Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    2 plaatsers

      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Anonymous
      Gast
      Gast


      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van Gast za jan 23, 2016 9:21 pm

      Vorige week ontdekt dat het, reeds al een tijdje vervormde, bedieningstoetsenbord met display volledig gesmolten was. Meer bepaald is het énkel de plastic behuizing die gesmolten is, het display en toetsen functioneren nog perfect.
      Als oplossing heb ik voorlopig het printplaatje buiten de kachel gemonteerd, weliswaar zonder behuizing en afdekplaatje.
      De oplossing van de fabrikant zal uiteraard worden om het geheel te vervangen en opnieuw inbouwen.
      Iedereen zal weten dat binnen een zekere tijd opnieuw de behuizing zal smelten, en misschien wel de elektronica print het ook zal begeven.
      Nog iemand ervaring met dit probleempje?

      Ik denk eraan om zelf de kabel tussen de kachel en het bedieningsbordje te verlengen en alles op ongeveer een meter van de kachel netjes op te stellen in een inox doosje of dergelijks.

      Tips welkom!
      Dank bij voorbaat.
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31403
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van erwin za jan 23, 2016 9:25 pm

      hoe kan die behuizing van het bedieningspaneel in godsnaam smelten.
      vindt uw verkoper of de skia importeur zoiets normaal.
      de kachel is natuurlijk weer net uit garantie.


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      Fleur
      Fleur
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 3077
      Registration date : 06-12-11

      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van Fleur za jan 23, 2016 10:00 pm

      met de bediening op een andere plaats te hangen ga je de oorzaak niet wegnemen !!
      moet toch zijn dat je kachel TE warm word ,ventilator die niet voldoende toeren draait kan een oorzaak zijn .
      te grote toevoer hardhout pellets kan ook.
      k zou beginnen met een groot onderhoud als dit al een tijdje geleden is .


      _________________
      _________________________________________
      HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
      HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
      HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
      HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
      _________________________________________
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31403
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van erwin za jan 23, 2016 11:10 pm

      als je wil kun je die bediening 30 meter van de kachel hangen met de juiste kabel en konnektoren.
      maar de hitte op de oude plaats van de bediening blijft natuurlijk hetzelfde...


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van Gast ma okt 31, 2016 10:50 pm

      Ondertussen bijna een jaar geleden dat ik de gesmolten displaybehuizing heb vervangen door een nieuw exemplaar. Zoals eerder gezegd heb ik via een verlengkabel de display uit de kachel gehaald en verplaatst naar ongeveer een 50 cm van de kachel verwijderd. Staat nu mooi en praktisch opgesteld tegen de muur. Alles perfect! Display kan nu nog onmogelijk warm worden ook, wat uiteraard ook zeker en vast ten goede komt van de pcb met bijhorende componenten.
      Verder, zeer tevreden van onze mooie Skia pelletkachel Smile
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31403
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van erwin ma okt 31, 2016 10:56 pm

      op een halve meter van de kachel kan het display niet meer warm worden.
      maar is het te heet worden waar het display vroeger zat opgelost ?


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van Gast di nov 01, 2016 10:34 pm

      uiteraard niet he Erwin, aan de kachel zelf heb ik niets gewijzigd. Om te vermijden dat ik om de twee jaar een andere display zou moeten vervangen had ik dus besloten die er uit te halen en monteren buiten de kachel. Of Skia daar een oplossing heeft voor gevonden ondertussen is mij een raadsel... Voor mijn geval is het in elk geval opgelost Smile
      Het is sowiso niet aan te raden om elektronische componenten en hun pcb's tot dergelijke temperaturen op te warmen... dissiperen zelf al heel wat...
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31403
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van erwin di nov 01, 2016 10:57 pm

      er zijn al heel wat betrouwbare verkopers gestopt met skia design.
      waarschijnlijk teveel problemen waar skia design geen oplossing voor heeft.
      zelfs het hoofdkantoor in aartselaar is niet meer te vinden op de site: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van Gast wo nov 02, 2016 8:22 pm

      de verdeler waar ik mijn kachel kocht is daar idd ook mee gestopt. Betreurenswaardig vind ik zelf... kachel met uitermate mooi design, zijn wij -op dat ene probleempje na- heel tevreden van. Is ons énige verwarming (elektrische accu's en open haard hebben vorige winter quasi niet moeten werken), brandt dus elke dag. En vooral jammer omdat het een Belgisch product is...
      Tot zover mijn bevindingen Smile
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31403
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van erwin wo nov 02, 2016 8:30 pm

      ge hebt geluk dat uw verkoper ecovlam nog caminetti montegrappa doet.
      het enige belgische aan skia design is de mooie blinkende kas die er rond zit.

      en daar zit volgens mij het probleem van te heet worden van uw kachel.
      die mooie kas bij uw skia keops is bovenaan bijna dicht vermoed ik.
      als je dan ziet welke openingen er bovenaan zijn bij de oorspronkelijke cmg: KLIK


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van Gast vr nov 04, 2016 9:22 pm

      jawadde Erwin! Is die cmg de échte kachel vanwaar Skia de mosterd haalde? Blij dat te weten, en het klopt... onze Skia is bonvenaar afgedekt met een verschuifbaar deksel. Bij ons staat de ventilator meestal op vol toerental te blazen en zorgt dat misschien ook nog voor wat koeling van de kachel.
      Maar zoals ik eerder zei,wij zijn uitermate tevreden van de kachel. En het design is gewoon top.
      erwin
      erwin
      Admin


      Man Aantal berichten : 31403
      Leeftijd : 61
      Registration date : 15-02-10

      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van erwin vr nov 04, 2016 9:44 pm

      het design is top, en als je de ventilator normaal laat blazen kun je misschien vlees bakken op de deksel. Smile

      ik heb skia design altijd vergeleken met een carrossier die autos styled.
      die krabt ook vaak in zijn haar als bij de uitgebouwde auto met blinkende velgen iets aan de motor scheelt.
      de verkopers van skia design die met hun prietpraat de beurzen plat liepen is net hetzelfde.
      de meesten hadden nog nooit een kachel van kortbij of van binnen gezien !


      _________________
      Edilkamin Mariu - okt 2009
      Italiana Camini Mariu - okt 2009

      Gesponsorde inhoud


      Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops Empty Re: Gesmolten bedieningspaneel SKIA Keops

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu vr maa 29, 2024 8:01 am