Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
krusty
harrielok
jeanhup
Kamiel
8 plaatsers

    kachel te licht, wijzigen parameters?


    braxx
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 157
    Registration date : 03-11-11

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van braxx wo sep 11, 2013 3:46 pm

    het staat nochtans duidelijk op hun site

    Link
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel wo sep 11, 2013 4:02 pm

    Klopt , ben ook gaan kijken.

    Als ik de kachel kocht wist ik niks van pelletkachels (nu nog niet hoor).
    Tijd zal uitwijzen of ik me miskocht heb of niet

    Heeft iemand de standaardwaarden van de parameters van de kachel?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van erwin wo sep 11, 2013 7:19 pm

    Kamiel,

    Ik heb daarstraks in de Hubo de handleiding eens snel doorgelezen van de kachel,
    er staat duidelijk het volgende in vermeld: slechte isolatie max 75m3 voor de 6.5kw, 115m3 voor de zwaardere 9.5kw..

    de parameters wijzigen heeft dus weinig zin en is niet aangeraden als de rest er niet op berekend is (bvb warmtewisselaar)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    braxx
    braxx
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 157
    Registration date : 03-11-11

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van braxx wo sep 11, 2013 8:13 pm

    kamiel schreef:....Ik had echt het gevoel dat ik het niet warm kreeg en dat er teveel warmte door de schouw ging. ....
    kun je ergens nalezen hoe warm je uitgaande temp is?


    _________________
    pelletforum
    MCZ Mercury 8KW
    2011-2012 premium woodpellets (makro) | 2012-2013 premium woodpellets (makro) | 2013-2014 premium pellets Carrefour (=agricon) | 2014-2015 terradena (makro) + agriselect (colruyt) | 2015-2016 agriselect (colruyt) | 2016-2017 terradena (makro] | 2017-2018 agriselect (colruyt) | 2018-2019 agriselect (colruyt) | 2019-2020 Total | 2020-2021 Total | 2021-2022 Eifuel
    2022-2023 bigbag (jekro) + Barlinec
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van erwin wo sep 11, 2013 8:21 pm

    Kamiel,

    als je de kachel 15 min laat branden in ieder vermogen, en bij elk vermogen de rookgastemp doorgeeft dan hebben we idd iets meer zicht op de situatie...

    rookgastemperatuur weergeven: knopje TEMP OMLAAG ingedrukt houden


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel wo sep 11, 2013 11:04 pm

    Proef gedaan!!
    stand 1 = 103°

    stand 2 = 112°

    stand 3 = 116°

    stand 4 =141°

    Hopelijk kan je er iets uithalen
    mvg
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van erwin wo sep 11, 2013 11:40 pm

    de rookgastemperaturen zijn niet te hoog, dus er gaat niet teveel warmte door de schouw.
    heeft de kachel in de winter op 4 gebrand ooit?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel wo sep 11, 2013 11:46 pm

    nee nooit stand 3 was het hoogste
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van erwin do sep 12, 2013 12:00 am

    ik vermoedde zoiets al... vermogen 3 zal rond 4-5kw zijn, dus de kachel heeft nooit aan 6.5kw gebrand...

    de werking van deze kachel is als volgt, je stelt bvb 22 graden in en vermogen 3.
    dan gaat de kachel branden in ingestelde vermogen 3 tot aan 22 graden en gaat dan naar vermogen 1.
    stijgt de temp dan nog verder tot 24 graden dan schakelt de kachel uit.
    als de temp daalt naar 20 graden gaat hij weer branden in vermogen 3.

    bij kouder weer moet je dus de kachel best op vermogen 4 instellen, bij bereiken van de ingestelde temp gaat hij dan moduleren naar laagste vermogen zoals beschreven..


    Laatst aangepast door erwin op do sep 12, 2013 12:33 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel do sep 12, 2013 12:32 am

    Bedankt allesind, ben al een pak wijzer geworden.
    Doordat de capaciteit van de kachel krap is moet ik het ongemak van de hoge ventilatorstand bij vermogen 4 er bij nemen.
    Ga de kachel gewoon gebruiken en mocht ik geen confortabele temperatuur haalt,weet ik wat me te doen staat.

