opstartproblemen extraflame duchessa steel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
steven
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
pedro
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
krusty
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
Fleur
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
ss
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
jeanhup
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
Philip
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
Annejanne
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 
Maryline
opstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_lcapopstartproblemen extraflame duchessa steel I_voting_baropstartproblemen extraflame duchessa steel I_vote_rcap 

 

 opstartproblemen extraflame duchessa steel

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptydo dec 12, 2013 3:28 pm

We hebben een extraflame duchessa steel en nu het tweede seizoen in werking. Het probleem...zelden van de eerste maal opgestart...bij de 2de maal opstarten lukt het meestal wel...deze morgen bij de 3de poging gelukt!
Als de kachel dan brandt zijn we er wel tevreden over!

We hebben ze in vertrouwen aangekocht in de hoop dat we goede service na verkoop zouden hebben Sad maar dat is wat anders!

Het valt me nu ook op dat dit toch wel een veel voorkomend probleem is bij meerdere pelletbezitters hier op het forum.
Moeten we ons verder zo behelpen?... kan wel maar is zo frustrerend!!...
Elke morgen om en bij de 45 a 60 minuten voor de kachel warmte geeft .
Hoop nog steeds dat het zal beteren!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptydo dec 12, 2013 4:02 pm

Citaat :
Het probleem...zelden van de eerste maal opgestart...bij de 2de maal opstarten lukt het meestal wel...deze morgen bij de 3de poging gelukt!

beschrijf eens nauwkeuriger de eerste opstart (komt er rook, ontbranden de pellets, enz)

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptydo dec 12, 2013 5:05 pm

eerst pellet feeding...dan ignition...je kan dan een ontbranden zien en heel soms is er na een 10-tal minuten dat je kan zien dat het gaat lukken maar meestal duurt het om en bij de 20 minuten en dan hoor je soms de ventilatie en denken we dat lukt en ineens komt er no ignition.
kachel afzetten...final cleaning....dan het pelletbakje leegmaken en terug opstarten en meestal komt er dan na een 10 min ignition....start up...dan in work of modulation.

het gebeurt zelfs soms dat de pellets juist voor " het no ignition" in brand kwamen . na het afzetten brand het pelletbakje dan eerst leeg voor we de kachel kunnen open doen en ze dan weer kunnen opstarten. Maar eigenlijk kunnen we er geen lijn in krijgen...waarom de ene dag wel en de andere dag dan weer niet?! Alvast bedankt
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4419
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptydo dec 12, 2013 5:22 pm

Hoeveel pellets liggen er in na 10 minuten , ik vermoed te weinig! normaal 2 a 3 cm !

Indien voorgaande ok is , dat zou de ignition-time tekort zijn , dit kun je zien in de menu!!

Terug naar boven Ga naar beneden
Toon-Viviana
Pelletje
Pelletje
Toon-Viviana


Man Aantal berichten : 42
Registration date : 28-04-13

opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptydo dec 12, 2013 8:57 pm

Zelf hebben wij een Extraflame Viviana.
Ook enkele malen met dit heuvel te maken gehad.

Hier het antwoord van onze leverancier:
**Om te beginnen kunnen de pellets mogelijk wat langer zijn en wanneer deze een soort van "tentje" tegen de gloeikaars aan bouwt dan ontbranden deze door de afstand naar de gloeikaars niet. Pellets kunnen ook te vochtig zijn of het branderpotje staat te ver naar voren, waardoor de pellets ook de gloeikaars niet raken.
Oplossingen zijn voor de eerste optie om de gloeikaars minimaal wat verder naar de uitgang te brengen, maar mag dan absoluut niet buiten de huls steken, want kan dan beschadigen door het in en uitnemen van het branderpotje. Het tweede lijkt me duidelijk, natte pellets ontsteken slecht ...zal ook niet de oorzaak zijn. Voor het laatste geld dat wanneer je ruimte hebt, wanneer het branderpotje in zijn frame staat, het naar voor en achter kunt bewegen, deze goed naar achter in het frame te zetten. Dit voorkomt ook weer dat de pellets de gloeikaars niet raken.**

Zelf ben ik er wel achter dat er gewoon een paar dingen extra belangrijk zijn bij zo'n Extraflame en als je jezelf daar aan houdt dan heb je een geweldige kachel!
*Het branderpotje moet echt één maal per week goed gereinigd worden. Met staalborsteltje en goed de gaatjes doorprikken.
*De kachel op zich wekelijks gewoon goed reinigen. Tot en met de achterplaat, achter het branderpotje, verwijderen en zover als mogelijk schoon zuigen.
*Zelf doe ik eens per 1000 kilo pellets de ruimte onderin de warmtewisselaar open schroeven, onderin de kachel om ook hier goed schoon te kunnen zuigen.
De 'sierplaat' voorzijde weg halen, dan zie je een plaat, bevestigd met enkele boutjes, waarna je dus in die ruimte komt.
*En dan nog een heel belangrijke bij die Extraflames: In de verse lucht aanzuigbuis zitten twee voelertjes. Deze moet je ook regelmatig met een zacht borsteltje even afdoen, omdat hier wat stof op komt en dat geeft weer storingen.

