Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

Cerutti, Robert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Martine nieuw hier

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Martine nieuw hier Empty Martine nieuw hier

    Bericht van Gast zo okt 12, 2014 4:50 pm

    Hoi, ik ben Martine en hier gekomen omdat ik erover denk om een pelletkachel te kopen. Totdat ik 4 jaar geleden in een huis ben gaan wonen, woonde ik in een pipowagen, en had daar een ouderwetse allesbrander, met 3 kookpitten. Heerlijk was dat, maar in het huisje wat ik nu huur heb ik alleen cv, en dat is niet alleen duur, het is vooral niet echt lekker. Daarom wil ik graag weer hout stoken. Een gewone houtkachel of een pelletkachel, daar ben ik nog niet helemaal uit.  confused

    Een gewone houtkachel, zoiets als ik had kost niet veel. Aan pijpen ben ik dan wel een vermogen kwijt, en ik zou op het schuine dak een doorvoer moeten plaatsen. Als het al mag van de woningstichting. Ook vind ik het een heel gedoe met houtzagen/kloven en drogen. En een houtkachel geeft gewoon veel as en rook, en stinkt.

    Mij lijkt dat beter met een pelletkachel (?) Minder stank, rook en as. Geen hoge schoorsteen nodig en pellets gewoon in zakken aangeleverd krijgen. Lekker makkelijk aansteken, en zelfs een thermostaat. Alleen zijn ze duur in de aanschaf. Het plaatsen kan een vriend wel voor me doen, maar dan moet het nog geïnstalleerd worden met de elektronica. En je moet jaarlijks onderhoud laten plegen (toch ?) Het schoonmaken tussendoor is geen probleem. Een ander nadeel is het geluid van de ventilator. Ik heb gelezen, goedkoop is duurkoop, maar duurkoop zit er niet in voor mij. Heel simpel.

    Ik ben er nog niet uit.  Maar als iemand een goedkope oplossing heeft hou ik me aanbevolen.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Martine nieuw hier Empty Re: Martine nieuw hier

    Bericht van grossard.rob zo okt 12, 2014 6:21 pm

    Martine,
    Gebruik goed de zoekknop bovenaan om informatie te vinden over kachels, verkopers, en gebruikservaringen.
    Neem een korrel zout, voor de een maakt een kachel lawaai, voor de ander niet, maar over het algemeen waar steeds hetzelfde vermeld wordt zal er een grond van waarheid inzitten.

    Veel zoekplezier
    Grossard Rob
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31459
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Martine nieuw hier Empty Re: Martine nieuw hier

    Bericht van erwin zo okt 12, 2014 6:47 pm

    martine,

    welkom op het forum en veel leesplezier.
    er zijn voldoende betrouwbare en goedkopere merken (bv. pasian, kalor, winterofen ed), het prijsverschil zit hem vaak in overbodige en dure snufjes.
    om achteraf zo weinig mogelijk problemen te krijgen is het aangeraden om de uitmonding van de schouwpijp minimaal boven de dakgoot te brengen.
    als een verkoper een (onwettelijk en gevaarlijk) muurdoorvoerpijpje voorstelt, dan mag u zich vragen stellen over diens ervaring en betrouwbaarheid.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Martine nieuw hier Empty Re: Martine nieuw hier

    Bericht van jeanhup zo okt 12, 2014 9:10 pm

    Martine: je kunt ook een rookkanaal hoger door een buitenmuur aanleggen. Voorwaarde is wel dat je kachelmerk dit ondersteunt en dat de muur niet pal op de windrichting mag liggen (in Nederland meestal het westen, maar door plaatselijke bebouwing kan dit afwijken). Daarnaast is het dan ook verstandig om de verbrandingslucht van buiten te halen zodat je een gesloten systeem krijgt. Dit klinkt allemaal wat technisch, maar je leverancier/installateur moet daar wel raad me weten.

    Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn. In pelletkachelland zijn sommige prijzen/merken nogal opgeklopt. Hier op het forum vind je waarschijnlijk genoeg informatie over de diverse merken en er zijn zat goedkope merken waar veel mensen heel tevreden over zijn, zoals er ook dure merken zijn waar mensen problemen mee kunnen hebben. Een goede service-gerichte leverancier is veel belangrijker dan het merk pelletkachel.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets

    Gesponsorde inhoud


    Martine nieuw hier Empty Re: Martine nieuw hier

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr apr 19, 2024 7:04 pm