Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    de Souvenir van Extra Flame


    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Aantal berichten : 835
    Registration date : 22-11-11

    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van nick1 di dec 03, 2013 8:54 pm

    Bij mij heb ik een "tochthond" liggen tegen de aangrenzende keukendeur. Doe ik die weg dan krijg ik ook een tochtgevoel terwijl ik in de linker zetel zit die zich tussen de deur en de kachel bevindt. In de rechter zetel aan de andere kant van de kachel heb ik dat tochtgevoel niet. Soms schuilt een oplossing in een klein hoekje.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3080
    Registration date : 06-12-11

    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Fleur di dec 03, 2013 8:59 pm

    bibbermin
    wat gebeurt er als je de deur naar de hal sluit


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 5:16 pm

    Daar is geen verschil in Fleur, maar er is nog een deur achter de zetel waar ik zit en ben is gaan voelen aan de spleten en idd daar komt enorm koude lucht door, we gaan in het weekend tochtstrook plakken en kijken wat het dan geeft.

    bedankt voor de tip Nick1
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast wo dec 04, 2013 8:29 pm

    Ik heb net dezelfde kachel gezet onlangs en je merkt idd een luchtstroom maar ik zie dat als een voordeel aangezien je dan snel grotere ruimtes kunt verwarmen.
    Als ik alle deuren mooi sluit heb ik geen last er van.
    Ook is mijne was snel droog als ik het droogrekje in de stroming plaats :D

    Voor de rest erg tevreden van deze kachel. Ze brand nu sinds maandag en heb nog niks opmerkingen erover.
    Misschien toch 1 kleintje: Ik merk dat de temperatuursensor niet echt strookt met de werkelijkheid.
    Volgens mij geeft die altijd 3 tot 4 graden kouder aan dan het werkelijk is. Nu, als ik dat weet is het gewoon rekening mee houden in het programma. Dus zeker geen ramp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast do dec 05, 2013 5:17 pm

    Idd moonboy ook mijn was is snel droog op mijn droogrek, is natuurlijk zeer fijn, wat de temperatuursensor betreft heb ik net hetzelfde ondervonden, maar is zoals je zegt ééns je dat weet
    is er geen probleem he

    Waar heb jij ze gekocht en heb jij wat uitleg gekregen, hier was het ze neerzetten aansluiten en opstarten en voor de rest trek je plan met het boekje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast do dec 05, 2013 8:45 pm

    Ik heb ze bij Marc Deruyter gekocht in Oplinter (Tienen).
    Hij heeft ze geïnstalleerd als ik niet thuis was maar ik mocht wel passeren in de winkel om de volledige uitleg te krijgen. Ook had hij gezegd waar je de Nederlandstalige handleiding op internet kon vinden maar er was ook een Engelstalige bij wat geen probleem was.
    Bij het begin van de installatie was ik nog even thuis en heb ik snel wat dingen gevraagd en heeft hij nog wat tips gegeven. Ik heb voldoende info gekregen en als ik thuis kwam van werk stond hij klaar en heb ik hem opgestart en wat gespeeld met het menu. Het was erg eenvoudig en heb die avond zelf al de programma's ingesteld voor de weekdagen en de weekend dagen.


    Ik vroeg me ook nog af of je op die modellen een soort module kunt laten zetten dat je hem op afstand kunt starten. Dat zou nog wel leuk zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast vr dec 06, 2013 3:28 pm

    Ik heb sinds de installatie 18 oktober 2013 een krasje op het metaal rond het glas en op het glas, onmiddellijk de dag erna voor gebeld ze staan er nog steeds op, nu hij is komen kijken en dat zou moeten besteld worden, dat kan natuurlijk.

    Volgens deze website zou da moeten bestaan.

