Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 23 gasten

Nenabert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    eva calor andrea - snel vuile ruit

    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast do nov 07, 2013 12:38 pm

    Hallo ,mijn problemen zijn dat de ruit al na een uurtje beginnen aanslagen na een halve dag veel meer en s'avonds heel vuile ruit.Ik kuis de kachel elke morgen uit. Het aanslag op de ruit is zwart ,maar gaat er goed af met keukenrol,
    ze hebben hem verleden week komen bijstellen (iets van meer ventilatie gegeven)maar het helpt niet.Ook fluit ze soms even bij het opstarten,en als er pellets in de korf vallen vallen ze er soms voor(tegen de ruit)
    Ook staat er soms stop op de display zelfs met een volle bak pellets,dit lost ze wel vanzelf op .
    We hebben ondertussen 3 soorten pellets geprobeerd maar geen verschil,bij de plaatsing kregen we 10 zakken welke zij aanbevelen nl COGRA ???????
    de kachel verwarmd hier wel goed(open trap naar boven in de living,open klein keuken)en op stand 1 dus moet ik boven de slaapkamer deur open zetten anders is het beneden 26 graden,natuurlijk is het nog geen winter.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van erwin do nov 07, 2013 4:08 pm

    babber,

    wat voor schouw heb je?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast do nov 07, 2013 5:04 pm

    Erwin een echte schouw hebben we niet,de kachel staat tegen een muur (zoals je kan zien op de foto van demoonens hier op het forum)
    en buiten is een gemetste bak helemaal dicht met een deurtje in,en daar schuift de achterkant van de kachel in,daar buiten is de buis aangesloten,
    ik heb juist een foto buiten gemaakt en die zal mijn man er straks opzetten,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast do nov 07, 2013 5:16 pm

    Hey babber,

    De problemen die jij hebt herken ik wel hoor.
    Onze ruit slaat ook wel aan, nu niet na een uurtje maar na een uur of 3 begint ze licht grijs aan te slaan.
    Ik moet er wel bij vertellen dat het echt afhangt van de pelletskeuze... bij agri select van colruyt slaat ze binnen het half uur aan en hebben we veel as.
    De PLOSPAN zijn (volgens die al geprobeerd heb) de beste tegen het zwart worden van de venster.

    Ik denk wel da je jezelf moet neerleggen bij het feit dat een venster nu eenmaal zwart wordt na lange tijd branden, dat heb je zowel bij mazout, hout als pellets. Als je dit een groot probleem vind had je misschien beter een gashaard gekozen?

    Wat betreft het kuisen van de ruit doe ik ook iedere morgen. Ik kan er van genieten om de vlam daadwerkelijk te zien dansen in plaats van een schim achter mat (vuil) glas. Ook stofzuigen met een aszuiger doe ik ook iedere morgen.

    Een pelletkachel geeft gezellige wartme, geeft een mooie vlam, geeft een heerlijke geur maar het blijft hout stoken e natuurlijk, dat vergt wat onderhoud.

    hopelijk heb ik je hierbij wat meer informatie kunnen verschaffen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast do nov 07, 2013 5:35 pm

    Bedankt demoonens,ik vind het niet erg om de ruit te kuisen hoor,en ook binnenin stofzuigen doe ik elke morgen,
    ik ga dan ook eens plospan pellets proberen.
    Mijn man gaat zeker willen weten hoe jij je buis aangesloten hebt en hoe hoog ze is?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast do nov 07, 2013 5:46 pm

    Babber,
    in de FAQ staan 4 topics over schouwen, als je die gelezen hebt weet je precies hoe het moet.
    Als je op de onderstreepte KLIK klikt kun je ze lezen: KLIK
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van erwin do nov 07, 2013 8:49 pm

    babber, ik heb uw fotos ontvangen ik zet ze zo erop
    ik moet effe bekomen pale 


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast do nov 07, 2013 9:00 pm

    oei,oei,wat is er mis mee?wat? 
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van erwin do nov 07, 2013 10:07 pm

    hier dan de fotos...
    voor je iets post, lees dit topic eerst eens aandachtig door..

