Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

smillie


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
erwin
ss
pedro
Jef
ann
Philip
10 plaatsers

    ruit kuisen tijdens branden


    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 9:45 pm

    Scolari schreef:... tja vuil, wat is vuil ? Nu, tweemaal in de week is wel nodig ... Hou het wel graag proper ... Wink





    dan moet de oorzaak weeral ergens anders te zoeken zijn,jij kuist je ruit met een produkt of azijn en bij mij gaat het met 1 veeg af met een vochtige doek alhoewel we met dezelfde pellets stoken ,onbegrijpelijk toch ?



    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 9:53 pm

    Met welke frequentie reinig jij uw ruitje ?
    De roetaanslag gaat inderdaad vlug weg. Maar als je goed kijkt zul je nog steeds een oranje-bruine laag zien. Over die laag spreek ik.
    Ben ik nu 'te' kieskeurig ? Kan best. Maar op mijn ruitje zit er na de reiniging écht niets meer.

    Grtz. Scolari.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 10:09 pm

    2 maal in de week wordt hier de kachel gereinigd ,ruit is kraakhelder als nieuw met gewoon wat water,bruine laag waarover jij spreekt nog nooit te bespeuren geweest.je mag steeds eens langskomen om de proef op de som te nemen scolari.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 10:16 pm

    Ik geloof je best Fleur.
    Wat de reden mag zijn weet ik niet. De zeelucht misschien ?
    Een kraakheldere ruit is een must.

    Grtz. Scolari
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 10:28 pm

    Scolari schreef:Ik geloof je best Fleur.
    Wat de reden mag zijn weet ik niet. De zeelucht misschien ?
    Een kraakheldere ruit is een must.

    Grtz. Scolari




    misschien zijn het de metalen plaatjes die op de branderpot staan waardoor de vlammen naar achteren worden gestuurd.
    nog een reden kan te maken hebben met een goede schouwtrek en een goede screenwasch .mijn ruit wordt ook maar vuil in de twee bovenhoeken ,is een langwerpige ruit en in het midden blijft die proper,dit hangt wel af van welk type kachel.




    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 10:33 pm

    Het best kunnen jullie eens een foto plaatsen van een vuile ruit !!!!




    Nog 8 dagen werken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 10:40 pm

    krusty schreef:Het best kunnen jullie eens een foto plaatsen van een vuile ruit !!!!




    Nog 8 dagen werken



    die dagen minderen blijkbaar niet krusty,twee weken geleden waren het nog 10 dagen ,nu nog 8 dagen of werk je maar 1 dag meer in een week misschien.
    zo gaat dat nog 8 weken duren amai
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 10:54 pm

    Werkelijke dagen nog aanwezig te zijn 8
    Administratieve op pensioenstelling DINSDAG 30 MAART 2010 om 16u

    Nog 1 x bloedgeven - de woensdagen thuis wegens 4/5 (sedert 2000) en de weekends tellen we niet mee!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast vr maa 12, 2010 11:08 pm

    Voor degene die graag ruiten kuisen , ik zal mijn laatste dag mij speciaal bezighouden met jullie bruine enveloppe te posten met dat RUITJE in, dat jullie hem op tijd hebben , want hij is dit jaar nog ingewikkelder geworden dan verleden jaar lacher lol! rollen bloot gat
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 12:44 pm

    vandaag voor de eerste maal ruitje gekuist zonder de kachel af te leggen .........na het kuisen was er enige tijd een zeer hinderlijke geur waar de nemen ........het is handig maar wenselijk dat het zeer vlug gebeurd (een vluggertje dus klop )
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van ss do dec 09, 2010 12:51 pm

    fleur schreef:vandaag voor de eerste maal ruitje gekuist zonder de kachel af te leggen .........na het kuisen was er enige tijd een zeer hinderlijke geur waar de nemen ........het is handig maar wenselijk dat het zeer vlug gebeurd (een vluggertje dus klop )

    Fleur, daar zie ik nu echt het nut niet van in??? Tenzij je je pollen wilt verbranden? Waarom wil je persé de ruit kuisen terwijl de kachel brandt???
    Heeft dat voordelen?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:00 pm

    ss schreef:
    fleur schreef:vandaag voor de eerste maal ruitje gekuist zonder de kachel af te leggen .........na het kuisen was er enige tijd een zeer hinderlijke geur waar de nemen ........het is handig maar wenselijk dat het zeer vlug gebeurd (een vluggertje dus klop )

    Fleur, daar zie ik nu echt het nut niet van in??? Tenzij je je pollen wilt verbranden? Waarom wil je persé de ruit kuisen terwijl de kachel brandt???
    Heeft dat voordelen?
    Groeten,
    ss


    moeder de vrouw wil zonodig elke dag het ruitje proper en ik wil maar 2 maal per week de kachel grondig kuisen ,nu moet ik zeggen dat het is sedert de vrieskou ik men kachel 24 op 24 laat branden .
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van ss do dec 09, 2010 1:09 pm

