Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Antonius


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+24
jandeman63
kempenaar
francyd2
francky
zoom
willy1100
pellbox
mikelbikel
konijn
pedro
Keteltje
marver
ponneke
piet
jan 49
lieke
Annejanne
grossard.rob
curleo
hktz
vinnus1
maestro
steven
erwin
28 plaatsers

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??


    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast zo feb 16, 2014 2:32 pm

    hallo

    Ik heb een edilkamin pellbox scf geplaatst januarie 2013, ik ben tevreden geeft meer als voldoende warmte.
    Maar wat scheelt er toch met die ventilators, gaat even goed en dan beginnen ze vreselijk lawaai te maken.
    Ze hebben al twee keer ventilators vervangen, nu sinds vandaag maakt hij weer lawaai.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast do feb 20, 2014 4:07 pm

    Vandaag een jaar geleden werd de Funny geplaatst en na een week grote spijt. Probleem? Onze luchtverwarming. Deze zorgt ook voor verse lucht in huis, dus moet blijven rondpompen, wat tot gevolg heeft dat lucht van ca 15 C de woonkamer binnen komt. De zithoek werd niet warm, andere delen werden 22C.
    In de kachel een rooster aangebracht, zodanig, dat de warme lucht geforceerd naar de zithoek geblazen wordt. Tevens een kleine, geruisloze ventilator geplaatst die warme lucht uit het rechter- achterkanaal richting zithoek dirigeert. Probleem opgelost ( na vijf ventilatoren). De temperatuurregeling in de woonkamer geschiedt dmv de afstandsbediening. Het uitzoeken van de juiste plaats vergt wat tijd. Werkt nu uitstekend.
    Tevreden over de Funny ( wordt iedere avond uitgezogen)
    konijn
    konijn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Registration date : 27-01-13

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van konijn do feb 20, 2014 10:41 pm

    hebben één jaartje funny en zeer tevreden,tot heden geen problemen. Tot heden ook tevreden van de verkoper.
    Kuis om de twee dagen en geen koek of zwarte ruit.Allerlei pellets getest,
    momenteel stoken we de goedkoopste(3.40) zonder problemen,zelfs te warm deze dagen.
    mikelbikel
    mikelbikel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 120
    Leeftijd : 61
    Registration date : 26-06-14

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Tiny

    Bericht van mikelbikel do jun 26, 2014 5:38 pm

    Voorlopig ben ik tevreden met mijn Tiny. De belangrijkste reden waarom ik voor deze kachel koos; Plaatsgewin!
    U begrijpt, met een breedte van 3m50... wat een verschil!
    Alhoewel ik in een redelijk slecht geïsoleerd huisje woon was alles (200m³) goed te verwarmen, meestal laagste stand en af en toe eens volle bak doorbranden. Natuurlijk hadden we vorige winter een hele zachte, dus het wordt afwachten al het eens èrg koud zal worden.
    Verder de gekende minpunten; direct een zwarte ruit, ventilators nogal luidruchtig.

    Van de verkoper-instalateur kan ik weinig zeggen, heb hem na installatie nog niet nodig gehad. Was bij verkoop vrij correct maar ook vrij duur.
    Anderzijds goede hulp en advies bij mijn voorbereidingen...
    Ik hoop in de toekomst geen toestanden zoals ik er hier al enkele heb gelezen.

    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Annejanne wo maa 04, 2015 4:54 pm

    Ik ben nu aan de 6de winter begonnen, de Edilkamin Iris doet het nog steeds prima. Ik ben een tevreden gebruiker!


