Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 4 Geregistreerd, 1 verborgen en 10 gasten

GTS, jan 49, Roger M, stalle

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

onzeker ivm pellets

Deel

LeOke
Starter
Starter

Man Aantal berichten : 8
Leeftijd : 32
Registration date : 29-10-13

onzeker ivm pellets

Bericht van LeOke op wo okt 30, 2013 7:03 am

dag forumleden van het pelletsforum

Ik hoop via deze weg mijn onzekerheid ivm pellets wat weg te nemen... Momenteel staat er een houtkachel die ik nauwelijks of zelden gebruik wegens het vele werk dat ik eraan heb om hem in werking te stellen... Nu is het wel een zeer goede kachel (Cardoen) met een hoog rendement! Technische gegevens zeggen dat hij 10kw geeft en een ruimte van 220M3 kan verwarmen.

Nu is er nog altijd de twijfel of ik evenveel warmte zal hebben van een pelletkachel. Ik veronderstel dat die Cardoen enkel zijn 10kw afgeeft als de verbranding optimaal en goed is, anders niet (daar sukkelde ik altijd mee). Dat zal dan met een pelletkachel geen enkel probleem zijn, stand 5 en laat maar blazen! juist?

onze huidige situatie is een living van 10 op 4 en een open gat naar de keuken van 1.5 op 2. momenteel verwarmen we op gas (CV) en laten we de kachel voor wat hij is. knopje draaien en 21 graden Smile. ik hoop dat in de toekomst mijn pelletkachel dit kan overnemen?

wat denken jullie? jullie hebben ervaring ermee...

doordat mijn living gedeelte niet al te groot is dacht ik van de MCZ philo te kopen. deze is maar 27cm breed. en geeft ook 9Kw en je hebt de mogelijkheid van een buis naar een andere kamer te plaatsen en zo daar ook warmte te creëren. Maar zal deze voldoende sterk zijn om mijn kamer naar een 22 graden te brengen...

Veel vragen en veel twijfel. ik hoop hier wat deftige antwoorden te krijgen want bij een verkoper lukt natuurlijk alles Smile

mvg Sam

Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 2541
Registration date : 06-12-11

Re: onzeker ivm pellets

Bericht van Fleur op wo okt 30, 2013 7:45 am

leoke
ken je iemand uit jou vriendenkring/famillie of via via die verwarmt met een pelletkachel en die bereid is wat uitleg en een demonstratie te geven.vindt ik nog steeds het beste uitgangspunt vooralleer naar een installateur te stappen .waar zit de beste installateur qua service in jou dichtste omgeving,schenk ook veel aandacht aan de schouw (hoeft daarom niet duur te zijn)
als je dan nog met vragen zit kan je hier terecht (VOOR en na de aankoop)
opletten want als je hier TE veel leest ....word je gek.

HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET

LeOke
Starter
Starter

Bericht van LeOke op wo okt 30, 2013 7:51 am

ik ben ondertussen al naar Broecke geweest in Tielt. die heeft mij al heel wat info gegeven ivm de aankoop.

ik had de situatie van mijn schouw uitgelegd en hij zei dat dit perfect doenbaar was om dit te instaleren op de bestaande schouw die er nu al zit. al heb ik men twijfels door hier te lezen wat er juist moet gebeuren om een goede schouw te hebben...

maar er is nog niets gekocht of beslist. daarom moet ik zeker weten dat een pelletkachel zal voldoen aan mijn verwachtingen. De cardoen die er nu staat kan bij vollast een 23 a 25 graden in de woonkamer brengen. het is zeker geen goedkoop kacheltje geweest. maar het hout is er me teveel aan (drukke job, dochter, ...).

ik zit op een 20 tal forums en ik lees graag eens rond wat mensen ervaren. niet allemaal over pellets natuurlijk, dit is recentelijk bij de lijst gekomen Smile

toch al bedankt voor het antwoord en we vragen even rond wie op pellets verwarmt.

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo okt 30, 2013 7:55 am

Leoke,
welkom op het forum en succes met je zoektocht, een goed startpunt vind je achter de link: link
M.v.g.,
Dick

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo okt 30, 2013 9:01 am

Leoke, ik woon op een 15 km van u. Ik heb een kachel van 12 kw en verwarm daarmee mijn living, keuken, badkamer en inkomhal.
Je bent vrij om eens te komen en te de warmte te ervaren.

Stuur me een pm indien je interresse hebt. Ik ben de ganse week thuis.

Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!

Man Aantal berichten : 2541
Registration date : 06-12-11

Bericht van Fleur op wo okt 30, 2013 9:14 am

cantodea
je zal dan wel jou pm moeten activeren  Rolling Eyes want niemand kan jou bereiken computer 

HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo okt 30, 2013 9:19 am

Is bij deze gebeurt, Fleur. Bedankt om me er attent op te maken.

erwin
Admin

Man Aantal berichten : 12249
Leeftijd : 54
Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin op wo okt 30, 2013 11:32 am

@ cantodea: leoke kan momenteel enkel PM ontvangen en lezen, PM versturen gaat pas na 5 berichten op het forum.
alternatief is dat jij nu een PM stuurt naar leoke met je emailadres erin...

Gast
Gast

Bericht van Gast op wo okt 30, 2013 12:51 pm

Is bij deze gebeurt

@ LeOke: klik eens bovenaan op "je hebt nieuwe berichten"

Gast
Gast

Bericht van Gast op zo nov 03, 2013 12:59 pm

Ik heb ook bij broucke gekocht. en ik ben er tevreden van. EN ik had ook een Cardoen. Cardoen is de beste houtkachel die er bestaat, maar wel de lelijkste naar mijn mening.

LeOke
Starter
Starter

Bericht van LeOke op zo nov 10, 2013 7:59 am

Lelijk zou ik nu niet zeggen :)ik vond hem best in het interieur passen Smile

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

welke cardoen had je en welke pellet heb je nu? vergelijkbaar qua warmte?

@ cantodea: super voor het aanbod. maar 6 op 7 werken, een dowhterke van 15 maand, een vrouw die verpleegster is (uuuuren draaien), ... bied mij weinig tijd. al hou ik je er wel aan. De cardoen staat te koop en als deze moest weg zijn begint de zoektocht achter een pellet. Smile

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud Vandaag om 5:30 pm

Het is nu za dec 10, 2016 5:30 pm