Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 4 Geregistreerd, 1 verborgen en 7 gasten

Geert, krusty, portes, smillie

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers

Dennis1109 nieuw

Deel
Dennis1109
Starter
Starter

Man Aantal berichten : 14
Registration date : 10-10-16

Dennis1109 nieuw

Bericht van Dennis1109 op ma 10 okt 2016 - 16:31

Dag allen,

Al een poosje meelezer hier op`t forum. Zo kwam ik ook aan de verkoper van onze huidige kachel.
Wij staan aan de vooravond van een verbouwing. Het idee is om een bestaande boerderij op te splitsen in 2 woningen.
Zo gaandeweg kwam ik erachter (misschien was het wel logisch, maar ik had er nog nooit over na gedacht Smile ) dat we nieuwe gas/elektra/waterleidingen nodig zijn. Ze rekenen het uit per meter wat zo`n nieuwe aansluiting moet kosten.
Gezien het feit dat een gas aansluiting ergens rond de 2-3 duizend euro moet kosten wilde ik graag weten of we ook gasloos konden.
Na een beetje rondlezen kwam ik erachter dat een pellet cv best een oplossing kon wezen. Dit lijkt ook betaalbaarder als een warmtepomp.

Het eerste idee was om een pellet cv te laten installeren met een losstaande pellet kachel in de woonkamer (leuk/sfeer).
We wilden dat ook vast een pellet kachel aanschaffen om deze in onze tijdelijke woonruimte te gebruiken. Al snel heb ik dat iets bij gesteld, en gezien het feit dat je voor elke kachel subsidie mag aanvragen ben ik op zoek gegaan naar een andere kachel, met 2 eisen. De kachel moest licht zijn (kwa kg`s) en de kachel moest vooral goedkoop zijn (jaja... Budget zelfs!).
De kachel moest onze woonunits (slecht geisoleerd) verwarmen. Ik ben uitgekomen op een Italfuoco Julia 9kw. Deze heeft nl subsidie en de de lichtere versie van 7,5kw niet.

Ondertussen staat hier enkele weken een "Julia" kachel welke ik stook met Krone pellets (zijn wat prijzig, maar ik kreeg wat proef kg`s mee met de kachel, en ze bevallen). Ik heb verder geen enkel vergelijkingsmateriaal, en heb 1080kg staan van de Krone pellet. Dit omdat ik een budget kachel heb, en deze zo lang mogelijk wil laten meegaan, en zo de adviezen volgde van de verkopende partij van de kachel.

Ik ben uitermate tevreden over de kachel! Het ding verwarmt onze units goed! We staan s`ochtends op in warmte Smile
De kachel komt weg bij RR trading uit Tolbert. De verkoper was ook na de koop nog zeer goed bereikbaar voor mijn vragen. Met de standaard instellingen (ik heb de kachel zelf geplaatst) ging de kachel uit in de opstart fase. Ik heb nieuwe instellingen gekregen, en hij brand super nu Smile

De reden dat ik mij aanmeld is omdat ik nog steeds bezig ben met inlezen over een pellet cv. Ook ben ik aan het rondkijken welke kachel ik in de huiskamer wil als het huis klaar is. Het mooie van deze budget kachel is dat mijn lijstje gestaag groeit wat ik wil voor ons nieuwe huis.

Nou... Dat was een beetje mijn voorstelrondje Smile Ik ben nog erg nieuw op het pellet gebied, en heb last van "de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt". Ik hoop hier wat meer te leren!
pedro
Admin

Man Aantal berichten : 4016
Leeftijd : 38
Registration date : 18-12-08

Re: Dennis1109 nieuw

Bericht van pedro op di 18 okt 2016 - 8:04

Dennis,

welkom hier!!

Met hier wat te lezen/rond te neuzen wordt je wel wat wijzer...

De premie die je krijgt op de kachel is idd goed meegenomen!

Met de verkoper RR trading zit je ook wel goed,ik heb het alleen wat moeilijk met uw stelling over uw pellets Wink ,omdat je een budgetkachel hebt,hoef je nog geen pellets van bijna 5€ de zak te branden hoor! pale

erwin
Admin

Man Aantal berichten : 18919
Leeftijd : 56
Registration date : 15-02-10

Bericht van erwin op di 18 okt 2016 - 11:24

volgens het advies van de verkoper wel hoor.
met zijn pellets is er minder onderhoud nodig en gaat de kachel veel langer mee.
en ge kunt nog kiezen tussen 4,85€ of 4,99€ de zak. Smile

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

erwin
Admin

Bericht van erwin op di 18 okt 2016 - 18:39

en op zijn artel site staat dan in grote letters: "bespaar jaarlijks 40 tot 75% op brandstofkosten".
nou die berekening wil ik wel eens zien, met de pellets die hij "adviseert" zul je allessinds heel zuinig moeten zijn.

Dennis1109
Starter
Starter

Man Aantal berichten : 14
Registration date : 10-10-16

Bericht van Dennis1109 op zo 23 okt 2016 - 3:28

Ik heb niet het idee dat de pellets van RR veel duurder zijn als andere pellets! Ik had wat rondgezocht voordat ik deze had gekocht, heb ik dan zo slecht gezocht?

We hebben deze kachel gekocht om ons lekker warm door de winter te helpen in slecht geisoleerde units Wink De kachel is niet gekocht om flink te besparen. Daar hoop ik echter wel op met een pellet cv voor in huis. Helaas heb ik meerdere offertes opgevraagd, en nog niets terug mogen krijgen...
erwin
Admin

Bericht van erwin op zo 23 okt 2016 - 17:58

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

maar stook eerst de pallet geadviseerde krone pellets maar op.
en kies daarna zelf wat je in de kachel gooit.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu di 11 dec 2018 - 17:55