Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

kerieval


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+67
bartdn
portes
baziel
alainvanackere
cabrioken
Sjaak wenneker
mic
Kamiel
demarc2
dumo
goldwing
Bompa
vinnus1
verhelsttje
jpdp
alvaho
caeyru
Stoofbuis
kawe
Bronco
Auvin
sidddy
Nenabert
Sele
knessel
Nemo100
GeertM
louiza
romain1540
Luc Melis
krijgsheer
Aeroscopic
danny62
wiloo12
karentje
philippe2510
Fleur
ginson
Magicder
PePa4PePa
grot003
JOHAN1570
pellbox
GTS
Toon-Viviana
maestro
colleken
ivanhoed
meribo
Aldo
lieke
kitchenman
redcap
ben-revo
konijn
vagehond
marc1955
remi8
binck
krusty
jc
peter m
Annejanne
pedro
grossard.rob
nick1
erwin
71 plaatsers

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)


    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jun 02, 2013 6:10 pm

    Yvo, Mario en Marcje,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Actieve deelname wordt gewaardeerd en delen van aanwezige kennis in het bijzonder.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Even voorstellen ;)

    Bericht van Gast zo jun 02, 2013 8:13 pm

    Beste leden,

    Ik ben Brecht Bruneel uit harelbeke. Sinds oktober in het bezit van een boxtherm60 van MCZ. Hebben gekozen voor pellet omdat het een hernieuwbare energiebron is, en voor de warmte die hout duidelijk meer heeft dan onze oorspronkelijke CV op gas. Wij gebruiken olimp pellets, omdat we er 500kg gratis kregen bij de aankoop van de pelletkachel, en zijn er wel tevreden over!

    Ik heb het pelletforum leren kennen na wat gegoogle bij de aankoop en heb zeer veel bruikbare informatie gevonden waarvoor dikke dank!

    Mvg,

    Brecht!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jun 02, 2013 8:14 pm

    500 kg gratis Laughing mooi!
    philippe2510
    philippe2510
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 21
    Leeftijd : 50
    Registration date : 24-09-09

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van philippe2510 zo jun 02, 2013 8:19 pm

    Hallo allemaal,
    Ik ben lid sinds 2009 en heb een inbouwpellet Extraflame P80.
    De afgelopen jaren heb ik Granilux gebruikt, daarvoor een winter met Baltwood gestookt.
    Ik lees positieve commentaren over de Elite pellets, vandaar dat ik ze een sga proberen.
    Groeten,
    Philippe
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin zo jun 02, 2013 8:25 pm

    philippe,

    bedankt alsnog voor de voorstelling, met elite zit je zeker goed..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast zo jun 02, 2013 11:31 pm

    Hallo,
    Mijn naam is Ketels Donny woonachtig te Oostende/zandvoorde.
    Ik ben sedert 2 jaar trotse bezitter van een Phebo Stufe afrodite.
    Het eerste jaar heb ik de pellets ecoflam gebruikt ( zeer tevreden over ) dit jaar eens een pallet bij hubo gekocht ( weinig tevreden over ).

    Eerste jaar 74 zakken 15kg dit jaar 85 zakken. Gebruik als hoofdverwarming living en open keuken goed voor 70m2. Altijd 22 à 23 graden bij ons. S'avonds als gaan slapen gaat ie uit en anderhalf uur voor we opstaan slaat ie terug aan. Zeer recente woning met veel aandacht voor isolatie. Boven warmen/koelen Daikin warmtepomp. Lekker goedkoop, pellet kachel was super investering.

    Nu zou ik graag meedoen aan de groepsaankoop.
    Leuk forum altijd zeer interessant geweest ook bij aankoop van mijn kachel heb ik hier een leuke revieuw gevonden van de Phebo Stufe.

    Groeten
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van pedro ma jun 03, 2013 6:03 am

    Ketjedon,

    welkom op het forum!

    Leuk om te horen dat ons forum voor vele mensen nuttig is geweest bij de aanschaf van hun kachel!

    Grtz,
    Pedro

    pelletforum


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 7:19 am

    Hoi,
    Ik ben Guy uit zutendaal en sinds 2 jaar in het bezit van een Edilkamketel Ottawa en sinds 3 jaar van een edilkamin Marea (9 kW). Per jaar verstook ik een 3000 kilo pellets. Eerst kocht ik pellets aan van groene kachel maar vanwege de korstvorming ben ik overgeschakeld op bioflam (veel minder korstvorming).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 7:25 am

    Guy,
    welkom op het forum en veel leesplezier.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 8:35 am

    Hallo,

    Ook wij zijn lid sinds vorig jaar. Vorig jaar wilden we veranderen van electr leverancier, maar die vriend zei, verander eerst van verwarming, jullie verbruiken teveel. (we hadden elctr verwarming op nachttarief, niet warm en verouderd). Dus zijn we een beetje beginnen zoeken op internet. Op jullie site hebben we heel veel informatie gevonden, waardor we besloten hebben om over te schakelen naar pelletverwarming.
    Onverwachts hebben we een occasie hier dichtbij kunnen kopen, we gingen deze eerst in de keuken zetten, aangezien het volgens verkoper een klein model was, maar toen de officiele installateur kwam kijken , zei hij dat hij teveel warmte zou geven en hem beter toch in living zouden zetten, dus bij deze staat hij in onze living en zijn we heel tevreden. Normaal zouden we na proef in keuken en nieuwe (zwaardere) kopen voor living, maar dit is dus niet meer nodig.
    We zijn afkomstig van West Vlaanderen, t'zeetje

    Ons model : Italiana camini

    groetjes Jacky
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 8:42 am

    Jacky,
    ook welkom op het forum en leuk om te lezen dan temet de info op het forum tot een keuze hebt kunnen komen en dat je daar tevreden over bent.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 10:33 am

    Hallo ,
    Schumie hier,
    Raar, ben thans lid op het pelletforum!
    - Heb een pelletkachel Edelkamin Funny
    - Gebruik steeds bioflam Surprised
    - Ken het forum via vrienden
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin ma jun 03, 2013 10:37 am

    schumie,

    welkom alsnog op het forum, na registratie ben je hier "lid" dat klopt,
    maar "officieel lid" ben je hier pas na voorstelling, vanaf dan kan er gepost worden (zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.])


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 4:44 pm

    Hey,

    Ik ben Debora, woon in Oost-Vlaanderen en zou graag meedoen met de groepsaankoop.
    Wij hebben sinds vorig jaar november een pelletkachel van het merk MCZ.
    Heb meestal de pellets van Colruyt, ik ben daar content van, maar als het goedkoper kan
    dan twijfel ik niet natuurlijk. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 4:48 pm

    Debora,
    welkom op het forum en ik hoop dat je niet alleen voor de groepsaankoop komt maar een actief forumlid zult zijn.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 5:15 pm

    Ben ik ook van plan hoor, maar lees vooral graag de bevindingen van de leden.
    Kwestie van bij te leren Smile
    We gaan binnenkort bouwen en ben nog aan het twijfelen tussen een kachel of inbouwcassette.
    De pellet die we nu hebben staat in ons café.
    karentje
    karentje
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 58
    Registration date : 05-05-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty voorstelling

    Bericht van karentje ma jun 03, 2013 8:02 pm

    hoi ik ben karentje we zijn in het bezit van een pelletkachel rika topo waarvan zeer tevreden familie en vrienden hebben er ondertussen ook al een aangeschaft , sinds vorig jaar ben ik een beetje actief op het forum maar mij nog niet voorgesteld dit was ik dus vergeten en ook niet opgelet toch heb ik vorig jaar al gebruik gemaakt van de groeps aankoop wat heel goed is meegevallen.We hebben al verschillende soorten pellets gebruikt en de elite is prijs kwaliteit goed niet teveel stof en toch een goeie kw.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast ma jun 03, 2013 8:09 pm

