Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

marnic


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    verkooppunten Lava


    Gast
    Gast


    verkooppunten Lava - Pagina 3 Empty Re: verkooppunten Lava

    Bericht van Gast za jan 28, 2012 6:10 pm

    Ik heb net een lading pellets van lava gekocht(20 zakken) bij kachels heestermans in Weelde.
    Prijs 4€ per zak ter plaatse afgehaald.
    Ik zal later nog eens posten hoe mijn ervaringen zijn met deze pellets.

    Greets peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verkooppunten Lava - Pagina 3 Empty Re: verkooppunten Lava

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 7:02 pm

    Heb nu de laatste 2 weken die lava pellets gestookt en we zijn niet tevreden hierover .
    Wij hadden in deze lading pellets heel veel zaagsel in de zak en ik merk ook dat de hardheid hiervan een groot verschil is met andere pellets nl. german pellet/bioflam/mandi.
    Wat ook opvalt is dat deze pellets minder warmte afgeven wat er voor zorgt dat de kachel altijd in stand power 3 en air 10 staat.
    Het is te hopen dat men daar snelt wat aan doet anders zullen ze mij niet snel deze pellets zien kopen.
    greets peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verkooppunten Lava - Pagina 3 Empty Re: verkooppunten Lava

    Bericht van Gast zo feb 12, 2012 8:43 pm

    denk dat dit beter geplaatst wordt in eigenschappen LAVA.

    ik zeg altijd : een goede afstelling op de pellets doet wonderen. Ik verkoop hier 4 soorten pellets voor in alle soorten pellets.

    De ene vindt de LAVA/OLIMP/DOMO subliem, bij de andere trekt het op niets. Vaak zit het hem soms ook in het hoofd. Ik denk dat het in de eerste plaats aan je kachelinstellingen ligt. Daarna volgt de kwaliteit van de pellets. Dat kan natuurlijk ook miniem verschillen van tijd tot tijd aangezien grondstof nooit dezelfde is tenzij je keer op keer dezelfde boom omkapt.

    En net als de opmerking van de mindere kwaliteit van Plospan pellets : het blijft houtAFVAL. Daar zit NATUURLIJK af en toe eens een pakje laminaat met lijm bij. Niet dat ik erbij was toen het geproduceerd werd, maar het lijkt me wel logisch. we moeten ook niet heiliger willen zijn dan de Paus. Het blijft afval van zagerijen en de producent van pellets weet soms zelf niet wat hij afhaalt bij de zagerijen.

    Remember de voeding voor voeders van Hanekop in de jaren '90. Daar zat motorolie bij. Is het goed voor je kachel? Dat is ook zoiets relatief. De groene en die-hards zullen moord en brand schreeuwen, maar in werkelijkheid is het wel eens anders. Ik zou die mannen graag eens bij de pers laten staan.

    Gesponsorde inhoud


    verkooppunten Lava - Pagina 3 Empty Re: verkooppunten Lava

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:38 pm