Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    ervaringen met quadrafire pelletkachel


    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Quadra Fire

    Bericht van Gast zo nov 29, 2009 8:42 pm

    Mag ik Vossloh een tip geven: er bestaat waarschijnlijk een DVD over de Mt Vernon en dan hebben de mensen van Fero die.
    Ik heb al een technicus van Fero in huis gehad in verband met mijn Santa Fe en heb een DVD gekregen met van alles over die kachel. Installatie, onderhoud e.a.:een video handleiding.
    Heel leerzaam. Beelden zeggen meer dan woorden.
    Die video ging over de Santa Fe , de Castile en de Classic Bay 1200 (een model dat hier niet ingevoerd wordt, meen ik).
    Dat Engels is goed te verstaan.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van steven zo nov 29, 2009 9:07 pm

    Robo2,

    Vossloh heeft die dvd van pellethandel.com gekregen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast zo nov 29, 2009 11:13 pm

    Steven schreef:Robo2,

    Vossloh heeft die dvd van pellethandel.com gekregen.


    Mvg,


    Steven

    Inderdaad, Arjan heeft mij die bezorgd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 5:14 pm

    Vossloh,

    Goed dat je eindelijk de thermostaat erbij krijgt!
    Kan de kachel eindelijk eens normaal branden.

    Groet Arjan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast ma nov 30, 2009 6:41 pm

    PELLETHANDEL.COM schreef:Vossloh,

    Goed dat je eindelijk de thermostaat erbij krijgt!
    Kan de kachel eindelijk eens normaal branden.

    Groet Arjan.
    Krijgen is nogal goedkoop uitgedrukt, weet zelfs nog niet wat dat ding gaat kosten maar het resultaat is na twee jaar zoeken nu het voornaamste.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 21, 2009 12:22 pm

    Halo,
    we gaan nog eens verder met ons verhaal. De mensen van fero zijn inderdaad langs gekomen met een andere thermostaat. Geert
    zei dat hij contact had gehad met quadra-fire en dat een andere
    thermostaat niet de oplossing zou wezen voor het probleem. Ze hebben enkele documenten met foto's gemaild. Een soort tussenplaat ergens aan de achterzijde (aan de binnenkant) zou het probleem moeten verhelpen. Ik mocht echter toch de thermostaat proberen om te zien of het toch niet al beter zou zijn; de mensen van Fero willen echter ook iets bijleren uit de problemen van hun klanten. Echter heb ik wel quadr-fire moeten gelijk geven, de thermostaat is de oplossing niet. Voor de volgende test met de plaat moet ik echter nog enkele weken geduld oefenen want die plaat komt mee met een zeecontainer.
    Ben ondanks de nog niet bereikte oplossing toch al tevreden over de hulpvaardigheid van Fero.

    Wordt vervolgd
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re:verkooppunten van Quadra-Fire

    Bericht van Gast ma dec 21, 2009 9:00 pm

    Na bijna een maand ervaring met de Santa Fe kachel van Quadra-Fire kan ik al iets meedelen.
    De kachel hebben we gekocht bij Vanmaercke in Wevelgem.
    We waren al gaan kijken bij een paar verkopers.
    We zochten een kachel die paste in een klassiek uitziende schouw.
    De Santa Fe paste daarin en ook de Castile van Quadra.
    Mijn vrouw verkoos onmiddellijk de Santa Fe.
    Bij de Santa Fe had de deur één groot glas, terwijl deur van de Castile verschillende kleinere glazen had:
    dus gemakkelijker om te reinigen.
    Anderzijds kozen we voor de imitatie houtblokken, waarvan ik nu weet dat ze de reinigingsbeurt heel wat verlangen, hoewel het mooi is.
    We hadden onmiddellijk enkele problemen: het control kastje moest vervangen worden voor we er vuur in kregen.
    Maar na 20 à 25 minuten viel de kachel steeds weer uit.
    Dat euvel is intussen verholpen dank zij het aandringen van de verkoper bij Fero, de invoerder, en het zoeken naar de oorzaak
    door de technicus (Geert).
    In een van de twee blazers die de warme lucht in de kamer blazen, zat een klein stukje dat daar niet hoorde en het draaien van de rotor
    remde. Met dat te verwijderen was de zaak opgelost.
    Heel snel hebben we gezien hoe de kachel in elkaar zit.
    Ik heb er geen moment aan getwijfeld dat het in orde zou komen. Gezien het rubuste geheel en de kennis van de technicus.
    Zelf naar Fero bellen had niet veel zin, omdat we de indruk hadden dat de boodschap niet doorgegeven werd.
    Maar de verkoper had waarschijnlijk het juiste gsm-nummer.

