Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

polle90, povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+23
turkoois
zonnetje
player
boxke
praque
francyd2
erwin
jeanhup
ann
Spike318
ZaurusUser
Annejanne
krista
Block
Philip
Geert
plejo
pellbox
pedro
Relax
noizz
steven
Jef
27 plaatsers

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31399
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin do maa 03, 2011 9:20 pm

    turkoois schreef:
    Maar zonder papieren stofzak durf ik toch niet de assen op te zuigen, want ik denk dat ondanks de nylonkous toch de kamer gepoetst zal moeten worden omdat alles onder het roet zal zitten.
    Als iemand dat wil proberen, dan ben ik benieuwd naar het resultaat en hopelijk wil diegene het hier op het forum vermelden wat het resultaat van die proef zal zijn.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)

    wie doet de test feest
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do maa 03, 2011 9:23 pm

    De karcher WD 3200 is hier ook al een paar keer genoemd en geroemd.
    Ik lees toch van jl dat de inhoud van de assenla niet opgezogen wordt
    maar in de vuilbak gekieperd of in de tuin. Maar voor zijn geld blijkt het een goeie stofzuiger
    zo te horen.

    Alhoewel de Saey "bijna" de tweelingsbroer is van de Rika Rio zijn er toch verschillen.
    Opzoekwerk leert me dat de Rika een handige uitneembare assenla bezit.
    Wel, mijn Saey niet. Waarom? Esthetisch, goedkoper fabriceren? Ik weet het niet.
    Maar 't is verdorie onhandig. Je zou iedere keer een frontpaneel moeten afnemen. 2 vleugelmoeren.
    En dan nog eens 4 vleugelmoeren van een deksel met dichting. Een rompslomp.
    En als je dit deksel dan afneemt valt de as er uit omdat er geen boordje aan de plaat is waar de as opvalt.
    Vuile, stoffige boel. Er zit dus maar één ding op. Langs de verbrandingskorf, links en rechts, de as opzuigen.
    En dat is de reden waarom ik een duurdere, laat ons zeggen semi-professionele stofzuiger heb aangeschaft.
    Moest de Saey zo'n handige assenla gehad hebben als de Rika Rio had ik geen zo'n dure stofzuiger nodig gehad.
    En was bv. de karcher WD 3200 meer dan wel genoeg geweest. Maar ja, ik heb nu éénmaal de Saey Neema gekocht en
    anders ben ik er wel content van.
    Toch beklaag ik me de aankoop van de Floorpul niet, ik kan er zelf het groot onderhoud van de kachel en schouw mee doen.

    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 73
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois do maa 03, 2011 10:43 pm

    Ik doe het groot onderhoud van de kachel en de schouw ook zelf (met de karcher WD 3200.)
    Morgen middag is het weer zover en ga ik de kachel en de schouw weer eens een grote "beurt" geven.
    Tevens ga ik morgen de karcher gebruiken na het schoonzuigen van mijn Artel EVO om ook de moeilijk te bereiken ruimtes met de karcher schoon te blazen i.p.v. met de compressor.

    Ja Ja deze karcher kan zuigen en hij kan ook blazen (als je de slang tenminste aan de achterkant aankoppelt.)
    Bij het zuigen van de kleine ruimtes gebruik ik een flexibele dunne slang met daarop een afneembaar borsteltje. (zuig opening ongeveer 6 x 15 mm.). (bij LIDL 1,95 en bij Blokker 4,95).
    Deze slang ga ik morgen ook gebruiken om te proberen de lucht uitstroom te versnellen om zodoende met veel kracht de kachel in de moeilijke ruimtes schoon te kunnen blazen. Als dat niet lukt dan ga ik bij mijne kameraad de compressor maar weer eens lenen.
    Uiteraard zet ik de kachel wel buiten om dit onderhoud uit te voeren. Makkelijk als je een steekwagen hebt.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin do maa 03, 2011 10:49 pm

    turkoois schreef:Ik doe het groot onderhoud van de kachel en de schouw ook zelf (met de karcher WD 3200.)
    Morgen middag is het weer zover en ga ik de kachel en de schouw weer eens een grote "beurt" geven.
    Tevens ga ik morgen de karcher gebruiken na het schoonzuigen van mijn Artel EVO om ook de moeilijk te bereiken ruimtes met de karcher schoon te blazen i.p.v. met de compressor.

    Ja Ja deze karcher kan zuigen en hij kan ook blazen (als je de slang tenminste aan de achterkant aankoppelt.)
    Bij het zuigen van de kleine ruimtes gebruik ik een flexibele dunne slang met daarop een afneembaar borsteltje. (zuig opening ongeveer 6 x 15 mm.). (bij LIDL 1,95 en bij Blokker 4,95).
    Deze slang ga ik morgen ook gebruiken om te proberen de lucht uitstroom te versnellen om zodoende met veel kracht de kachel in de moeilijke ruimtes schoon te kunnen blazen. Als dat niet lukt dan ga ik bij mijne kameraad de compressor maar weer eens lenen.
    Uiteraard zet ik de kachel wel buiten om dit onderhoud uit te voeren. Makkelijk als je een steekwagen hebt.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)

    wel handig dat je geen extra compressor nodig hebt dan


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 73
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois do maa 03, 2011 10:53 pm

    En dat voor 65 euro
    De stofzakken kosten 11.95 per 5.
    Ik heb nu net de 2e zak erin gedaan.
    de 1e zak heb ik meerdere keren leeggeschud in de vuilcontainer en weer hergebruikt.
    Zuinige Hollander he. Razz


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin do maa 03, 2011 10:57 pm

    turkoois schreef:En dat voor 65 euro
    De stofzakken kosten 11.95 per 5.
    Ik heb nu net de 2e zak erin gedaan.
    de 1e zak heb ik meerdere keren leeggeschud in de vuilcontainer en weer hergebruikt.
    Zuinige Hollander he. Razz

    chris, doe dan morgen buiten de test zonder zak affraid
    nadien steek je de slang achteraan en blaast alle asse tussen je planten feest


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 73
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois do maa 03, 2011 11:00 pm

    Goed idee Erwin!

    Die Erwin brengt ons altijd op goede ideeën.


    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 73
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois do maa 03, 2011 11:01 pm

    Morgenavond de uitslag van de test!!! Question


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast do maa 03, 2011 11:14 pm

    Groot onderhoud is geen probleem....
    En de karcher WD 3200 kan blazen ook?
    Ik pas. Blazen kan de floorpul niet.
    Waar zit de reden van het prijsverschil dan?
    De levensduur? Langere degelijkheid? (zuigkracht)
    De tijd zal het uitwijzen,... Basketball
    Wordt vervolgd (binnen 2 jaar?) Wink
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 73
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois vr maa 04, 2011 10:27 pm

    Vandaag heb ik het groot onderhoud aan mijn Artel uitgevoerd met de karcher WD 3200 en tevens de inox buizen van de schouw.
    Ik heb eerst zonder stofzak, maar wel met een nylonkous dubbel over de ronde papieren filter, de voorraadruimte van de pellets leeggezogen en dat was geen probleem. Pellets gezeefd en in de zak teruggedaan. Toen de branderruimte en de aslade van de kachel schoongezogen. Toen heb ik de zuiger opengemaakt en de nylonkous zat uiteraard helemaal vol met as. Toen ik de nylonkous verwijderde ben ik geschrokken hoeveel roet er op de papierenfilter zat toen ik hem uitklopte. Dus toch maar gauw de nylonkous en de stofzak weer gemonteerd. Daarna heb ik de kachel gedemonteerd en hele kachel schoongemaakt. Toen heb ik de slang aan de achterzijde gemonteerd en de kachel schoongeblazen met behulp van de flexibele slang met kleine uitmonding. De uitstroomopening 5x 10 mm. Dus geen 6 x 15 mm zoals ik gisteren meldde. Het blazen ging redelijk goed, maar uiteraard niet zo goed als met een compressor. Ook de schoorsteen buizen weer gedemonteerd en met de "wc borstel" met steel van 2 meter gereinigd en uiteraard daarna nog schoongezogen met de karcher. Kortom was ik weer heel blij dat ik deze karcher enkele maanden heb gekocht.

    Maar om de kachel uit te gaan zuigen zonder stofzak en alleen maar met een nylonkous om de filter dat zullen ze mij nooit meer zien doen. Ik heb nu gezien hoeveel roet er op de filter zat wat toch nog door de nylonkous was gegaan. Ik moet wel zeggen dat er, zover ik kon zien,geen roet door de filter naar de motor is gegaan. Maar dat risico wil ik toch liever niet lopen.


    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr maa 04, 2011 10:40 pm

    turkoois schreef:Vandaag heb ik het groot onderhoud aan mijn Artel uitgevoerd met de karcher WD 3200 en tevens de inox buizen van de schouw.
    Ik heb eerst zonder stofzak, maar wel met een nylonkous dubbel over de ronde papieren filter, de voorraadruimte van de pellets leeggezogen en dat was geen probleem. Pellets gezeefd en in de zak teruggedaan. Toen de branderruimte en de aslade van de kachel schoongezogen. Toen heb ik de zuiger opengemaakt en de nylonkous zat uiteraard helemaal vol met as. Toen ik de nylonkous verwijderde ben ik geschrokken hoeveel roet er op de papierenfilter zat toen ik hem uitklopte. Dus toch maar gauw de nylonkous en de stofzak weer gemonteerd. Daarna heb ik de kachel gedemonteerd en hele kachel schoongemaakt. Toen heb ik de slang aan de achterzijde gemonteerd en de kachel schoongeblazen met behulp van de flexibele slang met kleine uitmonding. De uitstroomopening 5x 10 mm. Dus geen 6 x 15 mm zoals ik gisteren meldde. Het blazen ging redelijk goed, maar uiteraard niet zo goed als met een compressor. Ook de schoorsteen buizen weer gedemonteerd en met de "wc borstel" met steel van 2 meter gereinigd en uiteraard daarna nog schoongezogen met de karcher. Kortom was ik weer heel blij dat ik deze karcher enkele maanden heb gekocht.

    Maar om de kachel uit te gaan zuigen zonder stofzak en alleen maar met een nylonkous om de filter dat zullen ze mij nooit meer zien doen. Ik heb nu gezien hoeveel roet er op de filter zat wat toch nog door de nylonkous was gegaan. Ik moet wel zeggen dat er, zover ik kon zien,geen roet door de filter naar de motor is gegaan. Maar dat risico wil ik toch liever niet lopen.


    Groetjes,

    Chris (turkoois)

    een nylonkous is daar ook niet voor gemaakt he
    koop in een deftige doe het zelf zaak een nylon zak voor zulke stofzuiger ,of een ander merk stofzuiger
    dit zijn praktisch standaard maten en daar zal geen stofje doorgaan
    of als je vrouwke goed kan naaien ,nylonstof en een rekker innaaien
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31399
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van erwin vr maa 04, 2011 11:08 pm

    @chris

    voeringstof is ook geschikt, en ... kwarkzakken
    (gebruikt bij kaas en yoghurtmaken) Shocked

    deze zijn ook van sterk nylonstof en niet zo duur

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 73
    Registration date : 23-10-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van turkoois vr maa 04, 2011 11:13 pm

    @ Erwin,

    Bedankt, hier heb ik wat aan.

    Zo en nu tot dinsdag er tussen uit.
    Tot dinsdagavond mensen.

    groetjes,

    Chris


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast vr maa 04, 2011 11:41 pm

    erwin123 schreef:@chris

    voeringstof is ook geschikt, en ... kwarkzakken
    (gebruikt bij kaas en yoghurtmaken) Shocked

    deze zijn ook van sterk nylonstof en niet zo duur

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    wat ook zeer goed is van die nylon turnzakjes koop je voor een appel en een ei
    dit mag een beetje groter zijn enkel de koord eruit en een elastiek insteken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast ma maa 07, 2011 8:23 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    ik gebruik dit toestel(zie link)al twee winters voor 2 pelletkachels,
    enkel de papieren filter 2x vervangen.per stookseizoen de aszuiger +/- 4x
    geledigd en met compressor schoongeblazen.aan te raden toestel grtjs Billie sunny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gast zo maa 13, 2011 1:24 pm

    hier ondertussen 22 beurten(aslade en al ) met de floorpul stofzuiger zonder te kuisen en we gaan verder ....ook zonder zuigzak hiere wel nylonfiter
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van ss ma maa 14, 2011 1:32 pm

    Idem hier en ook al een paar keer de auto's gestofzuigd, garage, hall, enz...
    SUPER!
    Groeten,
    ss



    vervolg van dit topic: zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    aszuiger voor pelletkachel - deel 1 - Pagina 22 Empty Re: aszuiger voor pelletkachel - deel 1

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 9:34 am