Zelf heb ik ook de verbrandingsventilator ietsje minder gezet omdat deze de pas ontstoken pellets weer deed uitblazen! Dit is echter weer een instelling in het 'hoofdmenu'.

Nou. Ik hoop mijn bijdrage ook eens een keertje te hebben geleverd op dit forum!
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptydo dec 12, 2013 9:36 pm

@ xdetjex
starte uw kachel het eerste seizoen wel goed op ,na hoeveel minuten ?


@toon viviana
ik heb ook een extraflame en mijn gloeikaars zit 8 CM van de uitgang,dus daar zal het zeker niet aan mankeren ,start altijd binnen de 5 minuten

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptydo dec 12, 2013 10:18 pm

bedankt voor de reacties....aan Toon- Viviana, heel veel dingen die je zegt zijn ons ondertussen vertrouwd.
- Het belang dat de pellets kort bij de gloeikaars liggen.
- Wat het poetsen betreft, daarvan ben ik zeker dat de kachel meer dan goed onderhouden is...alle dagen is mijn ventje ( pietje precies!) een 20min bezig ( stalen borstel om het branderpotje proper te maken...achter de achterwand poetsen en stofzuigen!

We denken dat het iets te maken zou kunnen hebben met de ontsteking en de ventilator die niet
goed op elkaar zijn afgestemd. 
Maar hoe kan het dat het vandaag lukt en dan morgen weer niet zo vlot start?
Om zelf in het hoofdmenu te gaan veranderen en uitproberen is voor ons niet zo een goed plan.
We denken dat we ze nog meer gaan ontregelen.

aan Fleur...vorig jaar hebben we in het begin enkele keren wat moeite gehad om ze op te starten.
maar na een paar weken is het starten eigenlijk zonder problemen gegaan.
Toen nooit naar de duur ervan gekeken, maar zal wel tussen de 5 en 10 min geweest zijn denken we

voor dit seizoen hebben we de eerste dagen geen problemen gehad, maar vanaf de vierde dag is het begonnen.

Eens de kachel opgestart zijn we er heel tevreden over, het blijft jammer van het moeilijk opstarten!
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptydo dec 12, 2013 10:51 pm

@xdetjex
ik kontroleer wekelijks het onstekingsproces van mijn kachel ,na het 4 e seizoen is dit nog altijd binnen de 5 minuten.
nu met de flammi pellts na 6 minuten
normaal moet het eigenlijk zo altijd zijn ,ofwel scheelt er iets met de gloeikaars,hoeveelheid pellets of onderdrukprobleem,maar dat is best ter plaatste te kontroleren door mekanieker
er moet toch ergens iets mankeren

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptyma dec 16, 2013 3:17 pm

Xdetjex

ik heb 2 maal dit euvel meegemaakt en dit was dan mij eigen schuld Rolling Eyes 
ik had omdat het nog tussen seizoen was en het te steeds te warm werd de pellet toevoer op -50% geplaatst, de warmte afgifte was ideaal en het verbruik ook  Laughing . Echter lagen er hierdoor niet genoeg pellets in het korfje  om op een deftige manier te kunnen ontsteken, hierna de parameter veranderd ( verhoogd) naar -30 en kachel starte op zoals nieuw sinds ik dit ondervonden had plaats ik in het tusse seizoen deze parameter op max -30% en heb dit nooit meer meegemaakt en ongeacht welke pellets ik stook


@ Toon-viviana
heeft u de parameters van de duchessa ? zoja dan heb ik hier ook intresse voor


Laatst aangepast door erwin op vr dec 27, 2013 8:23 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
Gast
Gast
Anonymous



opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Emptyvr dec 27, 2013 8:11 pm

@xdetjex, opstartproblemen kunnen inderdaad frustrerend zijn! Als tip geef ik mee hou ik mijn problemen heb kunnen aanpakken:
*N.a.v. advies van @Fleur heb ik de trek tijdens de opstart-fase (AC) verhoogt (door de rotatiesnelheid van de extractiemoter in die fase te verhogen).
*Tweede komt eigenlijk wat overeen met wat @Philip zegt, zorgen dat er genoeg pellets zijn waar de hete lucht kan door trekken bij opstart. Eerst probeerde ik als maar minder pellets te voeren, minder pellets verbeterde weliswaar de situatie (o.w.v. het te weinig trek probleem dat toen nog niet was aangepakt) maar kon het dus niet oplossen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty
BerichtOnderwerp: Re: opstartproblemen extraflame duchessa steel   opstartproblemen extraflame duchessa steel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
opstartproblemen extraflame duchessa steel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Duchessa steel - "no flow alarm"
»  extraflame duchessa problemen
» duchessa steel ruimte ventilator

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: La Nordica Extraflame-
Ga naar: