Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
steven
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
pedro
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
krusty
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
Fleur
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
ss
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
jeanhup
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
Philip
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
Annejanne
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 
Maryline
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_lcapJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_voting_barJaap met Artel Pelletketel 20 AR I_vote_rcap 

 

 Jaap met Artel Pelletketel 20 AR

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptyma okt 09, 2017 3:41 pm

Beste Forummers,

Mijn naam is Jaap Huizenga, 58 jaren jong, wonend in Augustinusga, in de mooie Friese Woudstreek.
Mijn vrouw en ik bewonen een vrij groot vrijstaand huis, dat gebouwd is in 1991 en is voorzien van dak-, vloer- en muur isolatie.
Vier jaar geleden zijn we begonnen met de installatie van een 4000 Wp zonnepaneneel installatie van 17 zonnepanelen. Het jaar daarop hebben we een zonnecollector met 30 heatpipes aangeschaft. De heautpipes installatie is op de warmwater voorziening en de CV aangesloten. In februari 2016 hebben we een Artel Pelletketel 20 AR aangeschaft en aangesloten op een 500 liter buffervat. De heatpipe installatie beschikt ook over een vat van 200 liter. We hebben nu de volgende situatie gecreëerd. De bestaande gasgestookte CV is blijven bestaan. We hebben de pelletketel en de heatpipes-installatie in serie geplaatst met de bestaande CV ketel. Daar door werkt alles samen en ondersteunt elkaar. De CV hebben we gehandhaafd om te dienen als pomp voor het gehele systeem en als backup, voor als de pellet ketel een keer mocht uitvallen. In het 500 liter buffervat zit een warmtewisselaar voor de CV en een warmtewisselaar voor de tapwater installatie. In het 200 liter vat van de heatpipes-installatie zit ook een warmtewisselaar voor de CV en de tapwaterinstallatie. De CV is weer aangesloten op de vloerverwarming, waardoor we een heel fijn werkend, traag verwarmings systeem hebben gerealiseerd. Wij stoken de pelletketel met Elite houtpellets. Al met al vind ik het erg fijn, dat ik middels het hierboven omschreven systeem niet meer afhankelijk ben van energieleveranciers. Ik denk, dat de komende jaren de prijs van de pellets wel zo'n beetje gelijk zal blijven terwijl ik ervan overtuigd ben, dat met het dichtdraaien van de Groningse gaskraan, de prijs van gas alleen maar omhoog zal gaan. Wij zijn een twee persoonshuishouding en met de zonnepanelen hebben we een overcapaciteit aan opgewekte stroom. Wij kunnen de pellets makkelijk betalen van het geld, dat de terug geleverde stroom ons oplevert. Ik verwacht dat ik op dit forum veel aan de weet zal komen over, met name de instellingen van de parameters van de pelletketel.

Hartelijke groeten,
Jaap Huizenga
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptyma okt 09, 2017 3:58 pm

welkom hier.
hoe is de rookgasafvoer gemaakt van de ketel.
kun je voor het instellen niet terecht bij de verkoper of de importeur van artel.
garantie loopt nog tot februari 2018...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptyma okt 09, 2017 5:50 pm

Beste Erwin,

De rookgas afvoer is door de spouwmuur geboord middels een diamantboor. Daarna gaat de pijp een meter of drie loodrecht omhoog. De pijp bestaat uit dubbelwandig RVS, met daar tussen isolatiemateriaal. V.w.b. het instellen kan ik wel een beroep doen op de installateur. Natuurlijk. Ik heb van hem een zeer duidelijke handleiding gekregen in Pdf-formaat. Ikzelf wil op het gebied van de techniek echt alles weten. Ik vind het erg leuk om op deze manier met de techniek bezig te zijn. Als ik zelf parameters verander, heb ik wel steeds de handleiding erbij. Vandaag heb ik bijvoorbeeld de pellet toevoer met 4% verminderd en tot mijn verbazing zag ik, dat mijn kijkglaasje nu wel schoon blijft en eveneens zag ik, dat de gevraagde ketel temperatuur eerder wordt bereikt. Een betere verbranding dus.......en dus een beter rendement !!!

