ervaringen met quadrafire pelletkachel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 6 gasten

povi1

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
steven
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
pedro
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
krusty
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
Fleur
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
ss
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
jeanhup
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
Philip
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
Annejanne
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 
Maryline
ervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_lcapervaringen met quadrafire pelletkachel I_voting_barervaringen met quadrafire pelletkachel I_vote_rcap 

 

 ervaringen met quadrafire pelletkachel

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: ervaringen quadra fire   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyza 17 jan 2009 - 18:38

Weet er niemand of er in het Vlaamse landsgedeelte nog iemand te vinden is die met Quadra-fire overweg kan. De mijne (een MT-Vernon) komt van Edelflam in Oostende maar na de avonturen die ik met dat ventje heb beleefd.
Het is een beest van een kachel en brand alle soorten pellets zonder problemen zonder vuile ruiten maar ik zou er een beetje meer willen van kennen want als hij opstart maakt hij teveel lawaai.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyza 17 jan 2009 - 18:57

Filip,

Ik heb al een paar keer gezocht in Vlaanderen, maar ik vind geen andere verdelers.


MVg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4758
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyza 17 jan 2009 - 22:38

Filip,
wat zijn uw ervaringen met deze winkel/verkoper?
Tnxxxx

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydi 20 jan 2009 - 11:38

pedro schreef:
Filip,
wat zijn uw ervaringen met deze winkel/verkoper?
Tnxxxx
Je moet maar eens onder Algemeen/ ervaringen met installateur mijn verhaal
lezen. Het is om bij te huilen en blijkbaar ben ik niet alleen.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4758
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydi 20 jan 2009 - 12:37

Hoi Filip,
idd ik heb het al gelezen en trouwens mijn bevindingen met deze verkoper al neergeschreven!

Grtz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydi 20 jan 2009 - 19:13

Hallo Filip,
De Mt.Vernon maakt veel lawaai bij het opstarten zeg je...
Doet ie dat tijdens AUTO-CLEAN of tijdens het laden van de pellets?
Bij AUTO-CLEAN kan het zijn dat de bodem van de brandbak teveel aanslag heeft, die schuift namelijk opzij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydi 20 jan 2009 - 19:33

En eh... ik heb ook al klanten uit NL gehad die over dit bedrijf niet te spreken waren!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydo 22 jan 2009 - 15:31

PELLETHANDEL.COM schreef:
Hallo Filip,
De Mt.Vernon maakt veel lawaai bij het opstarten zeg je...
Doet ie dat tijdens AUTO-CLEAN of tijdens het laden van de pellets?
Bij AUTO-CLEAN kan het zijn dat de bodem van de brandbak teveel aanslag heeft, die schuift namelijk opzij.
Het ergste lawaai wordt geproduceerd wanneer de pellets net branden, het is als een straalvliegtuig welke zijn motoren op toerental brengt alvorens de remmen te lossen.
Eens de kachel goed aan het werk is dan vermindert het snel tot een aanvaardbaar niveau.
Een ander ander nadeel aan de kachel vind ik dat hij steeds volledig dooft als de kamer op temperatuur is. Ik vind dit vooral een nadeel omdat ik bij de opstart steeds dat erge lawaai
krijg.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydo 22 jan 2009 - 16:29

Filip,

Kan je die functie niet afzetten van dat uitdoven?

Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydo 22 jan 2009 - 16:39

Hé Filip,

De Mt. Vernon maakt idd veel lawaai bij het opstarten, dit is normaal, volgens mijn bevindingen.
Er wordt veel lucht door de gaten van het brandbakje geblazen om de pellets te laten branden.

Het uit gaan kun je uitzetten.
Je kunt de kachel op MANUAL zetten,de vlammen en ventilator lager zetten, zodat ie minder verwarmd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydo 22 jan 2009 - 19:19

Voila, bij deze volgende instellingen ingegeven:

Flame Height Adjust: -5
Heat Output : Low
Temp Differential: 0,5°C
Iets wat destijds onze pipo uit Oostende ook niet wist was het volgende: je kan dus zelf een programma schrijven, je moet echter de getallen ingeven Fahrenheit en als je klaar bent pas de keuze maken voor graden cecius.
Het is wel zo dat mijn kachel niet echt de hoofd verwarming is (CV ook op pellets). De kachel gebruiken wij dus vooral in tussenseizoen
en in het weekend wanneer we langer voor buis zitten.
PS aan de pellethandel.com: is mijn persoonlijk bericht doorgekomen?


Laatst aangepast door Filip op do 22 jan 2009 - 19:21; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Post scriptum toegevoegd)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydo 22 jan 2009 - 19:56

Filip, Ik heb geen Persoonlijk bericht ontvangen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydo 22 jan 2009 - 20:09

PELLETHANDEL.COM schreef:
Filip, Ik heb geen Persoonlijk bericht ontvangen...
Ik heb een nieuwe poging ondernomen, ik ben niet echt handig in de wereld van het web. Question confused
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydo 22 jan 2009 - 22:15

Als het goed is heb je hem gekregen...

