Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    op zoek naar inbouwkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    op zoek naar inbouwkachel Empty op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Gast za jan 25, 2014 2:20 pm

    Hallo,
    Ik ben Steven, 31 jaar en vond deze site via google.  We hebben een huisje te lande gekocht waar geen gasaansluiting aanwezig is.  Nu is er mazout aanwezig, maar de tanks zijn bijna leeg en de vorige eigenaar neemt de kachels mee.
    Dus een ideaal moment om uit te kijken naar een alternatief, na een beetje rondvragen heb ik enkele zeer tevreden pelletkachelgebruikers tegen het lijf gelopen.
    Nu via deze weg wil ik een juiste keuze maken vooraleer ik overga tot de aankoop.

    Momenteel aanwezig:  1 mazoutkachel en 1 inbouw houtcassette.

    Waar ik aan dacht: Ravelli flat 901 inbouwpellet met kanalisatie of EdilKamin pellbox inbouw en een tweede kachel om in de keuken te plaatsen.  Of indien er andere sugesties zijn,....

    Het gaat om een klein alleenstaand huis, dak en zolder geïsoleerd, muren matig geïsoleerd en geen grondisolatie.
    groeten,
    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Gast za jan 25, 2014 2:23 pm

    Welkom hier, oppervlakte/inhoud van de ruimtes speelt een grote rol.
    Zie ook: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    op zoek naar inbouwkachel Empty inbouw kachel

    Bericht van Gast za jan 25, 2014 4:14 pm

    hoi, ik verwarm mijn living 8,5mx4.5m en keuken 4.5mx3.5m met een MCZ vivo80 inbouw en er is een gewone deur opening tussen living en keuken in de living zijn 5 ramen van 1.20mx2.10m en in de keuken een schuifraam van 2.70mx2.10mgewoon termopan glas en verwarm hier altijd 23 à 24° (warmer kan ook nog heel happy )
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3080
    Registration date : 06-12-11

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Fleur za jan 25, 2014 7:58 pm

    sgcompany

    ik zou je de raad meegeven als je kan zet een degelijke voorzetkachel ,met of zonder kanalisatie hangt verder af wat je allemaal wil verwarmen,
    inbouwkachels hebben meer nadelen als voordelen ,denk maar eens na hoe je zo n kachel alleen uit de muur moet halen..............


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van erwin za jan 25, 2014 8:06 pm

    sgcompany,

    neem ook de tijd om eens alle topics door te lezen ivm inbouwkachels, te vinden met de zoekknop en inbouw...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van pedro za jan 25, 2014 9:25 pm

    Welkom Steven,

    info zal je hier genoeg vinden,alsook héél uiteenlopende meningen ivm inbouwkachels. Ik heb beiden gehad,vroeger inbouw,nu voorzet,en voor mij zou de keuze heel vlug gemaakt zijn Laughing  (voorzet :-) ) Maar das mijn persoonlijke mening natuurlijk.....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Gast za jan 25, 2014 9:49 pm

    ik heb ook een voorzet kachel gehad maar nu inbouw maar wat verwarmen  betreft is dat bij mij hetzelfde en voordelen of nadelen heb ik ook niet tegenover de voorzetkachel wel  tegenover het merk van de voorzetkachel maakte meer lawaai  was afgesteld op loofhoutpellets en het glas werd echt vuil ,nu kan ik alle soorten pellets stoken bij de MCZ vivo80 zonder parrameters te veranderen en het glas blijft properder(grijzige waas) en wat fleur zegt om de kachel eruit te halen is hier geen probleem 2schroefjes los draaien en de kachel schuift over rails volledig naar voor maar dat gebeurt 1maal per jaar bij groot onderhoud en dat  laat ik doen door de instalateur. ik kan mijn kachel bijvullen in de garage door een luik.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3080
    Registration date : 06-12-11

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Fleur za jan 25, 2014 10:52 pm

    jef
    hier zitten er geen schroefjes in en schuift de kachel zo over de rails ,maar uithalen daar moet je met 2 man voor zijn ,is ook niet volgens het regelment wegens het gewicht ,eigenlijk heb je een heftoestel nodig om die kachel eruit te halen.
    wat kost dat allemaal aan werkuren ???
    wil je zelf je kachel herstellen dan sta je daar te blinken......vandaar men waarschuwing aan leken op dat vlak..........


