de Souvenir van Extra Flame Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
steven
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
pedro
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
krusty
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
Fleur
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
ss
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
jeanhup
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
Philip
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
Annejanne
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 
Maryline
de Souvenir van Extra Flame I_vote_lcapde Souvenir van Extra Flame I_voting_barde Souvenir van Extra Flame I_vote_rcap 

 

 de Souvenir van Extra Flame

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Nordica extraflame souvenir   de Souvenir van Extra Flame Emptydo aug 30, 2012 7:07 pm

Hoi iedereen,

Graag had ik willen weten of iemand ervaring heeft met de extraflame souvenir lux (of souvenir steel)?
Wij zijn van plan om binnenkort een pelletkachel aan te schaffen en ons oog viel op deze kachel omwille van het design (net geen 30 cm diep)met een vermogen van 11kW max. Deze kachel zou ongeveer een 80 m² moeten verwarmen, voornamelijk als hoofdverwarming. We hebben ook nog een houthaard om bij te warmen maar deze dient meer voor de gezelligheid.
Is er iemand die deze kachel heeft of er ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,

Saar
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31526
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydo aug 30, 2012 8:48 pm

extraflame is een degelijk merk, maar deze kachel levert 10kW nuttig vermogen.
als de isolatie goed is kan het voor 80m2, anders zou ik eerder een paar KW zwaarder gaan.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: thanks   de Souvenir van Extra Flame Emptydo aug 30, 2012 9:02 pm

Hoi Erwin, bedankt voor je reactie. Is er een gelijkaardig model op de markt met meer vermogen?

Groetjes Saar
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31526
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydo aug 30, 2012 9:12 pm

op eerste gezicht denk ik niet dat er veel zwaardere zijn met beperkte diepte en kanalisatie

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydo aug 30, 2012 10:25 pm

Saar,

als de kachel nog voor het begin van de winter moet geinstalleerd zijn dan zal je best niet meer te lang moeten wachten.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Nog een vraagje   de Souvenir van Extra Flame Emptyvr aug 31, 2012 9:09 am

Dan had ik nog een vraagje, wij zien eventueel de extraflame souvenir lux (of steel)graag in het wit maar heeft er iemand ervaring of het staal of het keramiek na een tijdje verkleurd of lelijk wordt? Is keramiek niet degelijker dan de stalen versie?

Grt Sarrah
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptyvr aug 31, 2012 10:12 am

Ha Saar,

Citaat :
Is keramiek niet degelijker dan de stalen versie?

Is puur optisch dus kiezen wat je het mooiste vindt. Voordeel van staal is dat je dat bij een eventuele beschadiging kunt bijspuiten.

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptyvr aug 31, 2012 8:53 pm

Ok bij deze is de knoop dus doorgehakt... het wordt de extraflame souvenir steel in het zwart Laughing
Hij werd vandaag besteld! Ben zo benieuwd, hij zou er zelfs al volgende week of de week erop zijn.
Spannend! bounce

Bedankt voor alle info.

Groetjes Saar
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31526
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptyvr aug 31, 2012 10:22 pm

proficiat met de aankoop, waar heb je hem gekocht?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptyvr aug 31, 2012 11:06 pm

Wij hebben hem gekocht bij Koen Claes in Herk de stad, hij heeft dit weekend ook opendeurdagen.

Groetjes Saar
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptyza okt 27, 2012 10:49 am

Beste Saar,

Wij overwegen om eveneens een Souvenir Steel of Lux aan te schaffen, maar proberen hier en daar toch nog wat info te vergaren... We waren heel blij met jouw topic hier op pelletforum en alle reacties die er geweest zijn.
Vermoedelijk is jullie pelletkachel intussen reeds geplaatst hé... Al ervaringen kunnen opdoen ermee intussen?

Alvast vriendelijk dank.

Mvg,

Anka & Chris
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptywo nov 28, 2012 4:00 pm

Wij hebben ook de souvenir lux geplaatst, een tijdje last gehad van de metalen plaat achteraan die uitzetten van de hitte, maar de leverancier heeft er dan wat extra vijzen ingedraaid en nu geen last meer en wij zijn zeer tevreden! De onze is de lux met witte stenen.

Groeten

Kelly
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptyza aug 03, 2013 1:46 pm

Hoihoi,

Ook van mij uit een vraagje.

De leverancier waar ik ben bij geweest gaf aan dat deze kachel minder ventilator geluid heeft dan andere oudere kachels omwille van de nieuwe technologie dat erin zit.

Is dit ook zo of zeg je dat deze kachel evengoed wel wat bromt. Een muisstil toestel is natuurlijk nagenoeg onvindbaar of je zou er wat meer geld tegen willen smijten. Het is gewoon de bedoeling dat het geluid niet hinderlijk is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptywo aug 07, 2013 1:52 pm

Hoi,

Ik weet niet hoeveel lawaai een andere pelletkachel maakt, . Ik zeg niet dat het luid is, als hij gewoon draait valt het zeer goed mee.
Maar ik vind dat hij toch ook leven genoeg maakt hoor, vooral als hij op standby gaat
Wij zijn echter wel zeer tevreden van onze kachel, mooi qua design en makkelijk in gebruik.

Groeten

Kelly
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydo aug 08, 2013 4:33 pm

je moet dat wat gewoon worden. ondertussen hoor ik mijn pelletkachel niet meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: la nordica extraflame   de Souvenir van Extra Flame Emptywo okt 23, 2013 7:18 pm

Wie heeft er ervaring met een pelletkachel La Nordica extraflame souvenir steel of lux?graag wat meer info hierover,alvast bedankt


bericht samengevoegd met bestaande topic, lees de voorgaande berichten maar eens door
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydo okt 31, 2013 8:38 am

Hallo,

Eindelijk de kogel is door de kerk na heel lang overwegen en zoeken zijn we bij de eerste pellet kachel terug gekomen namelijk de extra flame souvenir. deze wordt 22 november geplaatst.
Wij hebben zowat alle merken bekeken welke in een straal van 100km leverbaar zijn een het was of de kachel stond ons niet aan of de leverancier of de kachel was te diep voor onze kamer.
Nu kampvuur  branden we van nieuwsgierigheid hoe het gaat zijn en het verschil in warmte met de houtstoof.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptyma dec 02, 2013 6:51 pm

Zijn sinds oktober 2013 eigenaars van souvenir steel van extraflame.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptyma dec 02, 2013 11:36 pm

Ik heb hier ook een Extraflame staan, en dit nu voor de vijfde winter. Ik ben best wel tevreden over mijn kachel!!! Het is de beste investering die ik de laatste jaren gedaan heb!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydi dec 03, 2013 7:22 pm

De warmteafgifte is wel heel goed te noemen enkel heb ik problemen met het blazen van de ventilators bovenaan de kachel, heb hier wel moeite mee er is contstant een koude stroom in het huis.

Volgens mij heb ik teweinig uitleg gekregen bij de plaatsing van de kachel,
ze is geplaatst en getest of ze start en dan kreeg ik het boekje in mijn handen hier staat alles in.
Ondertussen dat boekje al honderd keer van voor naar achter en omgekeerd gelezen, ook op internet zitten surfen maar vind er niet zoveel van terug.

Voel me in de maling genomen Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydi dec 03, 2013 7:55 pm

bibbermin
k versta uw uitleg niet helemaal ,je beweert enerzijds dat er voldoende warmteafgifte is maar door die hitte een koude stroom wordt veroorzaakt ?

laat ge eerst uw living opwarmen tot uw gewenste gevoelstemperatuur?

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydi dec 03, 2013 8:08 pm

Het is zéér warm hierbinnen geen klagen over, maar heb ook een koude tocht of bries ik heb het nog aan andere mensen verteld en die verklaarde me gestoord tot ze zelf in de zetel zaten en het voelde, eerst dacht ik dat het door de enorme blaaskracht dat de pelletkachel heeft kwam, maar nu begin ik mij af te vragen of het niet van de afzuiging komt die onderaan de kachel zit en binnenlucht aanzuigt
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydi dec 03, 2013 8:26 pm

word de living alleen verwarmd ,of staan er nog andere deuren open,vb naar keuken of naar boven?

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydi dec 03, 2013 8:40 pm

living en keuken zijn één open ruimte in L vorm, in de keuken is er een deur naar de hal en die staat open, voor de rest alles toe
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 835
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Emptydi dec 03, 2013 8:54 pm

Bij mij heb ik een "tochthond" liggen tegen de aangrenzende keukendeur. Doe ik die weg dan krijg ik ook een tochtgevoel terwijl ik in de linker zetel zit die zich tussen de deur en de kachel bevindt. In de rechter zetel aan de andere kant van de kachel heb ik dat tochtgevoel niet. Soms schuilt een oplossing in een klein hoekje.

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





de Souvenir van Extra Flame Empty
BerichtOnderwerp: Re: de Souvenir van Extra Flame   de Souvenir van Extra Flame Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
de Souvenir van Extra Flame
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» afstellen extra flame mini comfort
» Tis zover
» tekening Extraflame Souvenir Lux 2016/2017

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: La Nordica Extraflame-
Ga naar: