Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 4 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

boke, francyd2, martindesplenter, polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+9
MCZ SUITE AIR
weske32v
biker
erwin
Relax
pedro
kvkkvkkvk
braxx
krusty
13 plaatsers

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van krusty wo sep 11, 2013 2:14 pm

    IK ga eens een topic starten om te weten te komen of er mensen met een MCZ kachel zijn die NIET tevreden zijn!!!!

    Braxx is content van zijne MCZ,  ik ook en Relax denk ik ook !

    Zijn er nog??

    Dus MCZ fans laat jullie horen tevreden of niet !!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast wo sep 11, 2013 2:30 pm

    Hey Krusty,
    Ik ben heel tevreden van mijne musa. Ben vooral blij dat ik zelf niks hoef te veranderen als ik andere pellets stook. Hebben hem gekocht om te besparen op de mazoutfactuur en voor de gezelligheid.
    Heb ook een msz aangeraden aan vrienden en hier komen ze hem over 2w plaatsen.

    groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast wo sep 11, 2013 2:48 pm

    Beste, we zijn  sedert een 4 tal jaar eigenaar van een MCZ Musa air.
    Niks dan lof over deze kachel, gemakkelijk in gebruik, met de Badger pellets kan ik gerust 3 dagen zonder reinigen van de branderkorf.

    Grtz, JEFK.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty mcz

    Bericht van Gast wo sep 11, 2013 3:10 pm

    hoi, ik heb een MCZ vivo 80 en ik ben heel blij met mijn kachel vooral omdat ik alle soorten pellets kan stoken zonder iets ts mooeten verranderen aan de kachel en dat de terhmostaat in de afstandsbediening zit vind ik ook een voordeel tegenover mijn voorige kachel waar deze aan de achterzijde van de kachel hing nu komt de ingestelde temperatuur overeen met de kamertemperatuur.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van krusty wo sep 11, 2013 3:21 pm

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast wo sep 11, 2013 3:34 pm

    Ik zal je een beetje op weg helpen. Musa en stinkend tevreden over de kachel. Niet alleen omdat je bij veranderen van pellets niets hoeft te doen maar vooral omdat hij 6 en 8 mm. pellets lust.

    Ik heb de meest exotische pellets gestookt, 8 mm. turfpellets, 6 mm. Heveaboompellets, 8 mm. Merantipellets en naast allerlei merken en soorten zacht- en hardhoutpellets mijn eigen maaksel.

    Werkelijk alles gaat er fluitend doorheen, zit nu een restje Power Pellets in en daarbovenop Girretz dus hij zal op enig moment overschakelen van naaldhout op loofhout. Power Pellets 4,7 Kw. en Girretz 5,3 Kw. en de enige ingreep zou kunnen zijn dat ik de pellettoevoer iets moet bijstellen.
    braxx
    braxx
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 157
    Registration date : 03-11-11

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van braxx wo sep 11, 2013 4:13 pm

    Hoi
    ik heb de MCZ mercury en ben er tevreden van...

    deze was na een zoektocht van 'welke pelletkachel' degene die voor mij prijs/kwaliteit het beste eruitzag...
    hij stond toen net bij 1ne in promo, een 200€ goedkoper dan ik ergens anders kon vinden.
    moest toen wel even zelf een eindje rijden om hem te halen... (heb hem ook zelf moeten installeren)

    Het was wel een risico om deze zelf te plaatsen en zelf de 1ste opstart te doen, maar dit is eigenlijk goed meegevallen. Het enige dat je zelf kon aanpassen zonder code was de pelletsetting. Er zat een kartonnen doosje mee (een kubieke dm) die je dan moest vullen met je pellets en dan moest wegen. Dan aan de hand van je gewicht kan je dan je setting kiezen.
    Dit werkte voor mijn geval maar half... de korf liep na lange tijd altijd vol. ik heb dan de setting genomen dat de kachel dacht dat er "zwaardere" pellets inzaten (setting M3 ipv M2). en sindsdien geen problemen meer.

    De Kachel was rechtstreeks aangesloten op de schouw, en af en toe bleek dat er terugslag was van rook naar binnen toe... (hing van het weer af)
    Daarom heb ik deze zomer heb ik een dubbelwandige flexibel in de schouw getrokken om dit te elimineren.

    Ook nu, na 2 jaar gebruik, had de bougie het begeven. deze is reeds vervangen en de kachel is na het zomeronderhoud weer helemaal klaar voor het nieuwe seizoen...


