Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Cosette
    Cosette
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 26
    Registration date : 03-11-12

    Ravelli Monica met silales mediena pellets Empty Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Bericht van Cosette zo nov 23, 2014 10:42 am

    Goeiendag, sinds één week stoken wij in de ravelli monica met nieuwe pellets de Silales mediena.
    kachel is aangesloten op eenvoudige buis binnen en uitgang op 2.2 m via ventouse, 8.5 Kw voor +/- 110m³ te verwarmen.
    het probleem is dat hij goed verbrandt maar na 4 uur is de korf te vol en na uitdoven is deze korf vol met zwart assen. flam gaat ook heel hoog.
    venster slaat ook zwart boven aan in de hoeken, korfje op heel zwart op de randen.
    ik zou graag de parameters willen om te kijken of deze juist staan.
    heb al in de gebruikersmenu op -1 pellets gestaan en op +1 lucht aanvoer, maar dan is  het nog erger;
    vandaag terug op 0 pellets en 0 lucht, zal eens zien wat ze doen en photos nemen om te posten.

    dank u,
    Cosette
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4396
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Ravelli Monica met silales mediena pellets Empty Re: Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Bericht van krusty zo nov 23, 2014 11:51 am

    Voor je gaat friemelen aan de instellingen en parameters, zou het niet veiliger zijn eens andere pellets te proberen ?
    Lennik is toch niet zo ver van de Makro,of welke pellets gebruikte je vroeger ?
    Hoe komt het dat je nu Silales mediena gebruikt  of heeft U zich ergens laten vangen aan de prijs ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ravelli Monica met silales mediena pellets Empty Re: Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Bericht van erwin zo nov 23, 2014 11:59 am

    @Cosette: parameters zijn enkel richtwaarden, die zijn overal anders.
    uw kachel is nog 1 jaar in garantie volgens uw eerdere berichten, dan moet je voor parameters bij de verkoper zijn.
    meer info daarover staat in dit topic.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Cosette
    Cosette
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 26
    Registration date : 03-11-12

    Ravelli Monica met silales mediena pellets Empty Re: Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Bericht van Cosette zo nov 23, 2014 12:36 pm

    Dank u voor jullie opmerkingen ,
    de bedoeling is om te weten op hoeveel ik mijn pellets aanvoer en lucht zou kunnen instellen in de gebruikersmenu.
    die andere parameters kan ik niet wijzigen, je moet er de code voor hebben.
    ik denk wel dat het aan de pellets ligt, geen assen te bespeuren in mijn asbakje bij mijn oudere pellet Domo.
    ik ben er niet tevreden over deze Silelas Evil or Very Mad of het moet zijn dat ik mijn aanvoer en lucht niet op de juiste plaats heb.
    straks al de zon weg is zullen we herstarten met 0-0 , maar de andere zakken draag ik terug. no way. pale

    Cosette kampvuur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ravelli Monica met silales mediena pellets Empty Re: Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Bericht van erwin zo nov 23, 2014 2:23 pm

    als de pellets goed branden gedurende 4 uur laat dan de luchtaanvoer aub staan zoals hij stond.
    met meteen alles te gaan veranderen weet je op het einde van de rit nog niets.
    ik zou beginnen met in de gebruikersmenu de pellets in kleine stapjes te verminderen en bij elke vermindering goed kijken wat het resultaat is.
    zeker ook in hogere vermogens testen, in laagste vermogen is de verbranding zowiezo niet optimaal.
    en zoals steeds heeft de schouw en het onderhoud van de kachel ook een belangrijke rol...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Cosette
    Cosette
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 26
    Registration date : 03-11-12

    Ravelli Monica met silales mediena pellets Empty Re: Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Bericht van Cosette ma nov 24, 2014 11:38 am

    nu soms klagen wij wat te snel, gisteren de kachel volledig uitgeschakelt en terug aangezet.
    daarna op 0-0 gezet zoals aanbevolen door mijn verkoper.
    gisteren was het niet al te koud buiten dus binnen was hij snel op modulatie toestand, 19° en op kracht 1,
    dat  was dus 24 ° eerste plaats , 22 ° keuken en de kamers waren op 18° met de deuren open.

    ik ben blij toestand is , denk ik normaal , minder assen in het bakje ook.
    zie hier de photos na 8 uur brand tijd vanaf 14h00 tot 22h00.
    waarschijnlijk kan het beter met andere pellets ,maar eerst zullen wij deze opbranden.

    Ravelli Monica met silales mediena pellets P1040565_imagesia-com_rg3c_large
    Ravelli Monica met silales mediena pellets P1040566_imagesia-com_rg3e_large
    Ravelli Monica met silales mediena pellets P1040567_imagesia-com_rg3d_large
    Ravelli Monica met silales mediena pellets P1040568_imagesia-com_rg3b_large

    Cosette kampvuur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ravelli Monica met silales mediena pellets Empty Re: Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Bericht van erwin ma nov 24, 2014 12:47 pm

    als ze goed warmte geven kun je proberen met de pellettoevoer nog ietske te verminderen.
    of eventueel mengen met de igel pellets van de carrefour promo van 3,80 is ook een optie.
    houd allessinds een paar zakken aan de kant en test ze toch nog maar eens als het wat kouder is en de kachel eens goed kan doorbranden...




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Ravelli Monica met silales mediena pellets Empty Re: Ravelli Monica met silales mediena pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 2:11 am