Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+36
costerke
Mauritsius
jeanhup
Luc Melis
antonio1980
meribo
Relax
binck
Pcorsa
nick1
ben-revo
jc
Fleur
stef123
boke
piet
forma
pollydor
Jef
francky
jan 49
vyncke002
theco
ann
ss
krista
turkoois
petrah
Geert
erwin
boxke
Annejanne
Philip
biezoe
pedro
steven
40 plaatsers

    Tips voor schoonmaken ruit

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 2:43 pm

    Sedert ik met olimp pellets brand krijg ik nauwelijks mijn ruitje nog proper.
     Het vreemde is dat mijn ruit van buitenaf niet vuil schijnt te zijn, waar vroeger met andere
     pellets na 1 dag branden ik al aanslag begon te zien.Als ik echter mijn kachel opendoe is
     mijn ruit dus beplakt met een bruin waas ( ik vermoed dat dit hars is uit de pellets, mss
     veroorzaakt door het branden op een laag pitje ) ik
     krijg dit er echter bijna niet af. Iemand bekend met dit probleem of iemand enige goede tips
     om dit eraf te krijgen ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van steven vr okt 30, 2009 2:52 pm

    Ik heb een produkt dat ik soms gebruik (gekocht in de delhaize, speciaal om ruiten van kachels te kuisen) en daarmee krijg ik alles weg.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 3:01 pm

    helpt ook niet Steven, ik heb kacheltjesruitreiniger , dat doet niks, ben hier ondertussen al een half uur aan het schrobben op dat ruitje met een schuurspons, man man man.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 3:09 pm

    Kamin glas reiniger is hier het beste wat je kunt kopen.

    Zit in een spuitbus, komt schuim uit.
    10 minuten laten inweken en afvegen, SCHOON.

    Gr. Arjan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 3:26 pm

    PELLETHANDEL.COM schreef:Kamin glas reiniger is hier het beste wat je kunt kopen.

    Zit in een spuitbus, komt schuim uit.
    10 minuten laten inweken en afvegen, SCHOON.

    Gr. Arjan



    hallo Arjan ,

    is dit dan beter dan de kacheltjesruitreiniger ? want deze helpt hier totaal niet.
    Deze helpt wel waar er roetaanslag is daar is idd op 1-2-3 de ruit weer proper.Waar de ruit echter bruin is (en plakkerig ) helpt dit totaal niet.Heb er een half uur met de schuurspons en water opgezeten en eindelijk terug proper.
    Volgens mij is dit een waas van hars ( het zijn din + pellets) want 't is echt een kleverige boel ook binnen in de kachel.
    En anders ga ik moeten denken dat men suiker ofzo toegevoegd heeft om een beter binding te krijgen want 't is precies caramel amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 3:31 pm

    als het een soort hars of zoiets is dan zou ik het proberen met stickerverwijderaar en daarna even met spiritus navegen , ik weet niet of het zou werken maar lijkt mij van wel

    groetjes
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van pedro vr okt 30, 2009 3:35 pm

    Hola hola Drieske,wa lees ik hier nu??Ik heb ook al een paar keer mn kachel moeten schoonmaken na het branden met olimp pellets maar bovenstaande heb ik nog nie meegemaakt hoor,mn ruitje was ,niet anders dan anders,makkelijk schoon te krijgen... Shocked ,ben nu wel es benieuwd als ik de kachel nog es ga kuisen,ma da ga nie meer vo vandaag zijn aangezien er net gekuist is Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van pedro vr okt 30, 2009 3:48 pm

    Kheb mij nie meer kunnen bedwingen bloot gat en toch maar es mn stofzuiger en verfborstelke dr bij genomen en gelukkig,hier is alles makkelijk te verwijderen,gewoon es met het borstelke langs het venster gaan en tblinkt in zn velleke Laughing ,voor moeilijkere gevallen heb ik SPENKLEAR staan,een beresterk middel om vuil mee te verwijderen...

    ge hebt er toch geen gekocht die gekarameliseerd zijn e Drieske lol!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 3:56 pm

    Drieske schreef:
    PELLETHANDEL.COM schreef:Kamin glas reiniger is hier het beste wat je kunt kopen.

