Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Lou


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Edilkamin fata geen airflow


    harrielok
    verkoper


    Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van harrielok wo nov 30, 2016 8:56 pm

    Een goede onderhoudsbeurt en schoonmaak beurt kost ca 2 uren.
    Deze tijd is nodig om de nodige onderdelen te demonteren en goed te reinigen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31400
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van erwin wo nov 30, 2016 9:06 pm

    wat nick.lams in bericht 16 schreef zegt genoeg zeker.
    half uur onderhoud met stofzuiger en stukje tuinslag.
    op die tijd heeft een stielman zijn materiaal nog niet uit- en ingepakt !

    enigste keer dat je service krijgt is daar bij hun in de winkel als je geld in je hand hebt voor een kachel te kopen… erna dikke zever… toen kachel een jaar oud was onderhoud gedaan. technieker kwam hier met een stofzuiger en stukje tuinslang om de kachel te kuisen… in halfuur was hij klaar toen hij pas vertrokken was sloeg de kachel terug in alarm. Direct terug gebeld en moest een nieuwe afspraak maken dacht meer dan een week later… dan heeft dezelfde technieker terug gekomen en hem uitgeblazen. niks van motor of zo enkel de kachel zelf …. dusja ventilator heb ik dit jaar voor de eerste keer zelf schoon gemaakt zat een pak stof in…


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van Fleur wo nov 30, 2016 9:33 pm

    harrielok
    bestaat er iets als een handleiding voor installateurs (van het fabriek uit )hoe je een kachel moet onderhouden en wat je zoal moet demonteren ??

    ik heb 2 kachels die hier al 8 jaar staan te draaien ,waar nog nooit een installateur is omtrent geweest ,elke maand worden die GRONDIG gestofdzuigd , maar nooit iets gedemonteerd.
    perslucht gebruik ik nooit want dat doet stof opwaaien en is een grote boosdoener.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31400
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van erwin wo nov 30, 2016 9:46 pm

    hangt een beetje van het merk af.
    bvb. mcz heeft zo een handleiding: KLIK , en in principe krijgen alle dealers ook scholing.
    maar uiteindelijk doen ze wat ze willen als ze onderhoud doen, daar zijn voorbeelden genoeg van.
    sommigen durven zelfs een interim sturen die goed met een stofzuiger overweg kan, zonder veel kennis van kachels...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3077
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van Fleur wo nov 30, 2016 10:07 pm

    er staan daar interressante dingen in ; oa om de 60 dagen warmtewisselaar ,extractie kamering en opvangpot uitlaat te kuisen ,maar doet iedereen dat wel ,vraag ik mij dan af ?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31400
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van erwin wo nov 30, 2016 10:24 pm

    ik zal het zo zeggen.
    wie dat niet doet bij zijn mcz musa heeft nooit de handleiding grondig gelezen.
    want het staat uitvoerig beschreven in hoofdstuk 5 van de handleiding: KLIK.

    ik denk dat er veel zijn (niet iedereen !) die stoppen na hoofdstuk 4 over de afstandsbediening.
    als er later problemen zijn gaan lezen in hoofdstuk 6 over storingen en oplossingen.
    en dan pas hoofdstuk 5 grondig gaan lezen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van harrielok wo nov 30, 2016 10:26 pm

    MCZ handleiding is duidelijk genoeg.
    Bij de verschillende merken kachels is het uiteraard verschillend.
    De kachels bevatten wel dezelfde onderdelen rookgasventilator ruimteventilator
    Vacuümswitch flowmeter etc


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31400
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van erwin wo nov 30, 2016 10:43 pm

    hoelang een groot onderhoud duurt hangt ook af van de klant zelf.
    jij zult net als andere techniekers ook wel kachels binnen krijgen voor een 1e onderhoud na 5,6,7 jaar.
    die propvol asse zitten waar geen pier meer door kan en de bladen van de rookgasventilator 3x zo zwaar zijn van aangekoekt vuil.
    en dat voor een kachel van duizenden euro's.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van nick.lams wo nov 30, 2016 10:57 pm

    onderdelen demonteren? nog nooit gezien Shocked
    enkel compressor uit de auto en blazen maar...
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31400
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van erwin wo nov 30, 2016 11:06 pm

    hoe heette uw verkoper weer, je hebt het mij ooit in pm gestuurd maar ik ben het vergeten.
    iedereen mag gerust weten dat je daar beter geen kachel koopt als je er lang geniet van wil hebben !
    afstellen van de kachel bij de plaatsing was ook om te lachen: veiligheden naar boven zetten omdat hij constant uitviel. Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van harrielok do dec 01, 2016 12:28 pm

    Ik vraag altijd na het laatste onderhoud is dit in 4 jaar niet gebeurt dan heb je kans dat de kachel niet meer te herstellen is.
    Veelal komen er problemen als er 2 jaar of langer geen onderhoud is gebeurt.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    nick.lams
    nick.lams
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 62
    Registration date : 27-12-14

    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van nick.lams do dec 08, 2016 8:37 pm

    onderhoud is gebeurd maar niet zoals het hoort… ik heb betaald voor een onderhoud maar geen waar voor mijn geld gekregen…. Er is nog nooit een onderdeel van de kachel gedemonteerd geweest… althans niet door een technicus… Heb de kachel gekocht bij Mortier te middelkerke… altijd je zakken pellets natellen als je er besteld ook. Ze hadden er 14 ofz te weinig geleverd.. nadat ik gebeld heb hebben ze de factuur aangepast maar toch nog eentje extra aangerekend.. allemaal dikke zever daar...

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin fata geen airflow  - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin fata geen airflow

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 12:01 pm