Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten

Omerta


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
Auvin
erwin
jeanhup
pellbox
hktz
9 plaatsers

    losse naden elite zakken

    Anonymous
    Gast
    Gast


    losse naden elite zakken Empty losse naden elite zakken

    Bericht van Gast vr dec 05, 2014 2:08 pm

    Ik heb in Maart een pallet Elite ontvangen en moest bij levering al constateren dat er in diverse zakken schimmelbrokken zaten.Ook zijn de naden van een behoorlijk aantal zakken los. In de loop der maanden zag ik in mijn garage steeds meer zakken open gaan.Ik heb de leverancier er op aangeschreven en de zakken zouden vergoed worden.

    Nu de winter voor de deur staat besloten een nieuwe pallet pellets te bestellen.Deze zouden geleverd worden,en vervolgens zou het weer een andere week worden.In die andere week weer een bericht dat ze op vrijdag geleverd zouden worden.Vrijdags hier niemand gezien.
    Omdat ik toch niet zonder pellets wil zitten dus elders andere pellets besteld.Voor mij dus geen Elite meer...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van erwin vr dec 05, 2014 2:11 pm

    waar heb je deze besteld vanuit NL.
    het probleem lijkt me niet zozeer bij de pellets maar eerder bij de behandeling en stockage van de tussenleverancier te zoeken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van Gast vr dec 05, 2014 5:43 pm

    Ik heb de pellets via g.b.s. Voor mij aanleiding om ook met de slechte afspraken betreffende een nieuwe levering geen Elite meer te nemen.
    Ik heb gewoon een dag voor niks thuis gezeten,nadat een levering al 2 keer verplaatst was en bij de derde afspraak de pellets ook niet kwamen.

    Schimmel zou ergens tussen productie en levering kunnen gebeuren.Maar het geeft wel te denken, temeer ook omdat er echt veel zakken last hadden van losse naden.En het betrof niet een klein balletje,ik heb er brokken groter als een tennisbal uitgehaald.Ook waren de pellets meer gezwollen en veel gruis.Het betrof meerdere zakken.

    hktz
    hktz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 53
    Registration date : 28-12-12

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van hktz vr dec 05, 2014 9:00 pm

    Ook hier veel losse naden.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van pellbox vr dec 05, 2014 9:59 pm

    de zakken die ik heb van elite kan ik niet met mijn handen open maken. ik moet een schaar gebruiken. Zo stevig zijn ze
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van jeanhup vr dec 05, 2014 10:54 pm

    Bij een klant van ons ook al scheurende naden aan de Elite zakken. De pellets waren geleverd in het voorjaar en beginnen nu sinds enkele weken spontaan open te scheuren.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van erwin vr dec 05, 2014 11:13 pm

    wat er meer dan 6 maand geleden allemaal is gebeurt met die pellets op hun reis naar NL via allerlei transporteurs valt nu nog moeilijk te achterhalen.
    en er zal bij alle merken al wel eens een serie slecht gelaste zakken tussenzitten zeker.
    betroffenen kunnen volgens mij best kontakt nemen met gbs, ik ben zeker dat daar de service aanwezig is om samen naar een oplossing te zoeken.
    dat geld trouwens ook voor klanten die niet tevreden zijn van de pellets in hun kachel.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van jeanhup vr dec 05, 2014 11:41 pm

    Inderdaad slecht gelaste naden. Ik heb geen enkele aanwijzing om te denken dat het aan het transport zou liggen: onze klant zit gewoon in België en kreeg rechtstreeks via GBS geleverd (via transporteur GLS). Ik heb ze zelf mee helpen uitladen, toen waren ze in prima staat. De zakken barsten open terwijl ze al maanden stil liggen.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van erwin vr dec 05, 2014 11:42 pm

    in voorkomend geval een foto maken en kontakt nemen met gbs lijkt me de meest aangewezen weg, er zal wel iets uit de bus komen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Auvin
    Auvin
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 16
    Registration date : 29-01-12

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van Auvin za dec 06, 2014 9:55 am

    Ik heb gespreid over 3 jaar, reeds 12 palletten elite pellets aangekocht via GBS en heb nog geen enkele spontaan losgekomen naad of gescheurde zak tegengekomen.
    De levering, de kwaliteit en de verpakking van de pellets, waren en zijn, bij mij steeds perfect, zodat ik zeker geen reden van klagen heb.
    De lege zakken schenk ik aan een aardappelboer waar ze een tweede carrière beleven, wat getuigd van de degelijkheid van de zakken.
    Proficiat aan GBS voor de prachtige service, zowel wat betreft de levering, de kwaliteit en de degelijkheid van de verpakking.

    Mvg.

    kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur kampvuur
    avatar
    gaspar1000
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 117
    Leeftijd : 69
    Registration date : 14-02-09

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van gaspar1000 za dec 06, 2014 12:04 pm

    Hier derde pallet bezig en nog 2 te gaan en nog geen enkel probleem gehad met losgekomen naden!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van Gast za dec 06, 2014 12:15 pm

    Waarschijnlijk toch een foutje tijdens verpakking wat is ontstaan ergens rond Maart 2014.
    Het opengaan van de zakken betreft wel de onderzijde. In het midden gaan ze los over een 6 cm.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van erwin za dec 06, 2014 3:45 pm

    het pelletforum heeft navraag gedaan bij gbs ivm. dit probleem.
    als daar meer nieuws over bekend is zal dat in dit topic verschijnen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van pedro zo dec 07, 2014 7:02 am

    ter info aan iedereen:

    Daar er hier op het forum enkele leden waren met klachten over de lasnaad bij de Elite-pellets hebben we zelf info gevraagd aan de leverancier,GBS. De leverancier heeft ons idd bevestigd dat er problemen geweest zijn met de folie in het voorjaar,er werd toen een lot folie ontvangen van de fabriek met een produktiefout. Dit ‘probleem’ kon niet vastgesteld worden op het ogenblik zelf want dit euvel werd pas zichtbaar na enkele maanden (de plastiek maakt een verouderingsproces door). Het gaat om een beperkt aantal in het voorjaar geleverde palletten. Ondertss is dit probleem opgelost.

    GBS benadrukt nogmaals dat de oorzaak van dit probleem niet bij hen ligt, maar dat de producent van de folie hier de oorzaak van is. Eén van de kenmerken van de Elite zakken zijn trouwens dat ze zeer stevig zijn en op dit ogenblik is dit weer het geval. Klanten/leden die eventuele schade hebben ondervonden hierdoor mogen contact opnemen met de leverancier of via PM, met vermelding van leverdatum/factuurnummer en een foto als bewijs van de schade. Er wordt dan steeds naar een correcte oplossing gezocht.


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    porteman
    porteman
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Leeftijd : 41
    Registration date : 27-11-13

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van porteman zo dec 07, 2014 8:56 am

    Zou het eens moeten nakijken maar ik heb hier ook nog zakken liggen van rond die periode.
    Kan altijd een foutje gebeuren bij de produktie van de folie.
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van vinnus1 zo dec 07, 2014 10:40 pm

    Bij mij staan 9 palletten van mij en mijn dochter.Volgens mij geen enkel probleem!
    Heb 3 maal 3 palletten op elkaar staan en de druk voor de onderste en middenste rij moet dan toch ook heel hoog zijn en er staan er bij van september vorig jaar en tot nu in hele goede staat geen open zakken.
    Als het heel goed is mag dit ook eens vermeld worden he. kampvuur heel happy

    Gesponsorde inhoud


    losse naden elite zakken Empty Re: losse naden elite zakken

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 8:36 pm