Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    opstart tijd P958


    Gast
    Gast


    opstart tijd P958 - Pagina 2 Empty Re: opstart tijd P958

    Bericht van Gast ma maa 21, 2016 12:36 pm

    Ik ben een nieuw lid met een vraag, maar heb niet altijd de tijd om bepaalde zaken onmiddellijk te gaan testen of te beantwoorden. Ik apprecieer het juist zeer hard dat mensen open staan om anderen te helpen!

    En jullie antwoorden hebben mij ook geholpen:
    Eerst heb ik de parameter P15 verlaagd naar 75°C, en vervolgens ook nog eens alles deftig gekuist. Het duurt nog steeds zo'n 20min voor hij aan die 75°C zit, maar dit vind ik al een hele verbetering t.o.v. 45min.
    Om de opstarttijd nog verder te versnellen zal ik misschien andere pellets moeten kopen (maar deze werken juist heel goed in mijne Edilkamin Kachel), maar ik ga het voorlopig zo laten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    opstart tijd P958 - Pagina 2 Empty Re: opstart tijd P958

    Bericht van Gast ma maa 21, 2016 1:30 pm

    Ja, wij zijn nou eenmaal ongeduldige mensen. Je kan nu kijken of je door de pellettoevoer in startfase 1 en 2 iets te verhogen ( in kleine stapjes) je temp. wat sneller omhoog krijgt. Wel opschrijven wat je doet zodat je altijd terug kan. Het kan zijn dat dan ook je rookgasventilator wat aangepast moet worden in snelheid. Dit zie je snel genoeg hoe je kachel brandt en of je ruit schoon blijft. Mijn kachel begint na 10 minuten te blazen en temp P15 staat op 80 graden. Kachel op 3 en ventilatorsnelheid op 3 in de winter.Je moet dus nu gewoon zorgen dat je een wat heter/beter vuurtje krijgt eventueel in combinatie met andere pellets.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    opstart tijd P958 - Pagina 2 Empty Re: opstart tijd P958

    Bericht van erwin ma maa 21, 2016 3:56 pm

    @unrealbenny: bedankt voor de feedback.
    20 min. opstarten is niet abnormaal voor een pelletkachel.
    vaak zijn er al 5 min. voorbij als de pellets beginnen te branden.
    zoals Fleur eerder schreef: een pelletkachel is geen elektrisch vuurtje...

    ps: veranderen van parameter 15 heeft ook invloed als de kachel afgelegd wordt.
    die waarde wordt immers ook gebruikt om de ventilator uit te schakelen bij het afkoelen.
    bij een lagere waarde gaat de ventilator dus wat langer blijven na blazen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    opstart tijd P958 - Pagina 2 Empty Re: opstart tijd P958

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 2:31 am