    robo2
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast do jan 07, 2010 9:29 am

    Smile Smile bounce bounce Het is gelukt de lawaaimakers is dood, leve de Mt-Vernon.Ik heb geluk gehad tijdens het overzeese transport is er blijkbaar (toevallig een Mt-Vernon)beschadigd geraakt waardoor hij onverkoopbaar werd. Normaal zou die plaat (intake shield)maar met de volgende container kachels meekomen maar hebben ze die plaat uit de beschadigde kachel gehaald en in mijn kachel komen plaatsen. De thermostaat die toch (volgens quadra-fire ook zo verwacht) geen soelaas bracht gewoon terug meegegeven.
    Eénmaal de plaat gemonteerd was er onmiddelijk het gewenste resultaat.Bij deze gaan nu 's avonds de radiatorkranen dicht en brandt onze kachel elke avond zonder storend lawaai.
    Onze dank gaat bij deze naar Fero voor de herstelling maar ook wil ik de pellethandel bedanken om zijn info en eventuele bereidheid tot een
    compromis deal (dit wel achter de schermen). Maar met deze oplossing nu door Fero zijn we nu heel tevreden.
    praque
    praque
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 44
    Registration date : 28-02-10

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van praque ma maa 01, 2010 8:12 am

    Beste Pelletverwamers,
    Graag feedback over het volgende, een 4 tal jaren hebben wij de MT verton in ons bezit, in mahonie gelakte uitvoering, aangekocht ja...in Oostende bij de bewuste Peter, wij zijn er uitermate tevreden over, maar binnenkort wordt het huis uigebreid met een leefveranda, en daar zouden we een kleiner type in willen plaatsen,geen moderne uitvoering maar ofwel de Castille van Quadra-fire, Harman xxv of de Scherwood Devon Enviro.
    Heeft iemand van jullie ondervindingen over deze type,s, zeer graag info van ontvangen
    thanks
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Quadra-fire

    Bericht van Gast ma maa 01, 2010 5:57 pm

    Ik heb de Santa Fe sinds begin december.
    Is wat lawaaierig, maar geeft veel warmte.
    Geen probleem met pellets, gebruik Hogramix, witte zakken Din norm 51731.
    In drie maanden éénmaal een klein beetje slak vorming.
    Robuuste kachel.
    praque
    praque
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 44
    Registration date : 28-02-10

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van praque ma maa 01, 2010 6:09 pm

    Beste ,
    Wij kennen de Santa fe , zit in het gamma van Quadra- fire, maar ons interesse gaat specifiek naar de Castille, Scherwood of Harman xxv, indien iemand één van deze type,s in gebruik heeft, graag hieromtrent meer info.
    grtjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast vr maa 05, 2010 6:24 pm

    Paul Desmet uit Ninove (Nederhasselt) verkoopt ook Quadra-Fire pelletkachels. Ze zijn een paar dagen geleden mijn Mt Vernon insert komen plaatsen. Ben heel tevreden over de professionele installatie. Meer info op http://www.pauldesmet.be/
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Castile pellet insert -quadra-fire

    Bericht van Gast zo sep 05, 2010 5:35 pm

    We zijn gisteren eens naar de opendeurdagen bij Mauws (Beveren-Leie) geweest, op zoek naar een inbouwpelletkachel.
    Als we enigszins een beetje de bouw van de huidige schouw willen bewaren komt alleen de castile van quadra-fire in aanmerking.
    Heeft iemand ervaring met deze pelletkachel ???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast vr sep 10, 2010 10:29 am

    Ik heb er 1 in februari 2010 gekocht. Ik zou hem zeker afraden, al 4 keer defect ( 2 keer volledig dood (constructiefouten), niet meer in gang te krijgen ). Motoren slepen direct, met als gevolg knarsend lawaai. Deze 4 keer ook al nagekeken. Daarna weekje goed en terug slepen. Ik zou geen quadrafire meer willen allesinds...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast zo sep 12, 2010 7:32 am

    Verdeler te Eernegem
    Kachelhuis Verstraete
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast zo sep 12, 2010 10:00 pm

    Wendelin schreef:Paul Desmet uit Ninove (Nederhasselt) verkoopt ook Quadra-Fire pelletkachels. Ze zijn een paar dagen geleden mijn Mt Vernon insert komen plaatsen. Ben heel tevreden over de professionele installatie. Meer info op http://www.pauldesmet.be/

    Hallo

    Het is mooi dat u een beetje reclame maakt maar ik persoonlijk vind het toch ni zo goed.
    De kachel is veel te groot voor de sierschouw waarde schouw en uitzicht is volledig verloren (dat moet een goede vakman toch zien of ben ik verkeerd )wij als leek zien het als het geplaatst is en dan is het te laat) U moet dat niet persoonlijk opnemen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast wo okt 26, 2011 8:18 am

    heb reeds een maand een quadra-fire insert hij maakt veel lawaai en maakt een fluitend geluid ze hebben van de fabriek al twee maal geweest en het in nog altijd het zelfde weet u soms nog een oplossing ik dank u
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 3:45 pm

    is er soms iemand die een quadra-fire castile insert heeft en er zeer gelukkig mee is laat het dan eens weten want wij zijn er niet gelukkig mee
    praque
    praque
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 44
    Registration date : 28-02-10

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van praque zo dec 25, 2011 3:34 pm

    Beste , wij hebben de MT- VERTON, hier reeds 5 jaar staan, en ja aangekocht bij Peter-EDELFLAM Oostende, het is altijd makkelijk kritiek te leveren, maar men moet ook weten HOE de kachel te gebruiken....
    Het piepend geluid dat jullie horen, is dat dit type van kachel zelf zijn plaat kuist, na de branding hoor je inderdaad een geluid,= het kuisen van de schijf!
    Draai en keer het een Italiaans type kan NOOIT evenwaardig zijn aan een Amerikaans of Canadees,bij de Verton
    idem aan de Castille kan je alles programmereren zelfs de hoogte van de vlam voor in de bergen, kachel of inbouwhaard is in gietijzer, Italiaanse toestanden is plaatstaal, niet te vergelijken, dus geachte pelletverwarmer wees blij met uw Castille, een goed koop !

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Mt Vernon

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 7:56 pm

    Hi,

    afgelopen vrijdag is onze Mt Vernon geinstalleerd.
    Overstappen naar een pelletkachel was voor ons een stap in het onbekende. Maar gezien familieleden en vrienden heel tevreden zijn over de werking en warmteafgifte, waagden we die sprong.

    Tot vrijdag verwarmden we onze benedenverdieping, +/- 75 vierkante meter, met een mazoutkachel van 10Kw van Saey, aangesloten op een inox schouw. Die voldoet voldoende om bij vriesweer toch constant 21 a 22 graden te hebben!
    Om wat brandstof te sparen, staken we bij zwaar vriesweer 's avonds af en toe onze houtkachel aan en werd de mazoutkachel op de laagste stand gezet.
    Zelfs bij -8 haalden we dan perfect 22 graden!

    De pelletkachel kwam op de plaats van de houtkachel, aangesloten op een gemetste schouw met een bnnendiameter van 1 baksteen. De mazoutkachel lieten we staan in geval dat er met de pelletkachel problemen zouden zijn. Met electronica weet je immers nooit!
    En een geluk dat we die beslissing namen!

    Vrijdag, toen het buiten nog +8 graden was, haalden we vrijwel meteen 21 graden met de kachel in auto mode, gemeten op 1 meter van de zijkant van de kachel, waar ons salon staat.
    De ventilator hoorden we wel, maar dat was aanvaardbaar! We zagen op de control unit dat de kachel af en toe op auto-M stond, het meeste stond ze in auto-ML en auto-L. Tot zover waren we tevreden! En het was even wennen omdat het toch een andere warmte was die kouder aanvoelde, dachten we
    Zondag, toen het buiten rond het vriespunt was, haalden we amper 18 graden. En wat erger is, de kachel maakte een constant hels lawaai vanaf de medium stand en hoger!

    Na het bekijken van de bijgeleverde DVD, schakelden we over op manuele bediening, omdat dit aangeraden werd.
    Maar om 21 graden te halen, moesten we de kachel op de stand high zetten! De kachel maakt op die stand een hels blazend lawaai, vooral aan de rechterzijkant.
    We moesten al vlug een compromis maken tussen temperatuur en lawaai. Dat werd +/1 19.5 graden, met de kachel op medium .... maar toch hadden we het gevoel dat het kouder aanvoelde!

