Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van XTZ99.25MKII wo jan 15, 2014 7:13 pm

    Wat mij opvalt is dat de schroef soms luid zoemt, ook trilt de achterkant van de kachel nogal wanneer deze pellets neemt.
    Ik kan de schroef helemaal niet bewegen met de hand. Zou er dan iets mis zijn met de schroef?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van Gast wo jan 15, 2014 7:27 pm

    Waarom zou er iets mis zijn met de schroef? Kan aan de inhoud liggen ook, er kan veel zaagsel in de reservoir zitten...

    Sommige motors zijn vast gemonteerd waardoor de schroef niet met de hand kan gedraaid worden als de motor nog is bevestigd. Ik ken piazzetta niet ...
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van XTZ99.25MKII wo jan 15, 2014 7:44 pm

    Ik vind het wel vreemd dat de achterkant hevig trilt als de wormschroef draait. Bij een kennis die dezelfde kachel heeft, doet zich dat niet voor.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van Gast wo jan 15, 2014 7:48 pm

    Laat de reservoir eens leegbranden en zie of er veel zaagsel inzit. Maakt de schroef of motor veel lawaai? Meer dan in het begin?

    Trillen kan voortkomen van breken van pellets. 9/10 pellets zullen gebroken worden door de schroef bij het aanvoeren. Waardoor motor iets meer kan "trillen" en er zaagsel ontstaat.
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van XTZ99.25MKII wo jan 15, 2014 7:54 pm

    Ze zoemt wel luider dan vroeger, maar ik zal eerst uw tip eens proberen, hoewel ik dit toch 2 keer per stookseizoen doe.
    Ik moet er eigenlijk wel bij vermelden, dat het motortje die de schroef aandrijft verleden jaar is vervangen door een revisie (onder garantie). Het is eigenlijk sindsdien dat het begonnen is. Zou het kunnen dat het motortje niet goed bevestigd is, te weinig aangespannen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van Gast wo jan 15, 2014 8:12 pm

    Ik ken het systeem van piazzetta niet dus kan u hierover geen uitsluitsel geven. Het is beter dit met uw installateur te bekijken/bespreken, hij heeft deze herstelling waarschijnlijk gedaan.
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van XTZ99.25MKII do jan 16, 2014 3:49 pm

    Dit is wat mijn dealer voorstelt: de voorraadkamer leeg branden, dan goed stofzuigen en ook eens uitblazen, wat ik ook nog eens zal doen. Daarna stelt hij voor om en ik citeer: "een beetje machineolie aan de as van de schroef brengen die in een bronzen huls zit.
    Om dit te doen moet je wel de rooster van de pelletbak eventjes verwijderen met twee schroefjes."

    Zou ik inderdaad wat machineolie aanbrengen? Kan dit ergens schade aanrichten?
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van Greenhorn do jan 16, 2014 5:54 pm

    Een bronzen bus is zelfsmerend. Als je daar olie in aanbrengt zal het stof er nog rapper inplakken. Ik zou het niet doen.Beste oplossing is regelmatig de voorraadkamer stofzuigen.

    Grtz, Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van Gast do jan 16, 2014 8:48 pm

    Niet smeren, het zaagsel zal blijven plakken en uw probleem vergroten. messing is idd zelfsmerend.
    peter m
    peter m
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 104
    Registration date : 03-01-13

    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van peter m zo jan 26, 2014 9:07 pm

    hallo pellet stokrs
    heb een Piazzetta 956 een maand geleden onderhoud gedaan en ook de vijzel motor/vertraging,s kast gedemonteerd,wide ook weten wat er in zit!! er zat lekker veel vet in en een hoop tandwieltjes ,dus dat ding is bere!! sterk de motor zit alleen vast op de vijzel as en loopt dan tegen een nok aan, om mee draaien te voorkomen een goed systeem lijkt me de vijzel is wel moeilijk te draaien ,dat komt door de pellets die erin zitten,maar hoe dat kan trillen is me ook niet duidelijk alles demonteren en bekijken of u iets vreemd ziet!
    mvg peter m

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef Empty Re: Piazzetta P962 - Zoemen wormschroef

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:05 am