Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

gaspar1000

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

voorstellingeske

Deel
Gast
Gast

voorstellingeske

Bericht van Gast op za okt 24, 2015 8:44 pm

Hoi,

Ik ben Peter en ben dus van plan om een pelletkachel aan te schaffen.
Ben al enkele weken van hier naar daar aan het rijden en gooi het thema pelletkachel regelmatig in de groep waar ik ben , familie,vrienden,werk.
Maar hoe meer ik rond hoor en kijk hoe langer hoe minder ik weet wat ik ga kopen.
Dus ga ik ook het forum hier volgen en een beetje uitpluizen.

Enkele vragen die ik mag invullen:
Hoe kom je hier terecht? tinternet "google"
Waarom een pelletkachel? Hopelijk goedkoop stoken, heb al een houtkachel maar zou graag de accumulatiekachels vervangen (dure elektriciteit !)
Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? Een kwalitatief goede en stille betrouwbare kachel.
Welke pellets gebruik je? Nog geen idee van.
Ben je tevreden van je pelletkachel? Vul ik in de toekomst nog wel eens in.

En welke kopen ?
Hopelijk krijg ik alles terug op een rijtje, nu weet ik het echt nog niet, er zijn zoveel merken.
Het zal wel een smaller model worden en van de merken …. , momenteel een Rika op het oog maar die zijn vrij groot, anders een kleine met ventilatoren maar dan weer dat lawaai hé.
Ga nog even verder rondneuzen.

Groeten Peter.
jeanhup
verkoper

Man Aantal berichten : 1562
Registration date : 18-11-09

Re: voorstellingeske

Bericht van jeanhup op za okt 24, 2015 10:17 pm

@Pantens: dat lawaai valt tegenwoordig reuze mee: een goede kachel hoor je nauwelijks (behalve op de allerhoogste stand, maar dan nog wordt het geluid overstemd door de vallende pellets). En die zogenaamde 'ventilatorloze' pelletkachels hebben nog steeds een rookgasventilator, helemaal stil zijn die dus ook niet. In een slecht-matig geisoleerd huis heb je weinig aan zo'n kachel die niet blaast, je moet er dan welhaast naast gaan zitten om er iets van te merken.

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets

Het is nu ma okt 15, 2018 10:01 pm