    Zit in een spuitbus, komt schuim uit.
    10 minuten laten inweken en afvegen, SCHOON.

    Gr. Arjan



    hallo Arjan ,

    is dit dan beter dan de kacheltjesruitreiniger ? want deze helpt hier totaal niet.
    Deze helpt wel waar er roetaanslag is daar is idd op 1-2-3 de ruit weer proper.Waar de ruit echter bruin is (en plakkerig ) helpt dit totaal niet.Heb er een half uur met de schuurspons en water opgezeten en eindelijk terug proper.
    Volgens mij is dit een waas van hars ( het zijn din + pellets) want 't is echt een kleverige boel ook binnen in de kachel.
    En anders ga ik moeten denken dat men suiker ofzo toegevoegd heeft om een beter binding te krijgen want 't is precies caramel amai

    Als ik jou was zou ik die pellets niet meer gebruiken.
    Het glas plakkerig? Moet je in de kachel kijken bij de rookgas-afvoer, als het daar ook plakkerig is, moet je hem elke maand een grote beurt geven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 3:59 pm

    Hahahaha ik hoop van niet nee, mss had ik die marshmellows niet moeten poffen in mijn kachel lacher

    Nee, ik heb 2 mogelijkheden ( denk ik ) waardoor het komt.Ik vermoed dat ik de extractiemotor te hoog gezet heb in mijn ijver om mijn ruit langer proper te houden.Vroeger kwam er ook asaanslag op mijn venster en met een verfborstel en keukenpapier was dat zo weer proper. Echter ik vond dat mijn ruit nogal snel vuil werd ( van buitenaf gezien dan)en dus had ik de extractie 1 standje hoger gezet.En nu bleef mijn ruit precies proper geen asaanslag behavle een kleine ovaal bovenaan. Totdat ik de kachel opendeed, precies een laag karamel aan de binnenkant.
    Even kijken vanavond wat het geeft met de aanpassingen. zot
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 4:16 pm

    Drieske schreef:Sedert ik met olimp pellets brand krijg ik nauwelijks mijn ruitje nog proper.
    Het vreemde is dat mijn ruit van buitenaf niet vuil schijnt te zijn, waar vroeger met andere
    pellets na 1 dag branden ik al aanslag begon te zien.Als ik echter mijn kachel opendoe is
    mijn ruit dus beplakt met een bruin waas ( ik vermoed dat dit hars is uit de pellets, mss
    veroorzaakt door het branden op een laag pitje ) ik
    krijg dit er echter bijna niet af. Iemand bekend met dit probleem of iemand enige goede tips
    om dit eraf te krijgen ?

    Kookplatenreiniger van Hg (voor vitroceramische, wit busje) dat helpt Wink
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van pedro vr okt 30, 2009 4:24 pm

    Tis ier precies gouden raad van Tante Kaat aant komen om onze ruitjes proper te krijgen lol! Hier heb ik de pellettoevoer eentje verminderd en de extractie eentje verhoogd.Als je het blijft voorhebben Drieske,mengen met een andere soort mss,maar normaal gezien zou het toch nie mogen é,ze hebn goed gebrand int begin dus....
    En tzijn din+,dus 'normaal' gezien zou dr niks mogen inzitn van vuiligheid ,tis nu te zien hoe dat die Polen daarover denken hé klop


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 4:56 pm

    voila en passant ne keer gans de kachel opengesmeten om te kijken of de afvoer en extractiemotor ook niet plakkerig waren, nee dus (gelukkig). Wel gemerkt dat er toch al redelijk wat as in de buis lag , wat mijn vermoeden versterkt dat de extractie te hard staat.Vorige week zij ze mijn schouw komen vegen en die zat redelijk verstopt,........
    wordt vervolgd.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van pedro vr okt 30, 2009 5:03 pm

