arce jr pelletkachel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 49 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 49 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
steven
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
pedro
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
krusty
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
Fleur
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
ss
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
jeanhup
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
Philip
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
Annejanne
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 
Maryline
arce jr pelletkachel I_vote_lcaparce jr pelletkachel I_voting_bararce jr pelletkachel I_vote_rcap 

 

 arce jr pelletkachel

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyza jan 11, 2014 11:50 pm

sinds maart 2013 heb ik een pelletkachel laten plaatsen.
na 2 maanden begonnen de problemen en de verkoper weet geen oplossing,en kijkt er niet meer naar om.
Er is roetaanslag op de ruit welke volledig zwart (roet)aanslaat,het pelletbakje loopt over en zelfs de pellets branden in de aslade. al verschillende techniekers geraadpleegd die me vertellen dat ze over het merk dat ik heb me niet kunnen helpen.
ben ten einde raad en weet niet waarnaartoe. kan hier iemand mij bijstaan met raad of een goede betrouwbare technieker, daar ik tot nu toe alleen nog maar aan het lijntje ben gehouden.
ben van heusden-zolder in limburg (be)
mvg,gitte
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 12:05 am

de eerste vraag is altijd hoe ziet de schouw eruit..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: schouw   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 12:17 am

T-stuk achter de kachel,bocht 90graden en kous van 2m door bestaande schouw,bocht 90graden na buiten.
Buis steekt 30cm horizontaal naar buiten en dan Tstuk  naar boven met afdekkap op
T-stuk gecontroleerd vanmorgen maak ze iedere dag zuiver.

de 2 eerste maanden heeft die goed gebrand, De vlammen zijn nu oranje jagend en er vliegen ook gensters op
de pellets die ik gebruik zijn woodpellets greenenergie en op aanraden van corpellets exelium
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 10:27 am

Gitte: wat heb je precies buiten hangen?
Als ik het zo lees heb je een t-stuk op de kachel, dan een bocht, dan 2 meter pijp, weer een bocht, pijp door de buitenmuur. Buiten heb je dan weer een T-stuk, een stuk pijp (vermoed ik) en een afdekkap.
De vraag is dus: van welk materiaal (enkelwandig of dubbelwandig geisoleerd) zijn de stukken buiten gemaakt en hoever gaan deze omhoog?

Door de vele 90º bochten en T-stukken is de weerstand voor de ventilator inmiddels zo groot geworden dat als het een beetje tegenzit (lage buitentemperatuur, wind verkeerd op het kapje, pelletbakje loopt vol en biedt ook steeds meer luchtweerstand) deze niet meer genoeg trek kan genereren. Door het ontbreken van enige andere vorm van trek (langere, tegen kou beschermde, verticale schouwdelen van een passende diameter) is de kans op problemen zeer groot.

Ik adviseer altijd om bij een 'remmende' binnenschouw (veel bochten/t-stukken, weinig verticale delen) te eindigen met een goed trekkend verticaal stuk schouw.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 10:50 am

alvast thx voor jullie reacties.
aan de kachel vertrekt een enkelwandige buis, met het T-stuk (controle potje)net achter de kachel,voor dat de buis in de schouw verdwijnt. dan is er een enkelwandige flexibele buis in de schouw geplaatst, welke op een hoogte van 2m a 2,5m door de buitenmuur naar buiten komt, en 25cm horizontaal (enkelwandig)uitsteekt. op het einde van die uitstekende buis is er een dubbelwandig  T-stuk geplaatst. dat T-stuk gaat 15cmnaar boven met afdekkapje op, en onderaan een controlepotje.
de westenwind waait pal op de gevel waar de buis uitkomt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 10:57 am

Duidelijk en absoluut onjuist om tot een natuurlijke trek te komen. Onder de onderstreepte klik aan het eind staan 4 topics over de eisen waaraan een schouw moet voldoen inclusief afbeeldingen: klik
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 10:58 am

Jean,

is het een oplossing, om achter de kachel recht naar buiten toe te werken,met binnen dat T-stuk met controle potje en aan de buitenkant omhoog te gaan met een dubbelwandige buis met kapje op.
hoe hoog zou die buis dan moeten gaan? ik moet wel zo kort mogelijk tegen mijn gevel moeten blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 11:05 am

Zo snel mogelijk naar buiten en daar een dubbelwandig t-stuk met minimaal 2 meter dubbelwandig geisoleerde buis naar boven zou al beter zijn.
Omdat dit een muur op het westen is zou ik echter adviseren om de schouw door te trekken tot minimaal 40 cm boven de dakrand en dan een afwerken met een goede windkap (geen chinees hoedje).

Het is misschien minder werk (maar ook iets minder optimaal) om een paar meter extra geisoleerde buis bovenop het t-stuk te zetten zoals het nu geplaatst is.

Als je leverancier dat komt doen, vraag hem dan meteen om je kachel goed af te stellen op de Green Energy pellets en het rookkanaal.


