Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    instellen ketel Kostrzewa type P25

    Anonymous
    Gast
    Gast


    instellen ketel Kostrzewa type P25 Empty instellen ketel Kostrzewa type P25

    Bericht van Gast vr dec 13, 2013 10:20 am

    Hallo met K. Lammers

    Ik ben op het forum gekomen, met de vraag of iemand mij kan informeren die mijn ketel juist kan instellen? (Kostrzewa type P25 kw)

    De ketel kan houtgestookt/pellets branden, en na deze verbranding houtpellets verder branden.
    Juist deze afstelling van hout naar pellets verloopt niet goed.
    De pelletkorrels worden via het wormwiel onverbrand in de vuurkorf getransporteerd.

    Verder is nu mijn thermostaat aan de boiler (380V) stuk, waardoor deze alleen warm water kan leveren wanneer ik
    de kachel op stukhout laat branden. Normaal neemt 380 V het over wanneer de ketel niet brandt.

    Weet iemand hier over beide problemen een oplossing (bv. een goede monteur of gebruiker van hetzelfde merk ketel?)P.

    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    instellen ketel Kostrzewa type P25 Empty Re: instellen ketel Kostrzewa type P25

    Bericht van jeanhup vr dec 13, 2013 5:30 pm

    Die ketels schakelen toch niet vanzelf over? Je moet er een extra rooster in leggen en het pelletdeel uitschakelen als je op hout wil branden. Van hout automatisch op pellets overschakelen kunnen ze sowieso niet.

    Ik weet dat er vaak geroepen wordt dat deze ketels vanzelf omlaag gaan met de pellettoevoer als je er hout in gooit, maar dat is alleen als de gewenste watertemperatuur (bijna) bereikt is. Je zou dus eventueel de gewenste watertemperatuur kunnen verlagen (op hout kun je die toch niet regelen) zodat de pelletbrander stopt of in gloeistand gaat.
    Denk er bij branden op hout wel aan dat je de (verplichte!) veiligheidsvoorzieningen hebt (thermische afkoelvoorziening, overdrukbeveilingen) en dat je een voldoende ruim buffervat hebt.

    Die 380V verwarmingsstaaf kun je overal kopen. Een goede (Pellet-)CV-installateur zou je daarmee verder moeten kunnen helpen. Zoek anders eens op Ebay.de op "heizpatrone 400V".


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets

      Het is nu vr maa 29, 2024 7:21 am