    Toch nog een vraag , kan je de ventilatorsnelheid van vermogen 4 verlagen naar de snelheid van vermogen 3 op 1 of andere wijze
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van erwin do sep 12, 2013 12:43 am

    de snelheid van de uitblaasventilator is bij elk vermogen zo afgesteld dat er voldoende warmte aan de rookgas word onttrokken in de warmtewisselaar en voldoende koeling geeft voor de kachel, deze verminderen zal de rookgastemp omhoog jagen en tevens kunnen zorgen voor onvoldoende afkoeling van het inwendige van de kachel... niet doen dus!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van vinnus1 do sep 12, 2013 8:50 am

    Beste Kamiel,
    Flumenire heeft in zijn parameters 3 BANKEN,en naar gelang de situatie bij u is,moet de bank ingesteld (normaal BANK 2)worden en dan pas kun je de parameters naar behoren instellen.
    Ik heb je een PM gestuurd.
    Mvg Vinnus1
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel zo sep 15, 2013 10:00 am

    Bedankt  forum,

    Bedankt forum en in het bijzonder Vinnus1 voor de hulp.
    Vinus 1 is tot bij mij geweest en heeft met zijn ervaring van de flumenfire 6.5 kw mijn kachel zo ingesteld dat ik het verschil dadelijk merkte. Vond het super van hem.


    Laatst aangepast door Kamiel op zo sep 15, 2013 10:54 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spellingsfouten)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van erwin zo sep 15, 2013 1:35 pm

    Kamiel,

    het is nu eenmaal moeilijk om vanop afstand gericht de afstelling van een kachel te doen.
    hopelijk brand de kachel nu zoals je wenst, je kan hem waarschijnlijk ook verder zelf fijnregelen nu.
    weet je in grote lijnen wat er verandert werd?

    bij deze ook dank aan vinnus1 voor de inzet en hulp!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van vinnus1 zo sep 15, 2013 6:26 pm

    Wat is er veranderd bij Kamiel?
    Persoonlijk vind ik dit weeral heel jammer dat er zo gesjoemeld word en misbruik van vertrouwen bij sommige mensen.
    Er zijn twee techniekers bij Kamiel geweest,en de één ziet zelfs niet dat de kachel geen uitgang heeft de andere stelt dan maar de kachel helemaal verkeerd in
    RG.twee keer te hoog in,dus     power 1 stond op 1500T,heb ik op 850 gezet power twee op1750T heb ik op 1000 gezet enz.Toevoer pellets stond juist aan de grens om niet stil te vallen en in alarm te gaan op- 0.7.heb ik op 1.1 gezet.De ventilatie stond ook juist op het dubbele.

    Dit vind ik werkelijk schandalig en met die verstande dat je verplicht bent juist om die mensen dan te laten komen of je bent je GARANTIE kwijt.
    Kamiel zijn verhaal sprak mij zo aan,dat ik er medelijden mee kreeg en besloot van zelf dan maar eens te gaan kijken en te helpen.
    Ik weet heel zeker dat er hier op het forum nog veel mensen zijn die geen enkel besef hebben van
    de werking van hun kachel,en ook in vertrouwen kopen maar niet worden geholpen als het fout zit

    Bij deze Kamiel ik ben zeer gelukkig dat ik je kon helpen,en vond je een dankbaar en sympatiek persoon.
    Graag gedaan Kamiel
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van vinnus1 zo sep 15, 2013 6:34 pm

    Beste Kamiel,
    Graag zou ik nu ook eens hebben dat je in de toekomst,als het wat kouder word,je ervaringen over je kachel toch ook een meld hier op het forum iedereen kan er maar wel mee varen en er iets van opsteken.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Anonymous
    Gast
    Gast


    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Gast zo sep 15, 2013 6:45 pm

    Ik kan vanuit hier de situatie slecht begrijpen laat staan beoordelen maar op grond van de beschrijving van het probleem, de "oplossing" van het probleem door de twee "service-techniekers" is mijn kwalificatie dat het een schandelijke zaak is.

