Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

krusty


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Ervaringen RED pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty ervaringen met red

    Bericht van Gast vr okt 14, 2011 4:47 pm

    Iemand al ervaring met de Dahlia?

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 14, 2011 5:16 pm

    Ik weet alleen dat hij hier momenteel in de aanbieding is voor € 1230,=.

    Gr.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 14, 2011 10:41 pm

    Red is het budgetmerk van MCZ. Het heeft wat minder snufjes, en een heel eenvoudige bediening.
    Ik had er bijna een gekocht, maar ik had liefst 11 kW vermogen nodig. Red heeft maximaal 9,5 kW.

    Pesno
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 14, 2011 11:26 pm

    Ik ben vandaag met men vader gaan kijken en hij ziet die kachel wel zitten, morgen nog eens terug om over de prijs te praten. Hij staat momenteel 1650€ zonder btw en eventuele korting.
    Inderdaad heel simpel model maar heel weinig lawaai.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 10:01 pm

    Hallo,
    ik ben momenteel aan het rond horen voor een pelletkachel en ik twijfel nog tussen een superior Monia (8kw), MCZ Ego(8kw) en de Red Orchidea(9.5kw). Een ruimte van 170m3 zou zeker steeds verwarmd moeten worden. Nu vertelden ze me vandaag dat ik dan best een pelletkachel van 11kw neem ipv 8kw. Graag meer advies over wat voor dergelijke ruimte aangewezen is (niet geïsoleerde woning) en of iemand ervaring heeft met de Red Orchidea.

    Groetjes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 10:14 pm

    Ellentje,

    Als ik de brochures van deze drie kachels lees, moeten ze allemaal 170 m³ aankunnen.

    Pesno
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Philip di nov 29, 2011 10:17 pm

    nja ze kunnen tot 170m³ maar ze moeten ook 170m³ verwarmen zeggen ze zelf
    wat dus wil zeggen continu op vol vermogen gaan branden, wat resulteert in
    * meer lawaai
    * pelletkachels zijn denk ik niet geschikt om continu op 100% te draaien
    * frustraties omdat de kachel niet zou voldoen aan hun verwachtingen
    enz......


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 10:27 pm

    Ellentje schreef:Hallo,
    ik ben momenteel aan het rond horen voor een pelletkachel en ik twijfel nog tussen een superior Monia (8kw), MCZ Ego(8kw) en de Red Orchidea(9.5kw). Een ruimte van 170m3 zou zeker steeds verwarmd moeten worden. Nu vertelden ze me vandaag dat ik dan best een pelletkachel van 11kw neem ipv 8kw. Graag meer advies over wat voor dergelijke ruimte aangewezen is (niet geïsoleerde woning) en of iemand ervaring heeft met de Red Orchidea.

    Groetjes.

    ja 11 kw en je zal al geen overschot hebben
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gast di dec 24, 2013 12:30 pm

    Allen,

    na 6 jaar een tevreden gebruiker te zijn van een MCZ Saturn Active heb ik die sinds 2 weken 'omgeruild' voor een nieuwe RED Gardenia pelletkachel. Reden, ik had iets meer vermogen nodig om de ruimte snel op te warmen.
    En die krijg ik ondanks maar een half kilowattje meer...

    Voor de liefhebbers hier mijn eerste ervaringen:

    Nieuwe RED is beduidend stiller dan mijn oude Saturn en ondanks dat deze niet beschikt over een Active System (kachel past zich aan aan de pellets en schouwtrek,...) heb ik een heel mooie verbranding. (reeds German pellets en Badger getest) De branderkorf blijft gewoon proper, geen koek, niks te bespeuren zelfs na een week branden!De ruit wordt dan wel sneller vuil dan mijn Saturn, al zal dat te maken hebben met de rustigere verbranding van de RED, de Saturn was iets meer 'gejaagd'. De bediening is wel even wennen, ik heb er in optie de draadloze chronothermostaat bijgekocht (aanrader trouwens), maar daar kan je in principe de kachel niet mee in- en uitschakelen... Je kan enkel tijden en temperaturen programmeren (4 verschillende blokken per dag). Dit bleek echter geen probleem, je zet de kachel in Ecostop, indien de temperatuur gedurende 20 min. constant blijft schakelt de kachel uit, wordt het te koel dan schakelt de kachel terug in.
    Wil je gedurende de dag dat de kachel blijft doorbranden dan schakel je de Ecostop uit, de kachel schakelt dan over naar minimum vermogen indien de gewenste temperatuur bereikt is. Een voorbeeld; ik stel de temperatuur op de chronothermostaat vanaf 23u in op 15 graden (tot 6u 'smorgens), ik activeer de ecostop en na 20 min. schakelt de kachel uit. Deze zal 's nachts niet inschakelen tenzij het kouder wordt dan 15 graden, vanaf 6u heb ik 20 graden geprogrammeerd en dan schakelt de kachel terug in. Idem als ik gaan werken ben (overdag 16 graden), vanaf 16u terug 21 graden zodat het lekker warm is als ik na 17u thuis kom. Werkt prima en is zuiniger dan de kachel volledig uit te schakelen (via tijdprogramma), als je de ruimte dan laat afkoelen tot bvb 12 graden heb je veel meer energie nodig om deze terug opgewarmt te krijgen.
    Samengevat, prijs-kwaliteit is de RED een topper!

    Indien er nog iemand een RED pelletkachel heeft graag uw ervaringen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gast zo nov 16, 2014 3:24 pm

    Ook wij hebben een Red, maar dan van het type Dalia. Prima kachel. Voldoet goed aan onze verwachtingen.
    Als ik dan toch één verbeterpuntje mag noemen; de as-opvangbak is niet uitneembaar.
    Dus zijn we genoodzaakt om deze telkens met een (as)stofzuiger uit te zuigen.
    Er zijn kachels die een aparte as-lade hebben, welke eenvoudig uit te kloppen zijn.
    Maar voor de rest genieten we volop van de kachel.
    Er zit een ECO-stop functie op. Deze gebruiken we echter nooit. Is er iemand die hier wel gebruik van maakt?
    Verder vind ik dat de grootte van de kachel goed is, waardoor deze niet dominant in de woonkamer staat.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van erwin zo nov 16, 2014 4:09 pm

    red is gewoon een mcz met wat minder toeters en bellen maar kwalitatief zeker even goed.
    een vaste as-opvangbak heeft ook zijn voordelen, even de buis van de aszuiger erin en het is weer proper.
    er zijn meerdere merken met dit systeem.
    eco-stop alleen gebruiken bij goede isolatie, als de kachel te vaak moet opstarten geeft dit alleen maar nadelen.
    gloeikaars zal sneller versleten zijn, extra pellet- en stroomverbruik, elke keer lawaai van afkoelfaze ed.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van erwin za jan 09, 2021 4:17 pm

    budgetmerk van mcz kunnen we beter niet meer zeggen.
    een red kachel kost tegenwoordig evenveel als een mcz met hetzelfde vermogen...

    http://www.pelletplus.nl/default/pelletkachels/op-merk/red/red-flora-air-pelletkachel.html


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van erwin di apr 19, 2022 10:34 pm

    harelbeke verschillende onderdelen te koop voor red dalia.
    passen ook in veel oudere mcz modellen...

    https://www.2dehands.be/u/teddybeer/31675662/


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen RED pelletkachel Empty Re: Ervaringen RED pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 5:17 pm