Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
stef123
krusty
Bompa
bart b
erwin
9 plaatsers

    ecoforest air 1- veel asse


    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse - Pagina 3 Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast za aug 09, 2014 12:54 pm

    hello hier biauty ik heb de schouw voorzien van een gek windkap zoals ze in nederland hebben voorgesteld en heb een enorme verbetering geen blazende schouw meer veel minder asse doch de nederlandse firma rade mij aan om over te gaan op een inox h daar ik met een gek nog altijd last kan hebben van draaiwinden. spijtig dat geen enkele plaats in aanmerking komt om een deftige schouw te plaatsen ligging van het huis en draai en valwinden. de nederlandse firma heeft de meeste problemen opgelost behalve het verbruik en de warmte. ik heb ongeveer 5 ton pellets verbrand wat ik redelijk veel vind voor een winter die we eigenlijk niet gehad hebben dan kan ik beter het hele boeltje maar verkopen

    van de verkoper krijg ik totaal geen hulp veel beloven maar daar blijft het bij. ik heb hem op de hoogte gebracht van de blazende schouw oei dat mag niet zij hij hij beloofde van opzoekingswerk te verichten maar daar bleef het bij tot op heden heb ik nog niets van hem gehoord je mag bellen tot je vingers er blauw van worden altijd antwoordaparaat voor hem ben ik een geldschieter en meer niet. zelfs het groot nazicht dat volgens mij alang had moeten gebeuren bij iedere dealer wordt je daar op gewezen dat dit belangrijk is bij hem niets en dan verschieten ze dat je problemen krijgt. ik denk dat ik maar een andere dealer ga inschakelen die zijn werk wel kent
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoforest air 1- veel asse - Pagina 3 Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van erwin za aug 09, 2014 8:47 pm

    biauty,

    5 ton pellets op een zachte winter is veel, maar ik vermoed dat u vroeger ook redelijk wat m³ gas verbruikte.
    mede door de naar binnen blazende schouw is een onderhoud zeker nog aangewezen voor de komende winter.
    zoniet loop je het bijkomende risico op mogelijk garantieverval bij bepaalde toekomstige problemen.

    probeer nog 1x een afspraak te maken met de verkoper voor het onderhoud.
    als dat niet lukt blijf dan niet met de pakken zitten maar wend u ineens tot de invoerder van ecoforest.
    desnoods moet hij het onderhoud maar zelf komen doen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse - Pagina 3 Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gast wo aug 20, 2014 12:24 pm

    van biauty ik heb een gasbrander van het moderne tip een junkers die niet op een bestaande schouw mag aangesloten worden.
    moet door het dak met zijn eigen schouw daar die de waterdamd die hij uitblaast nog eens gebruikt om de radiateurs op temperatuur te houden.
    het is een condensatieketel de plaatser beweerde dat ik met deze condensatieketel flink wat gas zou besparen op voorwaarde dat hoe beter de isolatie hoe minder gas. probeer van uw huis een issobak te maken want daar zit de besparing.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoforest air 1- veel asse - Pagina 3 Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van erwin wo aug 20, 2014 8:10 pm

    je kan dan toch testen wat het voordeligste uitkomt, 1 maand met de pelletkachel en de volgende met de gasketel.
    (bij beide de thermostaat instellen op 23 graden in de living)

    is er ondertussen al schot in de zaak ivm. het noodzakelijke onderhoud van de kachel.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoforest air 1- veel asse - Pagina 3 Empty aan erwin van biauty

    Bericht van Gast di jan 27, 2015 11:50 am

    erwin ik heb mijn schouw verhoogd met nog een meter de blazende schouw daar ben ik vanaf en ik heb terug regelmatig een goedtrekkende schouw. de firma geeft jou 100 procent gelijk als de schouw van in het begin met dubbelwandige buizen van minstens 100 mm en lang genoeg gebouwd was dan had ik veel minder problemen gehad. van toen heb ik na de dagelijkse onderhoudsbeurt het plaatje rechts losgemaakt en daar waar de rookgasafvoer zit kon ik de schouwtrek controleren. ik doe dit nu geruime tijd dagelijks gedurende +- 8 weken. veel wind weinig noord zuid west oost storm of geen storm de schouw blijft trekken en geen blazende schouw meer.

    echter het stof blijft ik denk dat het aan de pellets ligt. de goede pellets bioflam zijn ondertussen zo slecht geworden als je niet oppast gaat je pelletmotor er aan. er zitten namelijk harde zwarte stukjes in een soort plastiek die met een hamer niet kapot te krijgen zijn. ik heb nog drie zakken staan en ga ze uitziften op aanraden van de verkoper. hij heeft een groot nazicht komen doen en beweerde dat ik het kuiswerk te grondig doe. bij de meeste klanten is het alsof een rookbom ontploft en bij mij kwam er zo goed als geen stof uit.

    nog één vraagje hoe warm mag de fanmotor worden. mijn kachel brand 24 uur aan een stuk op level 3 maar bij de reiniging verbrand je uw pikkels als je niet oppast. hij staat wel op 20- 22 graden dat hangt van de temperatuur buiten af maar ik vind het toch wat aan de hete kant
    groetjes biauty
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoforest air 1- veel asse - Pagina 3 Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van erwin di jan 27, 2015 1:53 pm

    @biauty: goed dat de kachel veel beter brandt met die aanpassingen aan de schouw!
    de rookgasfan kan wel tegen een stootje, als de rookgastemperatuur boven de maximum waarde komt dan valt de kachel uit.

    ik ken uw bioflam prijs niet, maar waarom test je bvb. niet eens enkele zakken fabich pellets van brandhout michel in st-katelijne-waver.
    prijs is afgehaald 4€ zakje/15 kg en 3,75€/1 pallet. geleverd komt bij u op 4,23€/1 pallet en 4,00€/2 palletten.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    ecoforest air 1- veel asse - Pagina 3 Empty Re: ecoforest air 1- veel asse

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 8:03 am