    Laatst aangepast door braxx op wo sep 11, 2013 8:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    pelletforum
    MCZ Mercury 8KW
    2011-2012 premium woodpellets (makro) | 2012-2013 premium woodpellets (makro) | 2013-2014 premium pellets Carrefour (=agricon) | 2014-2015 terradena (makro) + agriselect (colruyt) | 2015-2016 agriselect (colruyt) | 2016-2017 terradena (makro] | 2017-2018 agriselect (colruyt) | 2018-2019 agriselect (colruyt) | 2019-2020 Total | 2020-2021 Total | 2021-2022 Eifuel
    2022-2023 bigbag (jekro) + Barlinec
    kvkkvkkvk
    kvkkvkkvk
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 338
    Registration date : 26-11-09

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van kvkkvkkvk wo sep 11, 2013 5:19 pm

    ik heb een mcz ego air en ben er heel tevreden over .Lust alle pellets kom nergens aan enkel temp.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van pedro wo sep 11, 2013 11:34 pm

    Eigenlijk zou je 166reacties moeten binnenkrijgen Krusty Laughing ,ik ben sedert een 2tal maand ook eigenaar van een MCZ Saturn,nog niet gestookt ermee.... Zelfs nog niet op de schouw aangesloten!Zal er dringend es werk moeten van maken,maar ik twijfel er niet aan dat ze prima zal werken...

    Meer info volgt :-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Relax do sep 12, 2013 1:20 pm

    Ik ben algemeen gezien best tevreden van de Nova Polar Hydro, dus met verwarmingen, maar het gebruiksgemak is minder, in die zin dat er geen duidelijke handleiding voorhanden is. De enige die ik heb, en ooit naar dit forum linkte, is een slechte vertaling met verschrikkelijk slechte tekeningen van de display, waar je dus niks kan van maken.

    Hierdoor zit ik met een instelling van eco-stop waar ik nu vanaf wil en ik vind niet hoe het werkt (zie topic).
    Zal aan mij liggen, maar een goede handleiding had me al flink op weg kunnen helpen.
    Net als met de minimumtemperatuur die het ding hanteert: ik krijg 'm niet onder de 16 graden,
    waardoor hij, gezien de grote hoeveelheid m³, flink blijft stoken in de winter tijdens de daguren, als er niemand is.
    Mijn tevredenheid is mss wel relatief, gezien ik niet kan vergelijken met andere, gelijkwaardige, pelletkachels.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast do sep 12, 2013 1:36 pm

    Op de website van Fero staan onder Downloads de handleidingen van de meeste Hydro kachels. Deze zijn allemaal van 2012 dus recent.
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Relax do sep 12, 2013 2:41 pm

    Ook de handleiding van mijn kachel staat er tussen, maar even bezopen als diegene die ik heb. Check ff de "tekeningen" op pag 25, 26, 29 en vooral 40 en volgende, van de display.


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast do sep 12, 2013 2:50 pm

    Je hebt gelijk, die pdf is verminkt. Beste melden bij Fero zodat ze dat kunnen herstellen en je wel de beschikking hebt over een duidelijke handleiding.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van erwin do sep 12, 2013 3:16 pm

    @ relax: hier staan de tekeningen korrekt weergegeven maar de taal is dan weer frans/nl door mekaar..


    Laatst aangepast door erwin op do sep 12, 2013 3:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    biker
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 185
    Registration date : 18-12-10

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van biker do sep 12, 2013 3:19 pm

    Sedert 2 jaar al de trotse eigenaar van een MCZ Saturn , en heel tevreden over.
    Ik heb eerst hier op het forum wat informatie opgezocht ivm de verschillende merken,en daarna de knoop doorgehakt om te kiezen voor MCZ.
    @Pedro,je hebt een goede keuze gemaakt.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van pedro do sep 12, 2013 3:29 pm

    Jep,ben benieuwd om de eerste pellets te stoken met de kachel!!!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Relax
    Relax
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 652
    Leeftijd : 60
    Registration date : 19-12-08

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Relax do sep 12, 2013 3:31 pm

    @ dick: ga ik doen [Edit: mail verzonden naar Fero]
    @ erwin: eindelijk, een goede handleiding. In combinatie met mijn Nl teksten moet het lukken om er een fatsoenlijk geheel van te maken. Tnx, mate!


    _________________
    MCZ Nova Hydro, dus met verwarming
    Badger
    weske32v
    weske32v
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 77
    Leeftijd : 43
    Registration date : 05-12-12

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van weske32v do sep 12, 2013 5:53 pm

    Na 1 jaar stoken met mcz ego ben ik tevreden over zijn prestaties hopelijk ook in het aankomende 2de jaar
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van MCZ SUITE AIR do sep 12, 2013 7:46 pm

    Na 1.5 jaar stoken met mcz suite air zeer tevreden.