    Hallo ik ben peter en wij hebben een pelletkachel edelkamin sinds vorig jaar. heb al verschillende merken uitgetest
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van erwin ma jun 03, 2013 8:11 pm

    Karentje en Minaken,

    welkom op het forum en veel leesplezier, bij deze zijn jullie "officieel" lid..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    karentje
    karentje
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 58
    Registration date : 05-05-12

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van karentje ma jun 03, 2013 8:30 pm

    blij dat het nu in orde is bedankt erwin voor de moeite ondertussen is het pm vestuurd aan pedro
    en brand onze kachel op het laagste pitje want s'avonds is het wat frisjes
    karentje heel happy
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van pellbox ma jun 03, 2013 9:07 pm

    welkom hier allemaal.

    Vergeet niet dat de groepsaankoop van Limburg ten einde is. Maar voorstellen blijft.


    Pellbox
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Tijdelijk

    Bericht van Gast di jun 04, 2013 2:40 pm

    Hallo
    Ik ben Vandenborre Rezi of Borrie,Ik ben in het bezit van een minigea pallet kachel. Vorig jaar heb ik meegedaan aan de groeps aankoop,heb 2 palletten besteld .De vrachtwagen bestuurder heeft zelf mijn ping pong tafelblad gebruikt om mijn palletten binnen te zetten,sedert dan kan ik geen ping pong meer spelen maar k'heb toch warm gehad. : Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty nieuw op het forum

    Bericht van Gast di jun 04, 2013 2:54 pm

    Hoi,

    ik ben Mario en met mijn gezin woon ik te 1742 Ternat
    Ik speur nogal graag het internet af en zo kwam ik bij dit forum terecht.
    Ik heb een Rika (enkel stralingswarmte) en dit is de voornaamste bron van warmte in huis (de mazout is veel te duur). Ik verbruik ongeveer 4T/jaar (logisch aangezien de kachel non-stop brandt - wordt 2dagelijks even stilgelegd om te kuisen).
    Maar het is één van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan.
    Tot nu toe heb ik steeds pellets van de Makro of den Brico verbrand maar ik denk dat ik veel beter af ben via dit forum met de groepsaankoop (zowel naar kwaliteit als naar prijs).

    mvg,

    Mario
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast di jun 04, 2013 2:58 pm

    Borrie & Mario,
    welkom op het forum en veel leesplezier gewenst. Beide al wat langer pelletstoker en we nodigen je graag uit om in de betreffende topic's je ervaringen te plaatsen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast wo jun 05, 2013 2:40 pm

    Hallo allemaal,
    mijn naam is Elmo.
    Ik ben op dit forum terrecht gekomen via zoekwerk ivm pelletkachels op het net.
    Waarom een pelletkachel?
    Wel ik zit met een oude mazout brander die op het einde van zijn dagen is.
    Een pelletkachel nu en dan later mss nog op gas lijkt me de oplossing naar goedkoper stooken van mijn woning.Uiteindelijk ben ik dus gegaan voor een Flumenfire Opale Canale van 12KW.Na deze lange winter enkel hiermee te hebben gestookt(wooning gelijkvloers ca 142m3)zonder probleem.Kan ik zeggen dat ik hiermee erg tevreden ben.Enkel de achterkamers en het sanitair water zullen later met aardgas verwarmd moeten worden.
    Heb deze winter gestookt met Igel dennehout pallets van de traffic.Deze waren in aanbieding.
    Ben met 2pallets(ca 65zakjes van 15kg) door de winter geraakt.

    Ben steeds opzoek naar info ivm beter stooken en nuttige tips zijn dan ook steeds welkom.Verder mag je mij natuurlijk ook steeds een vraag stellen Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gast wo jun 05, 2013 2:55 pm

    Elmo,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je met de juiste zoekterm alle info vinden die het forum bevat.
    M.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2) - Pagina 22 Empty Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 4:47 pm