Groet Arjan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyvr 23 jan 2009 - 8:52

Beste Arjan,

Gisteren de radiatoren in de living dichtgedraaid en de kachel laten werken. Kachel heeft de ganse tijd (ongeveer 3 uur) gebrand zonder
doven, bij wijlen was er no amper een vlam maar de kachel brandde
rustig verder. bijgevolg slechts éénmaal een opstart gekregen wat dus
zeer aangenaam was.
Vandaag laat ik de radiatoren terug dicht om eens een ganse dag de kachel zijn ding te laten doen. Als dit bevalt zullen we waarschijnlijk
meer gaan verwarmen met de kachel dan met de CV, zo'n brandde kachel is toch mooier dan radiatoren hé.
Hopelijk komen er dan in de toekomst nog zo'n set keramische houtblokken in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyvr 23 jan 2009 - 13:55

Hé Filip,

Als je meer info wilt, ik krijg weer een paar modellen binnen een paar weken.
Ik weet de bediening niet helemaal uit mijn hoofd, maar er zitten zoveel functies op... daar ga je van duizelen.
Maar uiteraard moet je de Mt. Vernon meer gaan gebruiken! Dat is toch veel goedkoper en gezelliger als een radiator haha!
Oh ja, misschien heb je de hoogte van de schoorsteen (schouw) niet goed geprogrammeerd, dan blaast ie misschien teveel bij het opstarten.
Mocht ik meer info over de keramieke houtblokken hebben, dan hoor je het.

Groeten aus Deutschland.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyvr 13 feb 2009 - 13:07

hallo
wij zijn aan het overwegen om een vernon aan te kopen als hoofdverwarming (dat is die van 17kw) dacht ik?
wat zijn jullie bevindingen? kan ik hem nog elders kopen dan in Oostende?
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyvr 13 feb 2009 - 13:24

Ilsevh,


Je kan bij pellethandel.com eens uw oor te luisteren leggen.


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF


Laatst aangepast door Steven op zo 1 maa 2009 - 10:40; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyvr 13 feb 2009 - 14:08

ilsevh schreef:
hallo
wij zijn aan het overwegen om een vernon aan te kopen als hoofdverwarming (dat is die van 17kw) dacht ik?
wat zijn jullie bevindingen? kan ik hem nog elders kopen dan in Oostende?

De Mt-Vernon is een beest van een kachel, ik heb er ook zo één. Waar ik hier bij velen hoor klagen ook problemen met bepaalde soorten pellets in hun kachel dan moet ik zeggen dat ik al heel wat merken in mijn kachel heb gegooid en dit allemaal
zonder problemen. Het opstarten is wel nogal lawaaiierig
Mijn ervaringen met de verkoper uit Oostende zijn uiterst negatief; lees gerust eens onder Algemeen/ ervaringen met installateur.
Ikzelf ga nu zeer binnenkort zelf eens bij pellethandel.com langs om eens wat meer uitleg te krijgen omtrent mijn kachel en om zo'n set sier houtblokken te halen. Ik heb op de site van pellethandel.com ook mogen vaststellen dat de Mt-Vernon bij hun zowat 800Euro minder kost dan hetgeen wij hebben betaald. Bij deze is dan ook de opmerking dat bepaalde handelaars enkel op woekerwinsten uit zijn ook wel gegrond.
Indien je zulk een kachel koopt zal je wel kunnen zeggen dat er weinigen zijn die dezelfde hebben staan.
Succes ermee, groetjes van een Mt-Vernon stoker
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyma 16 feb 2009 - 20:06

Ha Filip, de houtblokken zijn er...
Ik hoor wel wanneer je deze komt ophalen, ik zal zorgen dat de koffie klaar staat, kunnen we eens over de Mt. Vernon praten.
Heb je geen DVD bij de kachel gekregen? Daar staan ook nog allerlei tips en hoe je hem moet schoonmaken op.

Als het goed is heb ik er nog 1 over, moet je maar even 1 meenemen.

Groet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptyma 16 feb 2009 - 23:53

Arjan,

Goed nieuws, zal ze wel niet meer voor het eind van de maand kunnen ophalen. Neen een DVD hebben we nooit gekregen, enkel een blijkaar veel te dikke faktuur en een engelse montage handleiding. Ik heb wel ondertussen eens het youtube filmpje (link via jullie site) bekeken. Ik heb daar wel vastgesteld dat er toch wel enkele constructieve verschillen zijn. Ik ga ook eens een opname (filmpje) maken van de opstart en dan kunnen we misschien eens vergelijken met wat het zou moeten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydi 17 feb 2009 - 8:56

Arjan,

is er een groot verschil met de handleiding van de Mt Vernont en de Sante Fe of is dat hetzelfde?


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydi 17 feb 2009 - 14:10

Steven,

Een groot verschil.
De Santa Fe heeft eigenlijk dezelfde handleiding als de Castile.

Mt. Vernon kun je qua bediening niet vergelijken met een andere Quadra-Fire.

Bijvoorbeeld:
Castile/Santa-Fe hebben een schuif om de toevoer van de pellets te regelen en om de vuurkorf schoon te maken haal je een hendel heen en weer.
Bij de Mt. Vernon stel je dit in met de thermostaat en doet alles automatisch.

Groet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydi 17 feb 2009 - 14:59

Is dat dan ook de reden dat er nooit maar dan ook nooit vuil in mijn vuurkorf ligt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Emptydi 17 feb 2009 - 16:27

Ja Filip,

De Mt. Vernon doet bijna alles zelf...
Je moet wel de goeie pelletsoort invoeren, anders gaat ie vaker of minder AUTOCLEAN uitvoeren, en harder of zachter blazen in de vuurkorf.
Wel is het zo dat de gaatjes in de vuurkorf schoon moeten zijn.
Ook dat "piemeltje" dat rechts boven de vuurkorf hangt, regelmatig schoonmaken, dat is de sensor van de temperatuur. Die regelt weer wanneer de ventilator aan gaat enzo.

Dus, langzaam maar zeker kom je steeds meer te weten over jouw kachel, haha...

Groeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel   ervaringen met quadrafire pelletkachel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ervaringen met quadrafire pelletkachel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» kenmerken Quadrafire pelletkachel
» ervaringen harman pelletkachel
» Ervaringen met Pelletkachel Rika

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Quadra-Fire-
Ga naar: