Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op

    Anonymous
    Gast
    Gast


     Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op  Empty Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op

    Bericht van Gast do feb 05, 2015 2:12 pm

    Beste,

    Ik ben op zoek naar de password code van de Ecoteck Arianne om de settings na te kijken of aan te passen
    omdat de pellets die ik nu gebruik niet voldoende verbranden en het potje na 1,5 dag al vol staat, zelfs bij een pellet/draught instelling van -5/+5.

    Met dank!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31400
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op  Empty Re: Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op

    Bericht van erwin do feb 05, 2015 4:23 pm

    niet te snel aan de instellingen gaan prutsen zonder de oorzaak te kennen.
    welke pellets gebruikte je vroeger en nu.
    wanneer was het laatste onderhoud van de kachel en de schouw.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

     Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op  Empty Re: Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op

    Bericht van pedro do feb 05, 2015 5:08 pm

    Es een ander merk pellets proberen eventueel. heb je dan nog net hetzelfde voor dan weet je toch al dat het niet aan de pellets ligt...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op  Empty Re: Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op

    Bericht van Gast do feb 05, 2015 9:07 pm

    Wel het zit zo: Ik stook al de hele winter woodpellets,green energie, 100% dennenhout. Ze dateren nog van 2013.
    het nieuwe lot dat ik in de zomer aankocht (zelfde zakken) blijken donkerdere pellets te zijn, waarschijnlijk hardhout.

    Al vanaf de eerste vulling zag ik dat ik geen optimale verbranding had heb de toevoer van pellets verminderd en de trek naar de schouw verhoogd.
    Wanneer ik na een dag stoken merkte dat het verbrandingspotje vol kwam heb ik zowel de kachel als de schouw schoongemaakt en terug opgestart op minimale toevoer en maximale trek met als gevolg dat na anderhalve dag het potje terug volstaat.
    Omdat ik nog een paar zakken terug vond van het oude lot ben ik na een reiniging terug 100% dennehout gaan gebruiken en stook ik 3 dagen zonder problemen op de standaard instellingen. Vandaar dat ik er tamelijk zeker ben dat ik de luchttoevoer moet verhogen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31400
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op  Empty Re: Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op

    Bericht van erwin do feb 05, 2015 9:33 pm

    als het dezelfde zakken zijn als voorheen dan zijn de vorige en deze pellets normaal van dezelfde soort.
    de duurdere naaldhoutpellets van green energy hebben een andere verpakking, zie foto.

    kode is A9, ingeven in menu 09
    ik zou eerst proberen met de pellettoevoer van vermogen 1 (PR06) met kleine stapjes van 0,2" te verlagen.
    dit tot hij een dag beter brandt (testen op manueel in vermogen 1).
    de extractie laat je best nog even, nooit 2 parameters gelijk veranderen want dan weet je meestal niets meer achteraf.

    zet de instelling van de pellettoevoer in de gebruikersmenu wel terug op 0 voor je parameters wijzigt.
    en schrijf de waarden die erin stonden altijd ergens goed op...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


     Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op  Empty Re: Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op

    Bericht van Gast vr feb 06, 2015 10:58 am

    Bedankt voor de info en raad Erwin! Ik zal in het WE eens proberen. Ik hou je alleszins op de hoogte.

    Gesponsorde inhoud


     Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op  Empty Re: Ecoteck Arianne pellets branden niet voldoende op

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 12:17 pm