Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    nieuw Ibo

    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 1:20 pm

    Hallo mijn naam is Ibo
    In 2014 hebben we een KStove pelletkachel aangeschaft van 11 kw ,om onze serre van 7x4 meter te verwarmen , na 2 maand kwamen de eerste problemen met de display ,daarna de printplaat + ventilator ,daarna steeds weer problemen met de display ,na 6 maand begon de voorkant te roesten , toen hebben we in overleg met de dealer maar besloten om de kachel terug te sturen. .
    Nu hebben we een thermorossi 3001 Tc van 9  kw ,volgens de dealer kon die het met gemak warm krijgen ,NIET dus ,2 weken terug zijn we bij de importeur in Zwolle geweest ,daar zijn we tot de conclusie gekomen dat het een 7000 moest worden .die hebben we nu besteld en zal deze binnen 6 week geleverd worden . Dit is onze ervaring tot dusver met pelletkachels .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 6:35 pm

    Een kachel ( volgens opgaaf tot 243m3) die 28m2 dus normaal gesproken nog geen 100 m3 kan warm stoken? Is de kachel wel afgesteld of zitten er geen ramen in de serre?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 7:18 pm

    Hallo Pepe
    De serre is dicht dak is van polycarbonaat de kachel heeft vanaf 10:00 vanmorgen aangestaan ,buiten +3 graden 4 uur later was het in de serre 19 graden ,de nieuwe 7000 heeft een nom vermogen van 12,4kw .
    En voor de eerste KStove van 11 kw was het geen probleem om de serre warm te krijgen .
    Dus dachten we moet het toch ook met de 12,4 van thermorossi kunnen .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 7:23 pm

    Dat zijn dus geïsoleerde dakplaten (dubbelwandig) maar niet ideaal. Je praat over een kleine ruimte of is het open met de kamer? Ik stook hier met 9kw bijna een heel hoekhuis warm wat niet eens optimaal van isolatie is voorzien. Hebben ze de kachel zo neergezet en niet fatsoenlijk afgesteld?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 7:47 pm

    De serre is afgesloten voorkant glas 1 zijkant polycarbonaat en 1 zijkant dubbelwandig hout ,
    En inderdaad geen ideale omstandigheden maar moet toch lukken om die 30 vierkante meter te verwarmen .voor de KStove was dat geen probleem . De thermorossi is hier neergezet aangestoken en klaar was Kees verder doet de kachel alles zelf ,volgens de installateur .
    Ze hebben nog contact gehad met de importeur daar werd voorgesteld om in de fabrieksinstellingen de parameters op + 20% te zetten . Dan zou de kachel op 10kw uitkomen ,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 8:02 pm

    Kachel is volgens de handleiding wel degelijk af te stellen op verschillende bedrijfsniveaus.Dit kan je dus zelf gewoon doen. Ik veronderstel gezien de reactie hierboven de kachel alleen maar aan en uit gezet wordt. Een installateur met kennis van zaken moet ook in je menu je pellettoevoer etc. gewoon af kunnen regelen.
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Geert zo jan 03, 2016 8:05 pm

    inderdaad want van 3000 naar 7000 is een kleine 1500€ verschil, sta er eigenlijk verstomd van dat die 3000 dat niet warm krijgt, en aan een thermorossi is niks af te stellen, enkel de rookgasventilator kan verhoogd worden, is er geen serieuse wrmteverlies in de ruimte


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 8:08 pm

    kachel heeft 5 warmteniveaus en 6 ventilatorstanden om dus gewoon je kachel harder te laten branden. Daar moet je gewoon niet voor kunnen staan als deze op vol vermogen brandt.
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Geert zo jan 03, 2016 8:10 pm

    @pepe : inderdaad


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van erwin zo jan 03, 2016 8:10 pm

    wat in de handleiding staat is geen afstelling, dat is maar een beperkte regeling voor de gebruiker.
    thermorossi heeft zeker nog een beveiligde installateurmenu die verder gaat, elke kachel heeft dat.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Geert zo jan 03, 2016 8:15 pm

    ja erwin, daar kan enkel de invoerder in, zelfs de installateur kan het niet, en da weet ik uit goede bron


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 8:20 pm

    Alle bedieningsknoppen en indicatoren worden hieronder vermeld:
    (1) Aan/uit-knop en vlamaanpassingsknop
    Als u op deze knop drukt, schakelt het apparaat (10) naar Star / On / OFF. Tot maximaal 5 LEDs (10) worden
    geactiveerd als u deze knop herhaaldelijk indrukt.
    (2) Ventilatie-instellingsknop
    Met deze knop bepaalt u het gewenste ventilatieniveau. Er zijn maximaal 6 snelheidsniveaus beschikbaar,
    aangeduid door het oplichten van de overeenkomstige LEDs (9)
    (3) (4) Hulp-instellingsknoppen
    Toets (3) en (4) zijn bedieningsknoppen die nodig voor het programmeren van aan/uit-cycli, voor
    bedieningsniveaus, tijdinstellingen, etc.
    (5) Knop voor inschakelen/uitschakelen programmering
    (6) MENU-selectieknop
    Om het hoofdmenu te benaderen drukt u op knop (6). Druk herhaaldelijk op knop (6) om te navigeren door de
    schermen voor aanpassing, instelling en programmering (zie paragraaf 5.2, 5.3 en 5.4).
    (7) Display
    (Cool Infraroodsensor voor afstandsbediening
    (9) Ventilatieniveau-LEDs
    (10) Verbrandingsniveau-LEDs