    Een klant met goed geld iets verkopen en hem dan letterlijk in de kou laten staan wegens onkunde en gebrek aan vakmanschap van de "techniekers" is absoluut onacceptabel en klachtwaardig.

    Gelukkig is Kamiel geholpen dankzij de hulp van Vinnus1 maar een "koude douche" voor de verantwoordelijke verkoper/servicedienst.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van erwin zo sep 15, 2013 7:24 pm

    http://www.2dehands.be/huis-meubelen/curiosa/kachels-haarden-schouwen/pelletkachel-6-5-kw-afstandsbediening-156086090.html

    zoekertje blijkt verwijdert Smile 


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van alainvanackere ma sep 16, 2013 10:11 am

    Nog een geluk dat dit forum hier bestaat, je leert iets bij en je krijgt hulp van 'onbekende' Dikke pluim voor vinnus1


    _________________
    Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

    Domo power + pellets
    Olimps
    Huismerk pellets
    Eco line pellets 3.65 €
    ERDA Pellets
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel ma sep 16, 2013 10:23 am

    Zeker weten !!!

    Ik hou jullie op de hoogte
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van vinnus1 vr okt 11, 2013 7:20 pm

    Beste Kamiel,
    Het is nu ondertussen al een maand en toch al heel frisjes geworden,en toch hebben we je nieuwe ervaringen nog niet gehoord.?
    Ook niet positief of negatief.Graag hadden we je ervaringen eens gehoord.
    De periode dat het fout zat hoorden we iedere dag,he.
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel vr okt 11, 2013 8:13 pm

    Beste vinnus1,
    Vandaag is het de eerste maal dat mijn kachel eens continu heeft gebrand.
    Moet zeggen dat ze het prima doet en ben nog steeds bijzonder dankbaar met jouw interventie.
    Daarvoor had ze eens enkele uren gebrand maar veel te kort om een correct oordeel te vellen, zodoende had ik nog geen feedback gegeven.
    Ik heb meermaals hier op het forum geweest, maar als ik niks zinnigs te vertellen had zeg ik dan ook niks.
    Naar de kachel terugkerend, temperatuur staat ingesteld op 21 graden en omgevingstemp geeft dan 23 gr aan.
    Kachel gaat heel veel in modulatie en de powerstand op 1.
    Tot hiertoe uiterst tevreden, maar wacht toch koudere periode af om echte conclusies te kunnen trekken.
    Hou jullie zeker op de hoogte
    Grt
    Kamiel


    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van vinnus1 vr okt 11, 2013 9:18 pm

    Beste Kamiel,

    Voor ervaringen van waar fouten zaten,zijn we heel blij dat we die met elkaar kunnen delen.
    Van zulke fouten kunnen wij hierop het forum,het meeste leren.
    Kamiel dank voor je feedback.
    Ik ben blij dat ik je kon helpen in de positieve zin.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel za okt 19, 2013 11:40 am

    Beste forumleden,

    Zou hel graag een foto van mijn kachel plaatsen na 2 dagen branden
    Hoe doe ik dat ?

    mcg
    Kamiel


    snelste en makkelijkste manier: laad je foto op naar www.tinypic.com
    - bestand kiezen

    - verkleinen: messageboard
    - uploaden
    Kopieer dan de tweede "image-link" die je krijgt en plak deze in je bericht.
    Kamiel
    Kamiel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 73
    Registration date : 02-09-13

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Kamiel zo okt 20, 2013 12:57 am

    Foto van kachel na 2 dagen branden

    Is dit een beetje normaal ?

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 6ft5oo
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van erwin zo okt 20, 2013 1:09 am

    als de kachel veel in eco gebrand heeft is dat niet abnormaal.
    welke pellets gebruik je?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    kachel te licht, wijzigen parameters? - Pagina 2 Empty Re: kachel te licht, wijzigen parameters?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:49 pm