    _________________
    MCZ SUITE AIR  pelletje
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van jorist vr sep 13, 2013 7:52 am

    zeker weten. dik in orde...
    avatar
    flamme
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Leeftijd : 49
    Registration date : 28-10-08

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van flamme wo sep 18, 2013 4:56 pm

    ik brand al bijna 6 jaar met de mcz athos multi air en over het algemaan vrij tevreden over het branden zelf maar .....

    ik heb al wel 2x afstandsbediening laten vernieuwen
    het instellingsbordje op de kachel is vernieuwd (ontvanger was stuk )
    de inox brandkorf trekt op niks naar mijn mening want na 1 seizoen is er het beste vanaf (mijn broer heeft musa en die heeft een gietijzer wat toch langer meegaat )
    ook de achterkant (witte steen) bladert af en dit is ook al de tweede ( gewisselt onder garantie ) en dit was dan een ander model want door het vorige model waren er blijkbaar kachels die stukbrande omdat de vlammen de metalen zijkanten van de kachel lieten barsten (de mijne zijn ook al niet meer zo recht )


    en dan nu ligt ze in panne :-)
    ze heeft juist enkele dagen gebrand en vandaag ging ze in alarm (a01) vuurkorfje zat vol dus heb ik dat leeg gemaakt en wilde ik de kachel resetten maar dit lukt niet
    de kachel blijft op a01 staan dus nu is het wachten op een telefoon van de dealer die technieker gaat sturen


    als je mij vraagt zou je ze terug opnieuw kopen daar durf ik niet op antwoorden branden doet ze super met elke soort pellets maar ik twijfel eerlijk gezegd aan de kwaliteit van de electronica en sommige materialen


    groetjes steve

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast za sep 21, 2013 1:11 pm

    beste,
    wij zijn reeds 3 jaar aan het stoken met een MCZ Musa en zijn hier zeer
    tevreden over.tot hiertoe hebben wij er nog niet de minste problemen
    mee gehad.stoken wel al drie jaar met Makro pellets,nu ze die veranderd hebben moet ik de nieuwe nog testen.heb begin september
    ook zelf een groot onderhoud gedaan en heb ondervonden dat dit niet zo heel moeilijk is.( heb bijna alles er afgevezen gekuisd ,en terug in elkaar gevezen ,terug opgestart en hop hij doet het alweer)
    MCZ is zeker een aanrader !!!!!!
    stefke
    stefke
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 121
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-02-11

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van stefke za sep 21, 2013 9:38 pm

    Wegens herinrichting woonkamer kachel verhuisd naar andere hoek en ook een Musa geplaatst in plaats van de piazzetta , musa is stiller van ventilators ,viel meteen op verder afwachten op warmte en verbruik nog maar pas in gebruik dus ....


    _________________
    Rika Domo
    Edilkamin Iris Plus
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 6:51 pm

    héél tevreden! Een Mercedes tov van de vorige pelletkachel ( last calor Zoe)
    Diene last calor was 13 KW, maar ik heb het nooit zo warm gekregen in huis als met de musa air..en dan brandt deze laatste nog niet op vol vermogen. Gewoon super, ook al omdat je de 2 ventilatoren kan regelen naar eigen wens.
    sickofitall
    sickofitall
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Registration date : 06-01-12

    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van sickofitall do apr 17, 2014 3:39 pm

    Hoi

    Wij hebben de MCZ Star (Pietra Ollare afwerking) 8KW.
    We hebben deze nu 2 winters en tevreden over (in zoverre dat ik eigenlijk niet echt kan vergelijken).
    De tijd programmeren kan wel enkel met vooringestelde programma's maar daar hebben we ons naar aangepast (en klok verzet van de kachel).
    Ze geeft snel warmte (20 minuutjes opstarttijd) en er blijft een gezellig vuurtje branden (ik heb gehoord dat niet bij elke kachel een vuur blijft branden).
    Uitkuisen proberen we elke 2-3 dagen te doen.
    In de winter moét dat elke 2 dagen zijn of er komt een harde koek van de as onderaan in het as-potje.

    Verwarmingskosten zijn serieus gedaald dus voor iedereen die plaatst heeft om pellets te leggen, zou ik het zeker aanraden!
    Vroeger hadden wij elektrische verwarming (met een verbruik van 9000kwh/jaar).
    Die staat er nog steeds, maar we gebruiken ze niet meer.

    Gesponsorde inhoud


    Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ?? Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie MCZ kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 9:09 am