Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 34 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gast di okt 13, 2015 11:58 pm

    hallo...

    al paar keer tegengekomen, als ik de melding krijg pellets uitgeput valt de kachel uit..
    en zelfs al tegengekomen als ik mijn pelletkachel vul met pellets hij ook stopt ?

    ik moet zeggen als ik mijn kachel kuis, na 6 branduren is de venster zeer vuil ?
    ik gebruik badger pellets.

    grtzz
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van harrielok wo okt 14, 2015 10:45 am

    Heeft de kachel een recent grote schoonmaak gehad?
    Hoe brand de kachel vlak voor dat deze in storing gaat?
    Het kan zijn dat de kachel te weinig pellets krijgt, de temperatuur daalt dan te veel en dan komt deze melding.
    Heeft de kachel in het begin goed gebrand zonder dat de ruit snel vervuild raakt?


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 12:45 pm

    beste,

    ik heb de kachel nog maar van juli, kachel is nog niet uitgekuist geweest.. pas tegen volgende juli
    in mijn schauw zit ik met een dubbelwandige buis.

    heb dat al van in het begin dat de ruit rap vuil word
    had problemen bij de opstart, ze hebben pellets bij geheven, en start nu telkens op,
    maar bij landurig werking( van ongeveer 4 uren) word de ruit direct vuil, en hoge vlammen  heb ik niet ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van erwin wo okt 14, 2015 1:45 pm

    wordt de vlam regelmatig groter en kleiner of liggen de pellets vaak alleen maar te gloeien.
    ik denk zoals harrielok ook dat de kachel te weinig pellets krijgt.
    anders gaat die niet uitvallen met een volle pelletbak.
    en dan kan hij ook niet proper branden...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 3:30 pm

    dus de vuile venster komt dan van te weinig pellets ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 3:35 pm

    harrlielok, de kachel brand alleen mooi bij de opstart vind ik.. dan zijn er genoeg pellets aanwezig. maar naa aantal uren branden is het maar flauw eigenlijk.. maar qua warmte mag ik zeker niet klagen, wel moet ik als ik het echt warm in huis wil de temperatuur op 28 graden zetten om 23 graden te kunnen krijgen, en dan nog lukt dit niet altijd.. kmoet zeggen als ik stefan opbel van ravelli die zal hier morgen wel staan voor dit op te lossen, maar die mense is hier al 4 keer moeten zijn... heb alle informatie van de kachel mee gekregen.. behalve de code om zelf pellets bij te geven..
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van harrielok wo okt 14, 2015 3:49 pm

    Het vuile venster kan ook komen doordat de werkingstemperatuur niet hoog genoeg is.
    Je ziet dit vaak in het voor en na seizoen als de kachel op een lage stand brand.
    Als de kachel op 28 graden zet valt deze dan ook uit?


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van harrielok wo okt 14, 2015 3:56 pm

    Pellet en lucht verhouding
    Probeer deze instelling eens.
    Dit zijn de twee knoppen rechtsonder op de display.

    De verhouding tussen lucht en pellets kan door de gebruiker zelf worden ingesteld. (knop 6 en 7 tegelijk indrukken)
    Dit indien er een gewenste wijziging noodzakelijk is. Anders moet men dit niet veranderen.
    Normaliter worden beide op 0 gezet (zie afbeelding 1)
    Indien de kachel weleens uitvalt zonder reden (en de pellet branderbakje vult zich vol met pellets) kan de hoeveelheid pellets verhoogd moeten worden.
    Dit kan tot maximaal 5. Ook kan men dan de luchttoevoer verlagen.
    Deze wijzigingen mogen alleen voorgenomen worden op verzoek van uw installateur.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 4:11 pm

    enja de kachel valt uit ook al behaald die zen temperatuur niet, de instalateur zegt dat dit komt omdat automatische reininging van de brander schiet aan, en hij heeft de kracht niet om terug verder te branden. hij heeft daar een waarde aan veranderd maar nog steeds
    heb juist eens gekeken en is dit wat je bedoelt... piller op 0 en luchtinvoer 0 ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van erwin wo okt 14, 2015 4:14 pm

    die waarde van de pellets kun je hoger proberen te zetten.
    die info staat ook op pag22 van de handleiding: http://eng.ravelligroup.it/UserFiles/files/pdf/GENERICO%20AIR-FLOW.pdf

    maar de regeling via die gebruikersmenu is heel beperkt, de installateur kan daar forser op ingrijpen in de parameters.
    ipv. prietpraat te verkopen over het schoonblazen van de brandpot zou hij dat beter eerst doen....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 4:26 pm

    erwin bedankt voor de mooie handleiding.. zou die ook in het nederlands zijn ?

    bij mij staat er PILLER en LUCHTINVOER allebij op 0 % wat is piller ? of zou ik verkeerd zitten ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van erwin wo okt 14, 2015 4:28 pm

    met piller zullen ze wel pellets bedoelen.

    is het weer zover? een kachel geplaatst zonder handleiding erbij.
    de nederlandse zul je aan de verkoper moeten vragen, ik ga ze voor hem niet vertalen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 4:32 pm

    jawel hoor 6 talen !
    behalve Nederlands Smile
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van erwin wo okt 14, 2015 4:35 pm

    zet de pellets 2 hoger, misschien is het wel opgelost.
    als het niet opgelost geraakt via die menu moet de installateur komen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gast wo okt 14, 2015 4:38 pm

    heb ik zojuist gedaan, ik laat nog wat weten ;-) thx

    Gesponsorde inhoud


    ravelli mavi - melding pellets uitgeput Empty Re: ravelli mavi - melding pellets uitgeput

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 2:01 pm