    eva calor andrea - snel vuile ruit 33xitkp

    eva calor andrea - snel vuile ruit 2hcm4qw

    eva calor andrea - snel vuile ruit Sb3h2x


    Laatst aangepast door erwin op do nov 07, 2013 11:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast do nov 07, 2013 10:14 pm

    ik heb je topic gelezen,en ongelooflijk maar mijn kachel komt van dezelfde plaats (winkel) ,
    dus is het niet moeilijk dat ze niet goed brand
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van erwin do nov 07, 2013 10:17 pm

    dat uw kachel eveneens van elite-fire komt, had ik al door na de eerste blik op de foto...

    wat er ook van weze, jij zit nu met een probleem dat moet opgelost worden.
    afgaande op de vorige ervaringen moet je geen oplossing van de verkoper verwachten,
    "het is goed zo" zal wel weer het antwoord zijn..

    nog even ter aanvulling, hoe verloopt de buis in het hokje?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast vr nov 08, 2013 9:20 am

    ola, neen bij mij steekt de flexibele buis in een bestaande schouw recht naar omhoog dat uitkomt op het dak, zo een constructie ben ik ook nog niet tegen gekomen... Rolling Eyes 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast vr nov 08, 2013 10:17 am

    Erwin,achter de kachel staat een t stuk met een dopje! Dan aan bovenkant een elleboog van 90 graden ,
    dan naar buiten een stukje buis van een 20 cm en daarop de bocht van 45 gr naar onder gericht, dat is het.
    Nu vraagt mijn man of het t stuk achter de kachel weg moet ?verdomme de kachel moet er terug uit ,al een geluk dat we de buizen van de vorige pelletkachel nog hebben.Weet iemand hoe het moet met het t stuk?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast vr nov 08, 2013 11:38 am

    Babber,
    tot en met het T-stuk klopt je schouw en daarna niet, afgezien van de kwaliteit van de inbouw deugt er niets van en is zelfs wettelijk verboden.
    Zie de link daarover: LINK

    Over de verkoper heb je in de link van Erwin genoeg kunnen lezen en daar maak ik geen woorden meer aan vuil.
    Er is maar 1 oplossing en dat is ontbinden van de koop met volledige restitutie van het koopbedrag.

    Je verkoper per aangetekende sommeren de koop terug te draaien wegens wanprestatie en daarvoor de door de wet als redelijke termijn beschouwd 2 weken stellen.
    Bedenk daarbij dat deze installatie levensgevaarlijk is vanwege kans op windinslag met terugslag van rookgassen met name CO.
    Ik zou deze kachel met deze plaatsing buiten bedrijf stellen en niet meer gebruiken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast vr nov 08, 2013 1:17 pm

    Even als voorbeeld hoe het kan en moet een plaatje van 1 van de buren.

    In eerste instantie was deze compleet als buitenschouw uitgevoerd en later uit esthetische overwegingen ommuurd waarbij ter hoogte van het T-stuk met roetopvang een onderhoudsluik is gemonteerd.

    eva calor andrea - snel vuile ruit R03syd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast vr nov 08, 2013 8:15 pm

    Hallo, nu zoals bij de vorige pelletkachel een enkelwandige buis van 3 meter recht naar boven aangesloten.
    Nu afwachten wat dit geeft .Ik ga wel een dubbelwandige buis bestellen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van erwin vr nov 08, 2013 8:23 pm

    kun je de buis vastmaken aan de gevel op die afstand?
    eventueel kun je met een bocht van 45 graden een schuin verloop maken naar de gevel
    en daar opnieuw een 45 graden bocht en zo verder omhoog.

    is die gemetste bak geisoleerd aan de binnenzijde, komt daar nog iets rond
    want ik dacht dat ytong stuk kon vriezen maar ik ben niet heel zeker..