_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 11:48 am

alvast bedankt voor de reacties
morgen op zoek naar technieker met kennis hiervan want mijn leverancier stuurt zen kat
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 12:34 pm

gitte

kan of wil je hier eens foto s posten van die uitlaat (binnen en buiten)
is interressant voor de installateurs hoe ze het NIET moeten doen,want we zijn er hier een paar aan het herscholen. Evil or Very Mad 

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 1:24 pm

kga da proberen ma ben ni echt een pckenner dus zal de kinderen hier morgen es over aanspreken
groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 2:17 pm

@ gitte

fotos zouden idd duidelijker zijn voor iedereen, ik heb u een prive bericht (PM) gestuurd met een email erin.
stuur daar de fotos naartoe als je ze op de pc krijgt, dan plaats ik ze wel hierop.
om een PM te lezen klik helemaal bovenaan op "je hebt nieuwe berichten".

zelfs als je te rade gaat bij een verkoper die wel weet hoe het hoort dan is je eerste verkoper je 2 j garantie en service verschuldigt, willen of niet.
de raad is dan ook om een aangetekend schrijven te doen met je klachten zodat je later bij eventuele geschillen een poot hebt om op te staan.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyzo jan 12, 2014 8:22 pm

erwin, gaan morgen fotos maken en ze je door sturen.
bedankt voor de tip van de aangetekende brief ga ik zeker doen is de enige oplossing voor mij want de tientallen telefoontjes hebben niks opgeleverd

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptyma jan 13, 2014 10:55 pm

arce jr pelletkachel 207xj6t

arce jr pelletkachel 35k65j9

arce jr pelletkachel 34445lc

arce jr pelletkachel 2lbltle

arce jr pelletkachel Opwsc5

arce jr pelletkachel 23hu5wy

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptydi jan 14, 2014 6:51 am

 affraid  speciaal gemaakt om wind in te blazen ?
die installateur moet dringend lid worden van het forum........ study amai amai amai amai 

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptydi jan 14, 2014 7:08 am

Onder de onderstreepte KLIK staan 4 topics over hoe een schouw moet zijn, lees die aandachtig door en trek je conclusies: KLIK

Had ik overigens in bericht 6 ook al aangegeven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Philip
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Philip


Man Aantal berichten : 1426
Leeftijd : 52
Registration date : 15-03-09

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptydi jan 14, 2014 8:50 am

fleur

ik heb 3 jaar zo een schouw gehad en op de windrichting, nooit enige windinslag gehad!!!!!!
moet wel zegen dat voorkant buis bij mij dicht was en enkel gaten rondom het uiteinde
nu heb ik sindfs dit jaar een schouw en kachel brand binnen zwarter dan ooit
ik weet het is niet volgens de regels maar indertijd zat er voor ons niets anders op
moest je eens weten hoeveel instalaties je zo nog onderweg tegenkomt? een fietser ziet vele dingen die je met de auto helaas niet zie

_________________
Rika como vanaf 24/03/15  
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wtc-affligem.webs.com
flair
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
flair


Man Aantal berichten : 225
Registration date : 12-03-11

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptydi jan 14, 2014 10:50 am

Geen wonder dat ge problemen hebt , verkopers die zoiets installeren zouden met naam en toenaam op het forum vermeld moeten worden onder een rubriek : niet te vertrouwen.
Voor een betrouwbare technieker van arce heb je ook nog peter van den brande van ecokachels te Buggenhout, wel niet bij de deur natuurlijk...
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptydi jan 14, 2014 11:02 am

de installatie is niet zoals het hoort, maar afgaande op de fotos denk ik dat de helft van de problemen al opgelost zijn met andere pellets. paar zakjes halen in de colruyt en testen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: arce jr   arce jr pelletkachel Emptydi jan 14, 2014 11:40 am

dat de aansluiting niet juist is dacht ik al langer,
en mijn verkoper jeritherm stuurt zen kat
ja ik zit zo ogeveer om de 2weken en lachen is me allang vergaan
mijn garantie das de vraag
en ja ik ga zeker peter bellen heb geen keus meer
je ziet maar makkelijk je zakken vullen he
gitte
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptydi jan 14, 2014 12:43 pm

gitte, in dit topic vind je mogelijk iemand uit de regio die je wil verhelpen..


_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op wo feb 05, 2014 11:03 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptywo jan 22, 2014 8:54 pm

Als je praat over service.....chapeau,proper werk goede uitleg.
Mijn kachel werkt als nooit tevoren,geen vuil of restafval.
Het is dan toch een luxe mijn kachel maar degene die ze mij verkocht heeft (jullie weten wel wie ik bedoel) kende alleen maar de prijs...... Evil or Very Mad 

bedankt Peter en collega (ecotronic buggenhout)voor jullie vakkennis alsook bedankt forum via deze weg is mijn ellende opgelost heel happy 
mvg
gitte
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptywo jan 22, 2014 9:15 pm

kun je misschien in grote lijnen vertellen wat er allemaal verandert is ...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptydo jan 23, 2014 11:23 am

hoi
de aansluiting dwars door de muur na buiten ,dubbelwandige buis omhoog alles erop en eraan potje onderaan vanbuiten, volledig zuiver gemaakt en afgesteld  prima service
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Emptydo jan 23, 2014 4:47 pm

probleem opgelost dus en chapeaux voor een verkoper die 100km wil rijden om de ellende van een ander op te lossen  tof

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





arce jr pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: arce jr pelletkachel   arce jr pelletkachel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
arce jr pelletkachel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» kenmerken Arce pelletkachel
» kenmerken Arce cv-pelletkachel
» pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Arce-
Ga naar: