Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    hydro kachel met cv


    jeanhup
    verkoper


    Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    hydro kachel met cv  - Pagina 2 Empty Re: hydro kachel met cv

    Bericht van jeanhup zo maa 13, 2016 9:28 pm

    Pepe: heb je een voorbeeld van 2 modellen waarbij totale vermogen en maximale pelletverbruik niet overeen lijken te stemmen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hydro kachel met cv  - Pagina 2 Empty Re: hydro kachel met cv

    Bericht van Gast zo maa 13, 2016 9:53 pm

    Ik zie bij bijv. MCZ dat er geadverteerd wordt met 1 tot 4kg/u bij kachels van 23.7 Kw Als ik dus vergelijk met een ketel ( 5kw minder vermogen?) 1.2 tot4.1 p/u. Ik zou er weer voor moeten gaan zitten om het uit te pluizen het viel mij op met lezen vandaag. Ik heb ook behoorlijk grotere verschillen gezien.Weet even niet zo snel meer welke, teveel gelezen vandaag. Ik krijg een beetje de indruk dat men maar wat neerzet wat verbruik betreft maar heb geen zin om straks tegen 4 zakken verbruik per dag aan te lopen. Ik hoef overigens geen kachel die zo zwaar als als hier net genoemd.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    hydro kachel met cv  - Pagina 2 Empty Re: hydro kachel met cv

    Bericht van jeanhup zo maa 13, 2016 10:05 pm

    4kg per uur kan nooit meer vermogen opleveren dan 19,6kW (4x 4,9kW). Er zit gewoon niet meer vermogen in een kilo pellets. Effectief blijft daar gemiddeld 85-92% van over. Dus effectief is daar dan nog 17,2 kW van over.
    Veel italiaanse bedrijven hebben de neiging om het totale vermogen nogal te overdrijven. Waar je echt op moet letten is het geteste effectieve vermogen (ook wel nominale vermogen genoemd) zoals vermeldt op de bijbehorende CE labels of testcertificaten.
    Die 1,2 tot 4,1 kg/uur komt me trouwens bekend voor van onze Adler ketels Wink
    Als je dat omrekent kom je op een totaal vermogen van 20kW en met 90% rendement nominaal op ca. 18kW. Dat klopt dus wel ongeveer met het opgegeven nominale vermogen van 17,9kW.


    Laatst aangepast door jeanhup op zo maa 13, 2016 10:26 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    hydro kachel met cv  - Pagina 2 Empty Re: hydro kachel met cv

    Bericht van erwin zo maa 13, 2016 10:19 pm

    @Pepe: voor je naar een cv-kachel van mcz gaat lees goed alles tussen de regels.
    zoals bvb. de garantiebeperkingen waarvan sprake in bericht 13 van [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    hydro kachel met cv  - Pagina 2 Empty Re: hydro kachel met cv

    Bericht van Gast ma maa 14, 2016 7:07 am

    @ Jean. is met het laatste bericht wel duidelijk. Men zet dus inderdaad maar wat neer wat vermogen/verbruik aangaat.
    @Erwin. Garantie vindt ik een minder spannend verhaal (zeer slechte ervaringen mee dus ik zoek het tegenwoordig zelf maar uit)maar kan m'n geld maar één keer uit geven dus probeer wat duidelijkheid in dit oerwoud van kachels en merken te krijgen .Daar viel dus dit verschil in vermogen op tussen diverse merken wat dus in werkelijkheid niet kan zoals in het laatste bericht van Jean wel duidelijk is. Wat ook lastig is dat het uiterlijk in een huiskamer op wel meespeelt en ik toch diverse kachels ongeacht hun kwaliteit foeilelijk of te groot (nog groter als m'n Piazzetta)vindt

    Gesponsorde inhoud


    hydro kachel met cv  - Pagina 2 Empty Re: hydro kachel met cv

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 9:59 am