    Laatst aangepast door erwin op vr nov 08, 2013 8:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast vr nov 08, 2013 8:35 pm

    Hallo Erwin,ik ben een beetje bang voor vele bochten omdat dit misschien tot verstopping kan leiden.
    Ik ga met ijzeren afstandshouders werken om de buis te bevestigen.
    Ook de bocht achter de kachel in de gemetste bak ga ik wegdoen,zodat alles recht op recht is.
    Ik ga mijn bijze bestellen via de site kachels & zo.Ze zijn precies redelijk van prijs.
    braxx
    braxx
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 157
    Registration date : 03-11-11

    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van braxx vr nov 08, 2013 8:54 pm

    niets tegen kachels & zo maar hun leverprijs moet je er ook bijrekenen...

    ik ben voor een dubbelwandige flex gaan horen bij inoxbuis.be
    die waren beter van prijs dan kachels & zo, maar het was wel ophalen...
    zoersel was niet zo heel ver van mij en ik denk van u nog minder ver...
    grote kans als je er morgen naartoe kan dat je al je stukken al hebt...

    misschien deze mensen eens contacteren voor offerte... kan nooit kwaad

    grts


    _________________
    pelletforum
    MCZ Mercury 8KW
    2011-2012 premium woodpellets (makro) | 2012-2013 premium woodpellets (makro) | 2013-2014 premium pellets Carrefour (=agricon) | 2014-2015 terradena (makro) + agriselect (colruyt) | 2015-2016 agriselect (colruyt) | 2016-2017 terradena (makro] | 2017-2018 agriselect (colruyt) | 2018-2019 agriselect (colruyt) | 2019-2020 Total | 2020-2021 Total | 2021-2022 Eifuel
    2022-2023 bigbag (jekro) + Barlinec
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4408
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty elite fire

    Bericht van krusty vr nov 08, 2013 11:01 pm

    Deze hier heeft ook zijn kachel gekocht bij dezelfde verkoper !

    https://www.facebook.com/pelletkachel/posts/570771452949880
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast za nov 09, 2013 8:58 am

    Bedankt Braxx,mijn man gaat deze avond de prijzen vergelijken.Nu brand mijn kachel heel goed en dat met een enkelwandige buis.De constructie is niet om aan te zien (ze hangt met van die ramork binders vast aan de muur gespannen)en genageld in de muur belachelijk maar ja ze hangt hécheers .Maar dit is maar tijdelijk,en de dubbelwandige gaat wel fatsoenlijk aan de muur komen.En wat betreft de verdeler van onze kachel daar kan ik een (dun)boek van schrijven,wat wij daar al met mee gemaakt hebben schandalig,in onze familie zijn er 2 die deze winter een pelletkachel gaan kopen,ik heb natuurlijk gezegd koop niet bij elite-fire.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast za nov 09, 2013 9:14 am

    Erwin,de bak is niet geisoleerd aan de binnenkant denk ik,deze avond het maar eens met mijn man over hebben,zodat we dan daar weer geen problemen mee krijgen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast za nov 09, 2013 1:55 pm

    ytong (cellenbeton) hoef je niet te isoleren ,en vriest niet stuk !
    Bouwen met Ytong betekent bouwen met een duurzaam materiaal. Ytong heeft immers unieke eigenschappen:
    optimale constructieve mogelijkheden
    warmte-isolerend
    warmteaccumulerend
    ongevoelig voor vocht
    geluidisolerend
    brandwerend
    milieuvriendelijk en duurzaam
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gast za nov 09, 2013 3:01 pm

    Oef een pak van mijn hart bounce Dag en nacht verschil tussen het branden met pijpje zoals het was,en nu met de enkelwandige buis zooooveel beter,geen stank binnen,geen ruit die binnen het uur echt vuil is.Ik vraag me (als vrouw )wel af wat het verschil is tussen enkelwandige buis en een dubbelwandige,want ik vind daar niet veel van op t'internet.de dubbelwandige gaat er zeker komen zenne.Aan iedereen die gereageerd heeft een dikke mercie,zo was het hier op één dag opgelost.Bedankt iedereen.pelletforum
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van erwin za nov 09, 2013 3:34 pm

    babber,

    het verschil is gewoon dit: bij dubbelwandig koelt de rookgas veel minder af en iets dat warmer is stijgt nu eenmaal makkelijker..



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    eva calor andrea - snel vuile ruit Empty Re: eva calor andrea - snel vuile ruit

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 12:25 pm