    Dus eigenlijk brandden de pellets beter,en was je ruitje makkelijker proper te krijgen,voor dat de schouw gekuist was??Tzal dan wss wel iets te maken hebn met de schouwtrek en de extractiemotor....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 5:09 pm

    ja mijn ruitje was iets sneller vuil maar op 1-2-3 terug proper te krijgen.Mss een rare redenering maar mss als de extractie te hard staat trek je de onverbrande dampen van de hars te snel mee naar boven ( vooraleer ze volledig kunnen verbranden).
    Veel verklaring heb ik er anders ook niet voor.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 5:35 pm

    Drieske schreef:Sedert ik met olimp pellets brand krijg ik nauwelijks mijn ruitje nog proper.
    Het vreemde is dat mijn ruit van buitenaf niet vuil schijnt te zijn, waar vroeger met andere
    pellets na 1 dag branden ik al aanslag begon te zien.Als ik echter mijn kachel opendoe is
    mijn ruit dus beplakt met een bruin waas ( ik vermoed dat dit hars is uit de pellets, mss
    veroorzaakt door het branden op een laag pitje ) ik
    krijg dit er echter bijna niet af. Iemand bekend met dit probleem of iemand enige goede tips
    om dit eraf te krijgen ?

    Hoi Driekske,
    U schoonmaakmiddel ligt in de kachel, neem een vochtige vaatwasdoek tip hier een beetje as op en wrijf u ruitje hiermee in je mag best wat druk gebruiken en je ziet de troep van de ruit verdwijnt als sneeuw voor de zon, en klaar is Driekske.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 5:47 pm

    ik heb nog geen schoonmaakmiddel nodig gehad maar toen we een houtkachel hadden gebruikten we altijd een spuitbusje ovenreiniger (schuim) even in laten trekken en je haalt het vuil er gewoon af.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 6:01 pm

    caddy schreef:
    Drieske schreef:Sedert ik met olimp pellets brand krijg ik nauwelijks mijn ruitje nog proper.
    Het vreemde is dat mijn ruit van buitenaf niet vuil schijnt te zijn, waar vroeger met andere
    pellets na 1 dag branden ik al aanslag begon te zien.Als ik echter mijn kachel opendoe is
    mijn ruit dus beplakt met een bruin waas ( ik vermoed dat dit hars is uit de pellets, mss
    veroorzaakt door het branden op een laag pitje ) ik
    krijg dit er echter bijna niet af. Iemand bekend met dit probleem of iemand enige goede tips
    om dit eraf te krijgen ?

    Hoi Driekske,
    U schoonmaakmiddel ligt in de kachel, neem een vochtige vaatwasdoek tip hier een beetje as op en wrijf u ruitje hiermee in je mag best wat druk gebruiken en je ziet de troep van de ruit verdwijnt als sneeuw voor de zon, en klaar is Driekske.



    Nee caddy , ook dit werkt hier niet heb dit ook geprobeerd.'k ga nu kijken wat het geeft met de vermindering van de extractiemotor.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 6:25 pm

    Drieske schreef:
    caddy schreef:
    Drieske schreef:Sedert ik met olimp pellets brand krijg ik nauwelijks mijn ruitje nog proper.
    Het vreemde is dat mijn ruit van buitenaf niet vuil schijnt te zijn, waar vroeger met andere
    pellets na 1 dag branden ik al aanslag begon te zien.Als ik echter mijn kachel opendoe is
    mijn ruit dus beplakt met een bruin waas ( ik vermoed dat dit hars is uit de pellets, mss
    veroorzaakt door het branden op een laag pitje ) ik
    krijg dit er echter bijna niet af. Iemand bekend met dit probleem of iemand enige goede tips
    om dit eraf te krijgen ?

    Hoi Driekske,
    U schoonmaakmiddel ligt in de kachel, neem een vochtige vaatwasdoek tip hier een beetje as op en wrijf u ruitje hiermee in je mag best wat druk gebruiken en je ziet de troep van de ruit verdwijnt als sneeuw voor de zon, en klaar is Driekske.



    Nee caddy , ook dit werkt hier niet heb dit ook geprobeerd.'k ga nu kijken wat het geeft met de vermindering van de extractiemotor.

