Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Saey Kali toerental rookgasventilator

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Saey Kali toerental rookgasventilator Empty Saey Kali toerental rookgasventilator

    Bericht van Gast ma feb 15, 2016 3:51 pm

    Hoi allen,

    Kan iemand me vertellen hoe ik de rookgasventilator van mijn Saey Kali op hoger toerental kan doen draaien?

    Kort woordje uitleg:
    Ik ondervond reeds enige tijd ernstige problemen met de kachel (foutmelding "fan defect"). Ik hoorde ook dat de ventilator aan het einde van zijn dagen was (kachel is ondertussen zeker 5 jaar oud en voortdurend in gebruik).
    Ik heb vanmorgen zelf een nieuwe rookgasventilator geplaatst, zonder enig probleem.
    De nieuwe ventilator draait, maar het toerental is aan de lage kant. Resultaat: onzuivere vlam, vuile ruit en een volle brandkorf na ongeveer een uur branden.

    Voor alle duidelijkheid: de nieuw geplaatste ventilator kan wel degelijk op hoger toerental draaien, want hij doet dit prima bij het opstarten en uitschakelen van de kachel.
    Ik kan in het kleine menu enkel het toerental van de ventilator aflezen, maar niet verhogen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali toerental rookgasventilator Empty Re: Saey Kali toerental rookgasventilator

    Bericht van erwin ma feb 15, 2016 6:25 pm

    het kan gebeuren dat een nieuwe rookgasventilator andere toeren draait met de vroegere instellingen.
    dan moet de kachel opnieuw afgesteld worden.
    krijg je hem geregeld volgens de info in bericht 2 van dit topic: https://pellets.forummotion.com/t6530-verminderen-pellet-toevoer-saey-kali


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Saey Kali toerental rookgasventilator Empty Re: Saey Kali toerental rookgasventilator

    Bericht van erwin di feb 16, 2016 3:47 pm

    @Laurent1981: je gooit een dringend probleem binnen en dan kom je niet eens de antwoorden lezen.
    ik neem aan dat het dan opgelost is, of toch niet ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Saey Kali toerental rookgasventilator Empty Re: Saey Kali toerental rookgasventilator

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 3:13 am