    NWS Telefoniesysteem
    Het telefoniesysteem dat buitenhuis gebruikt kan worden om een interactie met de Extraflame te maken d.m.v. een GPRS systeem of grafisch display.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 8:18 am

    Dat ziet er wel interessant uit.
    ik ga zeker eens horen bij Deruyter of ze dit kunnen plaatsen. Maar als het gewoon een module is die eenvoudig zelf geplaatst kan worden kan ik het zelf doen.
    Wordt vervolgd Smile

    Ik heb al gemerkt dat het wel handig is om ze te programmeren maar als je op erg flexibele uren thuis komt dan heb je daar niet zoveel aan. Dan is het beter om vanop afstand je kachel te activeren.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 9:48 am

    ik ga vandaag langst bij mijn verkoper met een lijstje van vragen, ga er ook is achter horen wat en hoe dit gaat, want het is idd handig als je op afstand ze zou op en aan kunnen zetten, wij gingen gisteren bv. voor een halfuurke weg en tja ge komt mensen tegen die ge lang niet meer gezien hebt slaagt aan de praat en lap we zen vier uur weggebleven en hier in huis stond het maar te branden Crying or Very sad 

    Het was wel lekker warm toen we terug thuis kwamen Laughing
    PS. kan je me die site is doorgeven met die nederlandstalige handleiding, alvast bedankt.

    groetjes Bibi

    NL handleiding staat op de volgende link: link
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 8:01 pm

    @Nick1

    De tochtstrook is geplakt en voel toch verschil,  amai 
    nogmaals bedankt

    groetjes Bibi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 8:43 pm

    Blijkbaar heb je de handleiding nu al Smile
    Ik ben echt benieuwd achter die remote bediening. Kga ook eens wat zoeken.
    Alle info is welkom.

    Voorlopig maak ik hem regelmatig schoon met mijn stofzuiger maar merk al dat ik beter een andere stofzuiger hiervoor ga halen Smile.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van erwin ma dec 09, 2013 8:48 pm

    let een beetje op met al die dure snufjes, want echt veilig is dat allemaal niet, zie bericht 20 in dit topic

    een goede aszuiger vind je bij hubo, daar is regelmatig een promo van..


    Laatst aangepast door erwin op ma dec 09, 2013 9:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van nick1 ma dec 09, 2013 9:18 pm

    Graag gedaan Bibi.  cheers 


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 9:31 pm

    Ik zag dezelfde asstofzuiger bij europellets.be staan voor 30euro.
    Misschien dat ik daar eens langs ga maar bedankt voor de link Erwin zodat ik weet dat het goeie asstofzuigers zijn Smile.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast ma dec 09, 2013 9:33 pm


    bij mijn bezoekje hier zag ik ineens de nl. talige handleiding erop staan,
    ja zo'n aszuiger is echt wel nodig, met een gewone stofzuiger gaan de poriën vlug vol zitten en gaat die kapot van, wij hebben er ééntje gekregen bij aankoop van de kachel

    groetjes Bibi
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast wo dec 18, 2013 5:28 pm

    ben bij verkoper geweest, stond aan de gesloten deur, op site stond dat het maandag open was terwijl het gesloten is s'maandags, heb hen het laten weten en ze hebben de uren onmiddelijk verandert op de site
    groetjes Bibber
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast di jan 14, 2014 12:23 pm

    Hoi,

    de drukke periode is weer voorbij, iedereen is aan het bekomen van al dat eten en drinken,
    Ik ben nog is terug naar mijn verkoper geweest, en het krasje op mijn venster en zijkant deur
    word vrijdag opgelost.
    Heb ook is gevraag achter dat NWS systeem en wist daar niet zoveel over
    eigenlijk op al mijn vragen een beetje antwoordloos achtergebleven.

    Maar al bij al zit ik lekker warm  kampvuur 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast wo jan 22, 2014 8:50 pm

    Hier ook lekker warm. Al moet de echte test nog komen natuurlijk. De eerste keer dat ik echt verlang naar vrieskou :D . Veel te warme winter voor de moment.

    Ik heb hem ook al goed getest. Verschillende soorten pellets al geprobeerd:
    - purepower (15 zakjes van leverancier kachel)
    - German pellets van AVEVE
    - Domo/power+
    - Biodela

    Nog te testen:
    - Greenenergy
    - Greenenergy premium

    Eigenlijk brandt alles vrij goed en zie ik weinig verschil. Alleen ben ik niet tevreden van de pellets van AVEVE. Voor die prijs (5.6€/zak) was ik toch niet te spreken van de pikzwarte vette as en koek die de pellets achterlaten. De andere 3 waren gemiddeld in prijs (4.2 - 4.65€/zak) en heb ik geen opmerkingen over.
    Binnen een paar dagen gaan we de budget pellets is proberen (3.6-4€/zak).
    Ik spreek van losse zak prijzen, niet van zakprijzen per pallet.