    Oké dan blijft er niets anders over dan Barbecue- reiniger, de schuimbus van Cadac verkrijgbaar bij de Makro.
    Kan geen kwaad keramisch glas is zuurbestendig word namelijk ook gebruikt in zuurkasten van laboratoriums.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast vr okt 30, 2009 6:32 pm

    caddy schreef:
    Drieske schreef:
    caddy schreef:
    Drieske schreef:Sedert ik met olimp pellets brand krijg ik nauwelijks mijn ruitje nog proper.
    Het vreemde is dat mijn ruit van buitenaf niet vuil schijnt te zijn, waar vroeger met andere
    pellets na 1 dag branden ik al aanslag begon te zien.Als ik echter mijn kachel opendoe is
    mijn ruit dus beplakt met een bruin waas ( ik vermoed dat dit hars is uit de pellets, mss
    veroorzaakt door het branden op een laag pitje ) ik
    krijg dit er echter bijna niet af. Iemand bekend met dit probleem of iemand enige goede tips
    om dit eraf te krijgen ?

    Hoi Driekske,
    U schoonmaakmiddel ligt in de kachel, neem een vochtige vaatwasdoek tip hier een beetje as op en wrijf u ruitje hiermee in je mag best wat druk gebruiken en je ziet de troep van de ruit verdwijnt als sneeuw voor de zon, en klaar is Driekske.



    Nee caddy , ook dit werkt hier niet heb dit ook geprobeerd.'k ga nu kijken wat het geeft met de vermindering van de extractiemotor.

    Oké dan blijft er niets anders over dan Barbecue- reiniger, de schuimbus van Cadac verkrijgbaar bij de Makro.
    Kan geen kwaad keramisch glas is zuurbestendig word namelijk ook gebruikt in zuurkasten van laboratoriums.


    ah ok, bedankt en bedankt aan allen voor de tips. 'k ga me zo een bus barbecue reiniger aanschaffen voor het geval het nog eens gebeurt.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van pedro vr okt 30, 2009 9:00 pm

    Tzal ws wel aan uw instellingen lign e Drieske,ik heb er geen problemen mee met de Olimps(kga hout vasthouden Laughing ) Ik heb hier mn bus spenklean al een paar keer mogen gebruiken om mn ruitje langs de buitenkant mee te reinigen,de tweeling smijt er nl graag es iets van plastiek tegen het ruitje terwijl de kachel brandt heel kwaad


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 67
    Registration date : 28-02-09

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van biezoe vr okt 30, 2009 9:03 pm

    Hallo Mannen,

    Ik heb hier Spencer Spenklear spuitbus staan voor de kachelruiten,
    beste dat er is maar wel plastiek handschoenen aan doen, dat is den
    top, inspuiten en beetje open vrijven met kleine spons, 5-tal
    minuten laten inwerken en alles komt er zo af, met spons en water
    afspoelen, gekocht in de AVEVE !!

    GRTZ., Biezoe.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van pedro vr okt 30, 2009 9:09 pm

    Da zal wss dezelfde zijn als de mijne é Biezoe,da is idd bijtend spul,ik laat het maar heel ffkes inwerken,30sec of zo,en wat ook héél belangerijk is,is dat er geen vloeistof op de metalen delen komen,dit vreet namelijk aan je verf,en maakt plekken!daarmee dat ik het maar gebruik in geval van nood!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    avatar
    biezoe
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 174
    Leeftijd : 67
    Registration date : 28-02-09

    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van biezoe vr okt 30, 2009 9:18 pm

    Daarmee dat ik een beetje op mijn spons spuit en daarmee zachtjes op
    de ruit vrijf en vervolgens afspoel met water.

    GRTZ., Biezoe
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast za okt 31, 2009 6:30 am

    Sad
    ik reinig de ruitjes met de as van de pellets,eenvoudig,goedkoop
    en ecologisch
    een vochtig doekje(toiletpapier)gedrenkt in de as,en nadien vochtig afvegen
    laat de ruit tenminste afkoelen voor ge begint,ook met andere produkten
    mvg aalen

    Gesponsorde inhoud


    Tips voor schoonmaken ruit Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 4:06 pm