    Omdat deze situatie echt onhoudbaar is, belden we dinsdagochtend onze plaatser.
    Hij kwam die dag 3 keer langs ... deed verschillende regelingen, belde naar de invoerder, enz ...
    We merkten in de namiddag dat de kachel om de 2 uur in auto-clean mode ging. Bij Fero raadde men hem dan aan om de houtsoort op 'hard-wood' te zetten, we gebruiken op dit moment Badger Din Plus pellets.
    Om 17u zette hij de kachel op manueel high, en ventilator op 'quiet' en we moesten in het oog houden of we dan een goeie temperatuur hadden.
    Na 2 uur, en veel ergernis van het blazend lawaai, ging de temperatuur 2 a 3 graden omhoog ... we haalden 21.5 graden op 1 meter van de zijkant (in ons salon) van de kachel, 25 graden op 7 meter (eetkamer) van de kachel .... hoger ging het niet ...
    Omstreeks 21u ging de kachel in auto-clean ... mijn echtgenote en ik keken naar mekaar: eidenlijk stilte!
    We zetten de kachel opnieuw op med-low en woensdagochtend was het 18 graden!!!
    Volgens de technieker van ons verkooppunt was dat lawaai normaal voor dit type kachel!

    We belden onze familie en vroegen of hun kachel (MCZ) ook zoveel lawaai maakte en of ze met dit weer problemen hadden om de kamer op te warmen.
    Zij hebben geen lawaai in de medium stand en overal 23 graden in een ruimte van +/- 75 vierkante meter waar dan nog een niet afgesloten trap staat ....
    Ook collega's die een pelletkachel hebben, keken me met verbaasde ogen aan!
    Toen de kachel weer opstartte, op medium stand, was er geen storend lawaai ... dat kwam pas na +/- 10 minuten op med stand

    Er is volgens mij dan ook duidelijk iets mis!
    Het lawaai kan vergeleken worden met een bijzet verwarmingsventilator die op maximum staat ... en een hele dag en avond opstaat.
    Gisterenavond heb ik met een dB meter voor Iphone het geluidsnivau gemeten: 60 dB ... een stille kamer is gemiddeld 25 dB.

    Ten einde raad heb ik mijn mazoutkachel opnieuw aangezet, op laagste stand en de pellet op low ... op de low stand is er geen 'blazend' lawaai rechts van de kachel!
    Het was vanmorgen 19.5 graden ... maar het waren 'echte 19.5 graden' ... we hadden geen kou ...
    Vanmorgen ook nog eens het geluid gemeten met die situatie ... 35 dB.

    Ik las in een een ander topic al een verhaal van lawaai met de Mt Vernon ...
    Maar heeft iemand ook dezelfde fenomenen of ervaring?
    Heeft de verkoper nu echt gelijk dat dit een 'aanvaardbaar lawaai' is?
    De stenen schouw voelt handwarm aan ... de buis die naar de schouw gaat is gloeiend heet ... normaal volgens de technieker
    Volgens mij haalt de kachel niet haar rendement en gaat het meeste van de warmte door de schouw ...

    Gisteren gingen we terug naar ons verkooppunt ... hun technieker blijft erbij dat het een normaal lawaai is.
    Men wou de kachel terug nemen, maar ik stelde voor of er echt geen andere oplossing is.
    De verkoper stuurde dan een mailtje naar Fero, met de vraag of hun technieker Geert kan komen kijken. Nu is het even afwachten op hun reactie.

    Heeft iemand anders dezelfde ervaring met de Mt Vernon?

    Grts

    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 8:33 pm

    Ik heb geen Mt Vermon, maar een Santa Fe van Quadra fire. Ik vind dat als de kachel aan is, de ventilator beduidend meer lawaai maakt dan van bijv. een mcz. Maar onze kachel is vaak maar een uurtje aan op stand low, dan is de woonkamer van ca. 35 m2 warm ( er stroomt dan nog wel warmte naar de voorkamer van ca 30 m2 en keuken met gang). Het verder warm houden gebeurt door de CV, want er zijn meer ruimten die warm gehouden moeten worden. Ik zou ook graag zien dat de kachel geluidlozer zou zijn, maar voor ons goed dragelijk. Groeten, Erik
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van boxke do feb 02, 2012 8:55 pm

    Ken je toestel niet, maar weet wel dat m'n MCZ ook teveel warmte in de schouw jaagt tgv teveel schouwtrek; De technieker kan dit niet regelen enkel Fero zelf; Goed dus of Fero je probleem komt bekijken. Ik hou de schowtrek in bedwang door de luchtinlaat (die van in de kelder aangezogen wordt) sterk te snoeren: ongeveer 80% van de luchtinlaat dichtgemaakt (roostertje ervoor gemaakt dat ik kan toedraaien); Niet ideaal - zou beter ook Fero bellen voor een service visit.

    Gr,
    Boxke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast do feb 02, 2012 9:53 pm

    boxke: beter fero laten komen. MOET via jouw verdeler gevraagd worden. Als je de toevoer verminderd, dan lmeet de luchtsensor dit en gaat vanzelf de rookgasventilator in hogere toeren jagen! Jouw oplossing werkt maar gedeeltelijk!