    Ik ben wel erg tevreden van de service die ik kreeg bij Pellet-king.be. Ze hebben alle tijd genomen om me uitleg te geven over de 4 merken die ze in stock hadden en steunden volledig mijn beslissing om van alle merken eens een paar zakjes te proberen. Ze hadden het ook al over hun zomeracties waardoor ik voorlopig geen pallet ga indoen maar ga wachten tot de zomer om grote hoeveelheden aan te schaffen. Dus dat geeft me tijd om alles was beter te testen Smile.

    Weet er iemand ook waar je die "koord" kan krijgen die in je brandpot zit en dient als scheiding tussen het frame en de brandpot? Die is al wat beschadigd en ik wou toch al eens horen of je dit makkelijk kan aanschaffen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast wo jan 22, 2014 9:01 pm

    hi , normaal gezien in de Brico ,hebben verschillende maten ,is normaal voor deurdichting ,kijken of je daarmee geholpen ben
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast wo jan 22, 2014 9:24 pm

    Anders hier?
    http://www.polycolor.be/nl/verf/hittebestendige-verf-toebehoren/?searchbrand=211&cid=60
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van erwin wo jan 22, 2014 9:29 pm

    Moonboy,

    spreek daarover eens met je verkoper, dat die koord van de brandpot na minder dan 2 maanden beschadigd is dat is niet normaal.
    waarschijnlijk krijg je wat extra meters gratis erbij...


    Laatst aangepast door erwin op wo jan 22, 2014 9:32 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast wo jan 22, 2014 9:32 pm

    Bedankt allemaal voor de tips. Misschien spring ik eens binnen bij de verkoper aangezien dat in de buurt is.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van erwin wo jan 22, 2014 9:35 pm

    als die koord erg beschadigd is wacht dan nog maar even met de green energy hardhout te testen, kwestie van koekvorming...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast do jan 23, 2014 10:42 am

    IddMoonboy het is voor ons ook een te zachte winter, maar als het het weerbericht mogen geloven gaan we vanaf volgende week toch rond het vriespunt zitten, ben dan ook is benieuwd of we dan nog zo content gaan zijn.

    Wij hebben Florafire van Gamma meegekregen van de kacheldealer deze was niet slecht
    dan hebben we nog losse gekocht bij carrefour, maar die trokken op niks, ook nog paar zakken van green energie en die waren ni slecht maar toch ook niet de beste, Colruyt weet de naam niet meer van de pellets maar die waren verschrikkelijk slecht, en zeer veel gruis, voor de moment hebben we bioflam en daar zijn wij zeer tevreden over, weinig as vorming, geen koekvorming, zeer weinig stof bij ingieten zak, ruitje blijft lang proper en mss ligt het aan mij maar vind dat de warmteafgifte hoger ligt.

    Ben is bij een dealer geweest en die vertelde me dat je de pellets van hardheid moest vergelijken en dat kon je enkel doen door ze in een glas water te gooien en de tijd op te nemen hoelang het duurt eer ze uit elkaar vallen, degene die het langste daarover doed zijn de beste.
    Wij hebben dat zo gedaan en de Florafire van Gamma en de Bioflam kwamen bij ons er het beste uit.

    trouwens mijn ruitje en beschadigd latje erond sinds de plaatsing zijn vorige vrijdag niet vervangen, de stukken zijn nog steeds niet binnen. Al goed dat ik ze kan laten branden he.

    Groetjes Bibbermin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gast zo maa 16, 2014 10:17 am

    Om even terug te komen op mijn post mbt het testen van verschillende pellets:
    De goedkopere "green energy" pellets zijn ook met succes getest. Deze kachel kan blijkbaar alles aan Smile.
    Ze laten wel wat meer as achter dan een domoflor of biodela maar echt hinderlijk is het niet.

    Gesponsorde inhoud


    de Souvenir van Extra Flame - Pagina 2 Empty Re: de Souvenir van Extra Flame

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 5:33 am