Vriendelijke groeten,
Jaap Huizenga
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptyma okt 09, 2017 6:47 pm

waarschijnlijk bedoel je deze handleiding met de parameters:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

3 meter DW omhoog is al goed.
zit er onderaan een T-stuk met dop voor de as opvang.
en komt het bovenaan minstens 0.5m boven de goot zoals het hoort...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 789
Registration date : 08-11-12

Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptydi okt 10, 2017 9:53 am

Welkom Jaap,
Zo te lezen hebben jullie het goed voor elkaar
Er is voldoende support van de installateur, wat heel belangrijk is.
Deze is misschien in de toekomst nodig bij problemen.

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
Gast
Gast
Anonymous



Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptydi okt 10, 2017 10:09 am

@ Erwin,

Ja je hebt  helemaal gelijk. De regenkap van de schoorsteen pijp steekt ongeveer 1 meter boven de dakgoot uit en onderin zit een afneembaar T-stuk, alwaar ik de eventuele in de pijp terecht gekomen as kan verwijderen. Vandaag komt de installateur trouwens om de Artel Pelletketel een 1300 branduren servicebeurt te geven. De handleiding, waarvan Erwin het linkje heeft genoemd, is inderdaad de handleiding die ik bedoel. Hoewel de handleiding inhoudelijk prima is, erger mij wel eens een beetje aan het groot aantal spelfouten, dat daarin staat.......maar dat is een probleem, dat eigenlijk niet op dit mooie forum thuis hoort....

Hartelijke groeten,
Jaap Huizenga
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptydi okt 10, 2017 4:35 pm

@Harrielok,

Sorry, maar ik weet niet hoe ik een binnengekomen berichtje moet beantwoorden. Ik krijg de melding dat ik de limiet voor het versturen van private berichten niet heb bereikt. Kennelijk moet je eerst wat langer op dit mooie forum zitten, om privé-berichtjes te kunnen versturen. Daarom doe ik het hier maar even. Mijn leverancier en installateur van de Artel AR20 Pellet CV is de Firma Hiemstra uit het Friese Menaldum. Het idee om de gasgestookte CV, de zonneboiler (30 heatpipes) en de pellet CV in serie te schakelen is aan mijn eigen brein ontsproten. Hiemstra wilde eigenlijk de drie systemen parallel naast elkaar laten werken. Het idee achter het in serie schakelen is gebaseerd op het feit, dat de drie systemen ondersteunend aan elkaar zijn en als het ware samenwerken, zoals ik aan het begin van dit onderwerp heb omschreven. En natuurlijk scheelde het een aantal meters CV leiding.

Vriendelijke groeten,
Jaap Huizenga
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptydi okt 10, 2017 6:26 pm

na uw volgende bericht kun je PM versturen (5 berichten)
speciaal gedaan om spam en ongewenste berichten te vermijden.
bvb. verkopers die onder een verdoken account zonder iets te posten via PM klanten willen ronselen...

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 789
Registration date : 08-11-12

Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptydi okt 10, 2017 8:31 pm

Bedankt Jaap

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
Gast
Gast
Anonymous



Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Emptywo okt 11, 2017 11:50 am

@ Erwin,

Beste Erwin,
Bedankt voor deze informatie. Er is mij nu duidelijk geworden, waarom ik geen PB kon sturen. Na dit berichtje aan U zal mij dit dus wel moeten lukken.

Vriendelijke groeten,
Jaap Huizenga
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaap met Artel Pelletketel 20 AR   Jaap met Artel Pelletketel 20 AR Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Jaap met Artel Pelletketel 20 AR
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» nieuw met artel pelletketel
» artel 8,5 Kw
» branderskorfje Artel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: