Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    vast lopen wormschroef

    Anonymous
    Gast
    Gast


    vast lopen wormschroef Empty vast lopen wormschroef

    Bericht van Gast za dec 07, 2013 6:33 pm

    vandaag problemen gehad met wormschroef,oorzaak teveel gruis en grof zaagsel in het bovenste gedeelte van de
    schroefbuis,heb kunnen oplossen langs brandkamer waar pellets uitvallen en lospeuteren met lange fijne schroevendraaier,de worm draaide maar een halve tour en keerde een kwart terug ,dus kreeg geen pellets ,nu alles terug in orde amai gelukkig voor het zelfde geld was motortje verbrand van schroef
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van pellbox za dec 07, 2013 6:42 pm

    net op tijd gezien dan. welk merk van pellets zijn het?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van pedro za dec 07, 2013 8:00 pm

    Denk dat Duimpje met volgende pellets stookt(af te leiden uit een vorig bericht)

    hi, heb van die pellets gekocht zonder merk ,afgehaald in de Walhoeve in Veurne, branden goed ,grof van structuur,
    enige nadeel zitten wel lange tussen tot 7 cm ,en zakken niet zo vlug door het rooster ,prijs 3,75 per zak



    De (veel) te lange pellets gaan er ook wel iets mee te maken hebben


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van Gast za dec 07, 2013 11:50 pm

    héél juist Admin ,die pellets geven wel goed warmte maar zijn te grof van structuur en als er dan beetje afval tussen zit koekt dit samen aan de bovenkant van de worm ,ik meng ze nu met premium
    pellets van carrefour ,en zo leert men altijd bij hé
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van marc di dec 10, 2013 4:00 am

    Ne geluk dat je het gezien hebt anders was het kosten en nee geen garantie !!
    Het zijn gewoon slechte pellets tis net als sto ???
    Heb nu al 2 kachels waarvan het wormwiel vastgelopen is door die pellets en zo goed branden ze ook niet vind ik .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van Gast di dec 10, 2013 1:01 pm

    wel heb toch geen klagen over de warmte die ze af geven ,had juist een volle pellet gekocht omdat prijs interresant was maar zal ze toch geen 2 keer kopen en zal toch zeker een mailtje sturen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van Gast di dec 10, 2013 7:49 pm

    niet ver van jou zit hogramix. Mss deze eens proberen en ze mengen als ze goed zijn. Of anders : Wallyn in Veurne, die verkoopt Wonter-pellets.
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van marc di dec 10, 2013 8:04 pm

    Je kan ook elite's gaan bestellen kost je 3,70 per zak aan u deur geleverd en die moet je niet mengen ze zijn goed .( en met die reklame verdien ik niet want tis ne concurent  Smile  dus )
    Want hou er rekening mee als je te lange pellets brand dat je bij het verbranden van het wormwiel geen nieuwe gaat krijgen onder garantie . In u handleiding staat pellets din plus en deze voldoen aan bepaalde normen en die van de walhoeve voldoen aan ?? juist niets blanco zakken .
    Denk zeker niet dat die mensen ( want ken ze een beetje ) dat met opzet verkopen en ik twijfel er zelfs aan om het even te gaan zeggen om zo problemen te vermijden ( ze kunnen andere verkopen als ze dat willen ). Dus ik zou zekers een mailtje sturen maar hou het beleeft he want met opzet zal dit wel niet gedaan zijn . ( ze proberen gewoon een cent eraan mee te verdienen ).
    De wonters van wallyn zijn ook goed maar ken de prijs niet .
    Voor u ze gaat mengen ( wat ik niet zou doen ) eventueel vragen of ze niet terug genomen kunnen worden ? wie weet
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van Gast di dec 10, 2013 9:19 pm

    ja die mensen doen dat ook maar om duit te verdienen hé ,maar denk dat ze komen van Leisele of Izenberge moet daar ergens houtzagerij zijn ,Wallyn weet ook al goed zijn prijs voor Wonters 4,50€ per zak en 4,30 per pallet en zo speciaal vind ik ze nu ook weer niet ,gebruik dan nog liever van Aveve ,maar heb geen zin om ze terug uit mijn kelder te halen ,desnoods verklein ik ze zelf ,is mooie bezigheid  Smile gelukkig heb ik maar 1 pallet gekocht en rest zijn premiums van carrefour en heb nog van Aveve van verleden jaar over ongeveer 5 ton in totaal heb ik nu ,heb wel zoveel niet nodig ,maar beter teveel dan te weinig
    Anonymous
    Gast
    Gast


    vast lopen wormschroef Empty walhoeve pellets

    Bericht van Gast wo jan 15, 2014 5:04 pm

    hi, mijn miskoop van pellets grove struktuur zonder merk aangekocht bij Walhoeve (veurne) is bijna weg ,denk dat die beter passen voor chauffage brander met pellets aangezien zij groter zijn ,mix ze met premiums van carrefour en de nieuwe van de colruyt , die koop ik geen 2de keer meer hoor

    Gesponsorde inhoud


    vast lopen wormschroef Empty Re: vast lopen wormschroef

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 12:15 pm