    Ivm quadra fire.ze kunnen de sturing wat bijregelen maar verwacht geen wonderen. Dit is minimaal. De techniekers van fero kunnen u helpen. ook aanvraag via jouw dealer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 8:09 pm

    TNX voor jullie reacties en tips.

    Ondertussen heb ik ook met enkele andere pelletkachel eigenaars gepraat.
    Ik was jaloers toen ik hen hoorde vertellen over de prestaties van hun pelletkachel.

    Vandaag heb ik een telefoontje gekregen van Fero ... dinsdag komt er iemand langs!

    Een geluk dat ik mijn mazoutkachel nog heb om ondertussen niet in de kou en het hels lawaai te moeten zitten. Ik heb nog +/- 300 liter, dus kan ik het nog een week of 2 uithouden op die manier vooralleer ik mazout zou moeten bijbestellen ... wat echt niet de bedoeling kan zijn na de aankoop van een pelletkachel van 11 KW!
    Met de mazoutkachel (10 KW) op stand 1 en de MT Vernon in de low-stand, haal ik makkelijk 22 graden, ook met - 11 buiten!
    Er is dus duidelijk iets mis met de Mt Vernon.

    Wanneer het verdict gevallen is, laat ik het ook hier weten.

    Grts

    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast vr feb 10, 2012 8:28 pm

    en stevenvdp al opgelost ondertussen ???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 7:49 pm

    Opgelost ... nee en ja ...

    Afgelopen dinsdag is er een technieker van Fero langs geweest.
    Volgens hem is de kachel technisch in orde. Maar hij begreep niet waarom de Mt Vernon mijn 42 vierkante meter (+/- 90 kubieke meter) niet voldoende kan opwarmen. Hij kon me dan ook geen oplossing geven voor het warmte probleem.
    De technieker vond ook dat de kachel op de 'high-stand' veel lawaai geeft.

    Omdat wij zo ontgoocheld zijn over de prestaties van de Mt Vernon, ondanks het een heel mooie kachel is, hebben we met de firma Paul De Smet een overeenkomst gemaakt: de Mt Vernon wordt terug genomen, inclusief de zakken pellet's, en we mogen een nieuwe kachel kiezen.
    Omdat we na 2 weken stress het pellet-verhaal beu waren, hebben we voor een Saey 92 gekozen: een hout/kolen kachel.
    De Saey kachel werd gisteren al geleverd.
    Het verschil in prijs tussen de Mt Vernon en de Saey 92 werd gisteren al terug gestort!
    Deze oplossing getuigt van veel professionalisme van de firma Paul De Smet !

    Vandaag hebben we de kachel voor de eerste keer aangestoken met hout.
    Ik loop nu opnieuw in T-shirt rond ... met - 5 buiten op dit moment!
    Zelfs de keuken kan ik mee verwarmen, met de mazoutkachel op minimum! Ik zou de mazoutkachel zelfs kunnen uitschakelen!

    Natuurlijk is mijn opzet niet geslaagd: mijn verwarmingskosten laten dalen.
    Voorlopig blijft de mazoutkachel de hoofdverwarming, de hout/kolen kachel gebruik ik zoals ik altijd al deed: voor de gezelligheid en bijverwarming om toch een beetje op (te dure) mazout te besparen tijdens koude winteravonden. Voorlopig hoef ik zelfs geen hout aan te kopen, ik heb hier nog hout liggen voor een winter of 2.
    Ik ben wel van plan om eens te experimenteren met steenkool.

    Wat de toekomst betreft:
    ik ga eens praten met een goeie vriend die een CV-systeem met pellet's heeft.
    Hij is super tevreden! De pelletkachel van 18 KW staat in zijn woonkamer, aangesloten op 6 radiatoren. Hij hoort zijn kachel niet, zegt hij!
    Misschien is dat wel iets voor mij ...
    OK, zo'n installatie is meteen een grote investering. Maar ik geef liever meer voor iets degelijks, dan ontevreden zijn wanneer je iets minder uitgeeft.
    Daarom ook dat ik zo ontgoocheld was met de aankoop van de Mt Vernon: 4300 euro, inclusief installatie, is toch een pak geld.

    Ik blijf natuurlijk met de vraag zitten waarom de Mt Vernon het niet deed bij ons.
    Het zal wellicht altijd een mysterie blijven ...

    Grts

    Steven

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen met quadrafire pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: ervaringen met quadrafire pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:24 pm