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Johnny Derveaux zo jan 26, 2014 6:35 am

    @ Fleur, ik zou de raad meegeven als je kan zet een degelijke voorzetkachel ,met of zonder kanalisatie hangt verder af wat je allemaal wil verwarmen,
    inbouwkachels hebben meer nadelen als voordelen ,denk maar eens na hoe je zo n kachel alleen uit de muur moet halen..............

    ik bezit een inbouw, die loopt op rails gaat open met 1 hand, plaats besparend ! en ik vul mijn pellets via de garage, dus ook geen stof bij het uitgieten van de pellets. 1 maal per jaar neem ik die uit samen met mijn vrouw, vier vleugelmoertjes losdraaien, en dan zetten we daar een meubel karretje onder.
    en ik rij er dan mee naar buiten om eens grondig te kuisen.
    dus is te zien hoeveel plaats ze hebben hé.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3080
    Registration date : 06-12-11

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Fleur zo jan 26, 2014 8:26 am

    jhonny
    in uw geval is die inbouwkachel plaatsbesparend omdat de kachel in feite in de garage zit en de voorkant van de kachel effen zit met de muur in de woonkamer
    in de meeste gevallen staat er een schouw in de woonkamer die evenveel plaats inneemt als moest je een voorzetkachel plaatsen.
    mijn inbouwkachel zit in een nis in een bestaande schouw ,met vooraan een opstap van 10cm en verder nog een verhoog van 40 cm (maar dit wist ik allemaal van voordien),maar de schouw had te veel gekost in den tijd om die nu zo maar af te breken.
    mijn kachel vul ik van op zolder met een vulbuis en buffervat.

    mijn dochter heeft een voorzetkachel en daar staat niets in de weg ,je kan overal makkelijk aan ,een kachel die op wieltjes staat daar rij je zo overal mee rond ,vooruit en achteruit als ie effen uit de buis moet
    2 zakken pellets erin kieperen en branden maar ,da s pas makkelijk
    k zou toch eens willen weten waar die mekaniekers het lieftst aan werken ???


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Johnny Derveaux ma jan 27, 2014 10:40 am

    inderdaad Fleur, dat is ook gemakkelijk voor u, via een buffervat,
    en ja dit is hier zeker plaats besparend, maar die schouw heeft ook veel geld gekost vandaar onze keuze.
    ja werken hebben we nog niet moeten doen aan de kachel, hopelijk blijft dit zo hé.

    en wat je dochter betreft, 2 zakken ingieten is niet mis hé. dat is inderdaad makkelijk, maar ik kan dus ook bijvullen terwijl hij brand.

    groeten Johnny.
     Smile 
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4746
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van pedro di jan 28, 2014 9:10 am

    Bij mij was het ook altijd 'foefelen' als ik mijn flexibel wilde laten kuisen.Aangezien er zonnepanelen op het dak lagen wilden die mannen niet op het dak dus moest de flexibel van onder naar boven gekuist worden. En als je een inbouw hebt is da natuurlijk moeilijk,want zo ver schuift die kachel nu ook weer niet uit,en die flexibel zit helemaal langs achter.


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van erwin di jan 28, 2014 12:30 pm

    @ sgcompany: hoe groot is de ruimte die moet verwarmd worden?
    wat je ook koopt, koop de kachel bij een betrouwbare verkoper (vraag naar ervaringen op het forum of lees de verkoperstopics)
    als je een stille kachel wil ook best geen edilkamin pellbox kopen, gebruik maar eens de zoekknop...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Greenhorn di jan 28, 2014 6:41 pm

    @sgcompany
    Hierbij twee tips van goede verdelers in uw buurt:

    Voor Ravelli: Avantis in Gits. Ik heb zelf bij Avantis in 2012 een Rika Como gekocht en ben zeer tevreden. Kachel was beschadigd tijdens transport en alles werd correct opgelost. Beschadigde delen werden allen vervangen.

    Voor Mcz: Broucke in Diksmuide.

    Succes met je zoektocht, Patrick



    Gesponsorde inhoud


    op zoek naar inbouwkachel Empty Re: op zoek naar inbouwkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 7:43 am