Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van Gast zo jan 01, 2017 8:47 pm

    Goedenavond
    Ik ben Frank 49 jaar.
    Ik ben sinds enkele weken mijn eigen aan het verdiepen in de pelletkachel , mooie techniek en super zuinig.
    Wij willen de pelletkachel gaan gebruiken als bijverwarming van onze vloerverwarming .
    De ruimte waar deze in komt te staan en moet verwarmen is ong. 65 m2 ( x2.5 = 162.5 m3).
    Wat zoeken wij ???
    Wat me allereerst opvalt aan de pelletkachels is dat er weinig modellen zijn die de uitstraling hebben van een ouderwetse houtkachel , maakt de keuze makkelijker en moeilijker . Je hebt minder keuze maar moet beter zoeken.


    EdilKamin Lou Pelletkachel :mooie kachel met brede vuurhaard waarvan ik het weer minder vind dat deze zo hoog zit ,zou deze liever niet in het zicht hebben zodat ik meer van het vlammenspel kan genieten.

    Pelletkachel MCZ Deco air: mooie kachel , dit is tot heden nog de favoriet (qua uiterlijk)

    Het is lastig kiezen als je er nog niet zo in thuis bent.

    Ik ga wel voor kwaliteit in ieder geval , dan maar wat meer geld uitgeven.

    Kortom wat zijn de eisen voorlopig ??

    Kacheluitvoering moet een ouderwetse uitstraling hebben
    Vermogen : 8kw
    Kleur :  zwart
    Aansluiting kacheluitlaat : het liefst boven ( kan de kachel dichter tegen de muur ).

    Voor zover even mijn binnenkomst .
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van erwin zo jan 01, 2017 8:55 pm

    edilkamin kun je beter afblijven in NL, komt nooit goed als er ooit iets scheelt aan de kachel.
    mcz is goed maar 4200€ voor een 8kw kacheltje als bijverwarming vindt ik persoonlijk veel te duur.
    uiterlijk en vlammenspel niet teveel op vastpinnen, de ruit wordt na verloop van tijd toch altijd vuil...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van Gast zo jan 01, 2017 9:01 pm

    Hoi Erwin
    Ik dacht dat Edelkamin een gerenomeerd merk was ?
    wat de prijs van €4200 betreft , dat is maar een adviesprijs natuurlijk, werkelijke verkoopprijs is €4350


    Laatst aangepast door Frank Roos op zo jan 01, 2017 9:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van erwin zo jan 01, 2017 9:17 pm

    edilkamin is gewoon een merk zoals zovele anderen, daar is weinig gerenomeerd aan.
    anders dit topic eens lezen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    quadra fire heeft ook verschillende rustieke kachels.
    goedkoper als mcz maar dezelfde betrouwbare invoerder fero.
    misschien kun je eens in die richting kijken: KLIK.



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van Gast zo jan 01, 2017 10:02 pm

    Erwin , ik zal eens gaan snuffelen , thanks voor je feedback
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van harrielok ma jan 02, 2017 1:22 pm

    MCZ cute of de Nordic fire arya classic.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31458
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van erwin ma jan 02, 2017 2:09 pm

    of de identieke ravelli aria: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    maar 5,3kw is niet veel.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van grossard.rob di jan 03, 2017 3:32 pm

    Is harmann niet mogelijk...
    Ook prijziger maar als je specifiek zoekt op een look
    Wacht je misschien beter een paar maand om meer uit te geven
    Dan rap rap, ik neem aan dat je je kachel voor x aantal jaren
    Aan wil kopen, dan wordt de meerprijs gespreid.


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van Luc B di jan 03, 2017 5:36 pm

    @frank : Ik heb buiten mijn privé een 5 tal pelletkachels...
    Privé gebruik ik een houtkachel als bijverwarming voor mijn vloerverwarming en zou dit nooit willen ruilen voor een pelletkachel. Een zalig knetterende houtkachel is onvervangbaar...
    Niettegenstaande dit ben ik zeer tevreden van de werking van mijn 5 pelletkachels...
    Voor de 65m2 waar je over spreekt kan je makkelijk een pelletkachel vinden die de ganse ruimte aankan en goedkoper zal werken dan je vloerverwarming...


    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van Gast vr jan 06, 2017 5:07 pm

    Hoi Luc,
    Mijn excuses voor de late reactie (tevens geld dit ook voor de andere die op mijn bericht gereageerd hebben , Erwin-Rob-Harrie)
    Ik ben zeer druk met werk en heb weinig tijd om het forum in de gaten te houden helaas.
    Ik ben nog steeds zoekende en kom steeds weer nieuwe modellen/merken tegen wat de keuze niet makkelijker maakt.
    Ik denk wel dat ik een 8kw kachel moet hebben ipv van 5kw .
    Het grootste ongemak is dat er hier in de omgeving niet zo veel aanbieders zitten die ook nog wat hebben staan .
    Het is niet net als een nieuwe keuken kopen zeg maar , daar gooien ze je mee dood.
    Dave G.
    Dave G.
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 107
    Registration date : 04-02-12

    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van Dave G. vr jan 06, 2017 5:26 pm

    Ik heb een ruimte van meer dan 65m² en een Edilkamin Logo van 9Kw... Ik kan makkelijk de ruimte verwarmen tot +27 graden met mijn kachel! Het ligt natuurlijk wel aan hoe het geisoleerd is en hoe je kachel opgesteld staat... 5Kw lijkt me erg weinig!!
    Moest ik opnieuw kopen, ik zou toch iets zwaarder gaan, kwestie van overschot te hebben!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van Gast di jan 02, 2018 7:20 pm

    Heb ook vloerverwarming en een MCZ TRAY met natuurlijke convectie als bijverwarming, is 8Kw...als je pelletkachel kort bij je tv staat is deze ideaal want geen ventilatiegeluid en dus heel stil...

    Gesponsorde inhoud


    pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming Empty Re: pelletkachel als bijverwarming van vloerverwarming

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:24 am