    Je kunt hem toch efkens uitschakelen???
    Of wil moeder persé je vingertjes eens verzorgen? Laughing
    Of wil ze juist dat ze verbranden zodat je voortaan met je fikken overal afblijft??? lacher lacher lacher lacher lacher
    >Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 1:20 pm

    ss schreef:Je kunt hem toch efkens uitschakelen???
    Of wil moeder persé je vingertjes eens verzorgen? Laughing
    Of wil ze juist dat ze verbranden zodat je voortaan met je fikken overal afblijft??? lacher lacher lacher lacher lacher
    >Groeten,
    ss



    laten doorbranden is het zuinigste ,minder slijtage van onderdelen enz......,met ons klein pensioentje ss moet je aan alles denken heel kwaad
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van erwin do dec 09, 2010 2:20 pm

    open gat in de markt

    vuurvaste ruitenwisser voor de binnenkant kachelruit Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast do dec 09, 2010 2:44 pm

    Ik zou toch ook nog iets willen vinden voor die vuile ruit Smile Ze is makkelijk schoon te maken maar langer dan een dag blijft ze niet echt proper, ook niet met de afvoer iets lager te zetten, ze geeft dan precies meer warmte en dan brandt ze weer meer in eco, zo is het altijd wel iets Smile

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gast zo maa 02, 2014 1:05 pm

    De ruit van mijn funny is met de germanpellets redelijk snel vuil. Na 4 uur branden, twee bruine vlekken links en rechts bovenin.
    Wanneer ik dan met een oude krant de ruit reinig tijdens het branden is de ruit weer redelijk acceptabel.
    Mijn vraag is of het bezwaarlijk is de deur tijdens het branden een 10/20 seconden te openen.

    Dank je voor je reactie.
    Peter
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4739
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van pedro zo maa 02, 2014 1:34 pm

    ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in,behalve dat je ruitje dan weer proper is,maar beter branden gaat je kachel er niet van :-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van erwin zo maa 02, 2014 2:04 pm

    Wanneer ik dan met een oude krant de ruit reinig tijdens het branden is de ruit weer redelijk acceptabel. Mijn vraag is of het bezwaarlijk is de deur tijdens het branden een 10/20 seconden te openen.

    @ peerke1960: ik weet niet of u het beseft, maar u speelt letterlijk en figuurlijk met vuur !!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van grossard.rob zo maa 02, 2014 9:45 pm

    Ideaal is dat niet.

    Ook al open je de deur volledig weg van de branderpot blijft de ruit zeer heet.
    Je papier kan daardoor ook verbranden en jij jezelf ook.

    Warme assen vliegen waarschijnlijk in het rond en op de grond.
    Oppassen voor brandvlekken op je vloerbekleding en/of handen.

    Als je worm net een lading pellets dropt en er ginsters ontstaan kan dit het vorige ook bewerkstelligen.

    Aan te raden valt: Doe dit best wanneer je kachel volledig is afgekoeld.

    Om die reden ben ik ook van German pellets afgestapt, daar komt bij lang branden een bruine film op het glas en alles binnenin sloeg zeer zwart aan.
    Een paar zakken van een ander merk kopen en testen, als je echter een grote partij hebt ingeslagen kan je ze alsnog mengen.


    Laatst aangepast door erwin op zo maa 02, 2014 9:59 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van erwin zo maa 02, 2014 10:05 pm

    2 bruine vlekken na 4u branden in eco dat valt heus nog wel mee.
    daarvoor neem ik niet het risico iets in de fik te steken..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Pcorsa zo maa 02, 2014 10:23 pm

    is een beetje gelijk je band vervangen terwijl je aant rijden zijt  Smile 
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van ss zo maa 02, 2014 11:46 pm

    Niet goed bezig Peerke! Daar komen geen vodden maar vlammen van...
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van jeanhup ma maa 03, 2014 12:05 am

    Het grootste gevaar is dat je glas kan springen door de temperatuurshock. Maar dan heb je in elk geval geen last meer van vlekken op het glas.. Smile


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31356
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van erwin ma maa 03, 2014 12:08 am

    jean, de reden waarom in de handleiding van de funny staat om enkel het glas te reinigen als het KOUD is, is me nu helemaal duidelijk...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van ss ma maa 03, 2014 12:08 am

    toch grappig dat de mensen het gevaar niet kennen, ik begrijp dat niet!

    Gesponsorde inhoud


    ruit kuisen tijdens branden - Pagina 2 Empty Re: ruit kuisen tijdens branden

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di maa 19, 2024 6:52 am