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van pellbox wo maa 04, 2015 6:24 pm

    Bij mij ook mijn 6de seizoen met mijn pellbox SCF en de kachel brand nog altijd goed.
    willy1100
    willy1100
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 66
    Registration date : 14-12-12

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van willy1100 wo maa 04, 2015 7:08 pm

    Na +- 2,5 jaar ben ik eindelijk tevreden met m'n edelkamin logo, de problemen zijn eindelijk opgelost door een andere technieker (verkoper).
    over mijn verkoper kan ik een dagboek schrijven zo ontevreden ben ik over hem... heel kwaad
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van zoom vr maa 06, 2015 5:10 pm

    heb de funny verkocht omdat ik de assebak te vaak moest zuiver maken.
    met de piazzetta maar 2x op anderhalve week. de piazzetta brandt ook veel beter.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van francky vr maa 06, 2015 5:34 pm

    ik vind men  Funny goed , ja wat kuiswerk...
    maar men andere Zibro kachels zijn ook zeer goed ,en kosten heel wat minder....


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast wo sep 30, 2015 8:34 am

    Zowel niet tevreden van de Edilkamin Brio, als van de verkoper.
    Aankoop Oktober 2012:
    Brio:
    *parameters stonden totaal verkeerd ingesteld. Dankzij dit forum wat kunen verbeteren (curleo en erwin, thx!)
    *beloofde 14 kg kan niet in de laadbak
    *Van die 14 kg wordt maar een 8 kg gebruik, de rest blijft tegen de wanden hangen
    *Geeft niet echt veel warmte
    *Omslachtig om de timer te gebruiken, interface helemaal niet gebruiksvriendelijk
    *Glas snel vuil

    Verkoper
    *Installatie was 1 uur werk, geen controle van parameters. Alles moest van fabriek af goed staan zeiden ze Mad
    *Toen ik dit later bij de verkoper aankaartte geloofde ze me niet.
    *Hadden niet het juiste materiaal bij: 1 muur-afdekplaat is nog steeds verkeerd (te groot)
    *Beloofde cursus/opleiding om onderhoud en instellingen (beperkt) aan te passen is nooit doorgegaan wegens steeds te druk.
    *5-6 keer de zaak bezocht om problemen aan te kaarten. Nooit iemand langgeweest. Wel 1 keer telefoontje gehad met vraag wat probleem was en dat dat ik zus en zo eens moest proberen/nakijken. (was bijna zomer toen en kachel was niet meer in gebruik).
    *Had een afstandsbediening meegekocht: levering pas 6 maanden later na herhaaldelijk navragen. Tot vandaag de dag werkt deze nog steeds niet: reeds 3x langsgeweest. Na verloop van tijd kreeg ik zelfs een herstelde/bekrastte mee terwijl mijn ingeleverde nog nieuw was.

    Op zich tevreden over pellets, maar volgende keer toch een ander merk/verkoper.

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van erwin wo sep 30, 2015 3:40 pm

    als er nog edilkaminers zijn die iets op hun lever hebben liggen, laat maar komen.
    eens stoom afblazen kan soms deugd doen.
    wel altijd eerst bericht 1 goed lezen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast wo sep 30, 2015 8:33 pm

    Niks op de lever..
    Mijn iris plus heeft vandaag zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad.
    Buiten een defecte ventilator is het een prima kachel en gaat nu de 5de winter in..
    francyd2
    francyd2
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 64
    Registration date : 10-10-09

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van francyd2 do okt 01, 2015 7:54 pm

    Mijn Iris Plus gaat het 5de stookseizoen in. Eén probleem gehad met een slechte las op de stuurmodule. Voor de rest alles prima! Ben er best tevreden over.
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van kempenaar zo okt 04, 2015 10:51 am

    Ik ben matig tevreden van deze Lilia Plus, de vorige Rose was minder

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast wo okt 21, 2015 7:28 pm

    seven best tevreden , alleen hoog pellet verbruik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast za nov 28, 2015 9:33 pm

    Ik heb zeven jaar mijn iris plus gehad,
    heel veel nut van gehad en nog goed verkocht met pijn in mijn hart.
    Nu heb ik een logo gekocht ik hoop dat ik daar ook zoveel plezier aan gaan beleven
    jandeman63
    jandeman63
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Registration date : 23-10-11

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Edilkamin funny

    Bericht van jandeman63 vr dec 11, 2015 9:57 pm

    Ik heb nu 3 jaar een funny. Het bekende probleem van af en toe bij de eerste opstart in storing vallen neem ik voor lief omdat hij mijn huis heerlijk warm houdt, een mooi vlambeeld heeft en makkelijk schoon te maken is. Wat afstandsbediening betreft mag Edilkamin voor straf in de hoek gaan staan. Ik neem aan dat elk ander merk dat beter kan/doet.