    Stukje uit de handleiding ,gaat hier om nr 9 en 10 Volgens de specificaties zijn deze dus beide instelbaar ventilator in 6 standen en verbrandingsniveau in 5 standen. Of mis ik nu iets?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 8:25 pm

    in te stellen volgens 2 en 3 en gewoon uit te lezen via leds 9 en 10
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 8:30 pm

    hier laat je toch gewoon je kachel harder of zachter mee branden als je dat wil? We hebben het niet over parameterinstellingen .
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Geert zo jan 03, 2016 8:30 pm

    ja ma dat kan iedereen met zijn da zal I.nobbe wel geweten hebben zeker, dat hij de verschillende niveau's heeft voor verbranding en de ventilator


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van erwin zo jan 03, 2016 8:35 pm

    geef I.nobbe even de tijd om rustig de laatste 10 berichten te lezen en te antwoorden. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 8:36 pm

    Die heeft het nu gevonden en loopt in zijn zwembroek in huis.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 9:33 pm


    Duidelijk Pepe
    Ik heb in m'n zwembroek in de serre gestaan en zit nu aan de berenburg om weer warm te worden .
    Ik ben blij met jullie reacties ,ik wil het natuurlijk graag opgelost hebben met deze kachel ,ik heb van alle 2 de maximale LEDs branden 6 om 5 ,en buiten deze instellingen hebben ze de kachel nog in de parameters 20% extra gegeven wat tot max 25% mogelijk is ,verder valt er toch niets in te stellen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 9:39 pm

    We hadden niet gezegd dat je meteen een nieuwjaarsduik moest nemen hoor. Het blijft een vreemd verhaal gezien de toch wel forse capaciteit van de kachel. Heb je al meerdere soorten pellets geprobeerd, die kachel moet gewoon zo heet zijn dat je er niet voor kan staan.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van erwin zo jan 03, 2016 10:04 pm

    @I.nobbe: kun je de schouw ook eens beschrijven, dat lees ik nergens in dit topic.

    weet er iemand of bij thermorossi de rookgastemperatuur in de menu kan afgelezen worden.
    dat zou een indicatie kunnen geven of er teveel warmte door de schouw gaat.



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 10:11 pm

    Pepe
    Ik heb inderdaad al meerdere soorten pellets gebruikt ,westerwalder holz pellets , Plospan ,en heb ook van de importeur 2 zakken pure power mee genomen ,daar had hij de beste ervaring mee .
    Tijdens en demonstratie van de 12kw bij de importeur is mij inderdaad wel opgevallen dat ik daar niet voor kon staan op vol vermogen,een heel verschil met die kachel die wij er hebben staan .
    Aangezien de 7000e ook nog een stuk hoger is als de 3000 is zit natuurlijk ook de warme lucht uitstroom een stuk hoger nu was ik van plan om de extra kanalisatie te gaan gebruiken en dan 1 kanaal onder de bank uit te laten komen zodat we de warmte gelijk in het zitgedeelte over de vloer te blazen ,de te overbruggen afstand zal 3 meter heeft iemand hier ervaring mee .
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 02-12-08

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Geert zo jan 03, 2016 10:28 pm

    @erwin ; is niet af te lezen bij een thermorossi

    @I.nobbe : ik heb zo'n 7000 met kanalisatie, maar daarvan mag je je niet teveel van voorstellen


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 10:48 pm

    Hallo Geert
    Dus een afstand van 3 meter overbruggen is te veel gevraagd ,staat anders leuk in de folder 1 x 16 meter of 2 x 8 meter .nu heb ik gelijk nog een vraag over de 7000 is de katalogus van 2014 staat de kachel als 11 kw .
    En In de nieuwe katalogus staat de 7000e plus als 13,9 max en 12,4 nom .
    Hebben ze de 7000 aangepast of moet ik dit ook met een korreltje zout nemen .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gast zo jan 03, 2016 10:55 pm

    Erwin
    Jij vroeg om de schouw te beschrijven .
    Vanaf de kachel alles 80 mm: 1x TStuk, dan 2 x 45 gr, dan 1meter50 pijp omhoog, dan 90gr bocht.
    door een 10 cm dikke houten schutting, 1 x 90 gr bocht omhoog, dan 1 meter 60 pijp om boven de serre uit te komen + eindkapje .
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3080
    Registration date : 06-12-11

    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Fleur zo jan 03, 2016 10:58 pm

    I.nobbe
    kanalisatie naar beneden sturen is nooit goed ,kanalisatie heeft als nut aanpalende ruimtes mee te verwarmen en tussen beide een goede circulatie te bekomen,rekening houdende met de GROTERE ruimte die dan moet verwarmd worden moet je ook het stookgedrag aanpassen .

    bij het gebruik van verschillende soorten pellets moet je de warmte-uitstoot kunnen meten/uittesten en niet met de natte vinger een oordeel vellen ,dit neemt enkele dagen in beslag
    (gebruik eens een warmtemeter)


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________

    Gesponsorde inhoud


    nieuw Ibo Empty Re: nieuw Ibo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 8:12 am