effe de pellettoevoer verminderd en de rookgas opgedreven...........het koekje bleef terugkomen!

    Dus effe naar PDS gebeld.....alles uitgelegd en zijn antwoord was...

    ""Door de lange winter zitten alle HORIZONTALE buizen en de warmtewisselaar (2) VOL .
    VOOR dat ge aan de pellettoevoer en de rookgasventilator begint te prutsen doe die 2 plaatjes open(zie foto) en de HORIZONTALE buis met een borstel eens uitkuisen( thermosfles borstel te koop bij blokker)""

    9 op 10 de problemen die zich voordoen zijn momenteel van deze aard .
    Zelfs als het groot onderhoud reeds gedaan was voor de winter.
    Het zou dus een langewinterverschijnsel zijn!!

    Dit is echter niet het groot jaarlijks onderhoud, dat hou ik voor tijdens de verlofperiode als de kachel op het terras kan uitgeblazen worden onder druk zoals verleden jaar !!

    Dus ikke gisterenmorgen het werkje opgeknapt en sedert dan GEEN koekje meer !ook vandaag niet!

    DANK U PDS (himself aan de telefoon,)


     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Mcz011


     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Mcz012


    Laatst aangepast door erwin op za apr 06, 2013 8:46 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van john-159 za apr 06, 2013 7:40 pm

    Ik heb ook een tussentijds groot onderhoud moeten doen. Wilde ook wachten en op terras alles grondig reinigen, maar kachel heeft het niet gered. Probleem bij mij was het ruitje dat zeer snel zwart werd. Dacht eerst dat het aan de winrichting of de pellets lag, maar kachel was inwendig zo vervuild dat deze niet meer fatsoenlijk kon branden. Ondertussen brand ze weer perfect. De rookkanalen en t potje waren verwonderlijk wel nog proper.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4395
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van krusty za apr 06, 2013 7:51 pm

    Was nog vergeten te melden in topic .

    Ruit was ook rap vuil bij mij en een slechte verbranding , dat zie je als de toppen van de vlammen zwarte walmen hebben.
    In het potje was niet veel in, wel veel in de kanalen en de horizontale buis.
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van john-159 za apr 06, 2013 7:55 pm

    Yep
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van Gast za apr 06, 2013 8:26 pm

    Ja, dit is echt een lang stookseizoen... al heel veel telefoontjes gehad over de kachel en pellets...
    Het is dus een grote schoonmaak die tussendoor moet en dan is het klaar.

    Krusty, je hebt helemaal gelijk.

    Groet Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van Gast za apr 06, 2013 8:33 pm

    Afgelopen vrijdag de kachel laten schoonmaken na 1000 brand uren
    Na 2 uur onderhoud vertelde de monteur dat de kachel nog heel schoon was .
    Hij wist ook te vertellen dat als je een hond hebt of een vies huis de kachel ook viezer zou zijn geweest
    Alleen de ventilator was iets vervuild maar de rest was prima in orde .
    Over dik een jaar moet hij weer schoongemaakt worden .
    De monteur ging pas weg toen de kachel weer perfect in werking was
    Nu de rekening nog ontvangen :-)
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4395
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van krusty za apr 06, 2013 8:42 pm

    Dat zal 150 euries kosten lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van Gast zo apr 07, 2013 6:48 pm

    150 euro is prima ik heb 371 m3 gas er doorheen gestookt tegen 2800 in 2012
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 145
    Registration date : 22-08-10

     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van gertdc zo apr 07, 2013 8:52 pm

    Hij wist ook te vertellen dat als je een hond hebt of een vies huis de kachel ook viezer zou zijn geweest

    Ik snap het verband niet?


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van john-159 zo apr 07, 2013 9:09 pm

    Hondenhaar en viezigheid wordt aangezogen door de kachel via de luchtaanvoer(buis)
    Als deze gaat verstoppen is er een gebrek aan luchtstroming waardoor slechte verbranding en roet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van Gast zo apr 07, 2013 9:51 pm

    En zit al dat haar dus in de aanvoerbuis en dat zou zorgen voor een viezere kachel ,mijn luchtaanvoer komt van buiten dus geen last van
    Klopt ook wel want alles wat lucht aanzuigt wordt eerder vies .
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van Fleur zo apr 07, 2013 9:56 pm

    opletten dimoss dat jou buitenbuis niet eerder verstopt zit dan een binnenbuis.... study


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________

    Gesponsorde inhoud


     Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!! Empty Re: Tussentijds GROOT onderhoud nodig door LANGE WINTER!!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 3:23 pm