    Laatst aangepast door jandeman63 op vr dec 11, 2015 10:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : aanpassing tekst)
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van grossard.rob vr dec 11, 2015 10:25 pm

    Jandeman63, is je kachelkoord overal sluitend aanwezig.
    Degelijke schouwtrek?

    Heb dit maar 1x in al die jaren voorgehad en dat was toen ik na aanzetten de deur nog even open deed om het raampje nog even na te vegen.


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van erwin vr dec 11, 2015 10:30 pm

    die kachel geeft die fout al bijna 4 jaar sinds hij daar staat: zie bericht 46 en volgende in [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    de verkoper en edilkamin hebben dat probleem nooit kunnen/willen oplossen!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    mantas
    mantas
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 57
    Registration date : 19-11-11

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van mantas za dec 12, 2015 1:07 pm

    Hier 4 jaar een funny, heel tevreden van, nog niets moeten aan vervangen, onderhoud doe ik zelf.


    _________________
    Edilkamin Funny-okt 2011
    -Green energy
    -Comfort pellets
    binck
    binck
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 83
    Registration date : 20-01-13

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van binck za dec 12, 2015 2:31 pm

    Edilkamin Danubio, doet zijn werk naar behoren!
    Service dealer, zeer tevreden.
    Dave G.
    Dave G.
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 107
    Registration date : 04-02-12

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Dave G. zo dec 13, 2015 3:55 pm

    Ik heb een Edilkamin Logo en ben hier uiterst tevreden van... Ik heb deze nu een kleine 3 jaar! Ondertussen een dikke 3000 kg pellets gestookt zonder problemen! Het product op zich vind ik persoonlijk zeer degelijk en kwalitatief! Enkel de verkoper liet te wensen over...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast za maa 05, 2016 9:18 pm

    Heb een funny. Nu het derde seizoen. Doet het uitstekend, houdt het huis warm. Zijn erg blij met de kanalisatie naar de bovenetage. Erg tevreden over de verkoper. Wanneer we hem nodig hebben is hij er!


    Laatst aangepast door peerke1960 op za maa 05, 2016 9:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Textueel)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast ma maa 07, 2016 11:54 am

    Heb Lilia Plus, 3de winter, redelijk tevreden. Maakt nogal veel lawaai, vind ik. Is onlangs ook "ontploft", terwijl hij toch regelmatig gekuist wordt. Technieker, die hem dan helemaal grondig gekuist heeft, zei dat zijn collega (die ondertussen het bedrijf heeft verlaten) het de vorige keren niet goed genoeg had gedaan, wat nogmaals het oude gezegde bevestigt: "beter een goeie garagist (bedrijf) dan de beste auto (pelletkachel)" Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gast za okt 05, 2019 7:23 pm

    Ben best tevreden na 6 seizoenen. Ik heb de kachel moeten leren kennen. Ik stookte met te weinig vermogen met als gevolg creosoot. Gaf wat problemen. Nu ik veel op stand 2 stook en regematg van onderen uit het rookkanaal reinig blijven de problemen uit. De pijp werd te heet. Ik heb ook uit uitblazen beperkt zodat er minder as in het rookkanaal komt bij het afsluiten en tussentijds uitblazen van het bakje
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van erwin za okt 05, 2019 8:15 pm

    vermits bij de oudere kachels het uitblazen niet kan geregeld worden, vermoed ik dat de software vernieuwd werd.
    ik neem aan dat dat zonder kosten gebeurde na de miserie van de voorbije jaren...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ?? - Pagina 2 Empty Re: Zijn jullie tevreden van jullie edilkamin kachel, ja of nee, waarom ??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 10:20 am