Wel of geen pelletkachel Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 22 gasten

eura

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
steven
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
pedro
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
krusty
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
Fleur
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
ss
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
jeanhup
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
Philip
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
Annejanne
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 
Maryline
Wel of geen pelletkachel I_vote_lcapWel of geen pelletkachel I_voting_barWel of geen pelletkachel I_vote_rcap 

 

 Wel of geen pelletkachel

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 11:53 am

Hallo allemaal,
Al een tijdje, ben ik mij aan het oriënteren op de aanschaf van een pelletkachel.
Waar ik voornamelijk op vast loop, is of het wel uit kan. We verbruiken zo'n 1850m3 gas per jaar in een huishouden van 5. Heb uitgerekend dat onze gasprijs neerkomt op €0,54 per m3. Dit is inclusief vastrecht en.belasting. Als ik uit ga van een gasverbruik van 1500m3 voor de verwarming en ik bereken dat naar de hoeveelheid pellets, dan kom ik uit op een jaarlijkse besparing van ruim €400,-
Mijn vrouw is daarin tegen hiervan niet overtuigd. En denkt zelfs, dat we met een pelletkachel, misschien zelfs duurder uit zijn. Vandaar mijn vraag aan jullie. Hoe zijn jullie ervaringen i.v.m. besparingen op het gas na aanschaf van een pelletkachel en wat is jullie verbruik qua pellets per jaar/stookseizoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 12:31 pm

1 m3 gas is ongeveer 2 kg pellets.
komt op 3000 kg pellets per jaar voor verwarming of 200 zakken van 15kg aan een gemiddelde prijs in NL van 4.50€
dan kom je met pellets ongeveer 100€ per jaar duurder als met gas...

en dan hebben we het nog niet over de prijs van de kachel en de schouw tot boven conform de NL regelgeving.
plus om de paar dagen extra kuiswerk en jaarlijks 150€ voor groot onderhoud als je het niet zelf kan doen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 12:40 pm

Als je het zo stelt, dan kan het niet uit. Dan ben ik net zoveel aan pellets kwijt, als nu aan gas inclusief koken en warm water. En daar komt de investering van de pelletkachel en rookkanaal nog overheen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 12:47 pm

sommige verkopers in NL zullen het waarschijnlijk anders vertellen.
een goedkope kachel met 500€ subsidie op een pijpje door de muur en besparen maar.
tot je dure pellets moet kopen (21% btw in NL) of er iets gebeurt en de brandweer moet komen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 1:02 pm

Wat eventuele verkopers mij zouden willen vertellen, staat hiervan ter zijde. Ik weet dat er een rookkanaal richting nok moet, bij een pelletkachel, ook weet ik dat goedkoop vaak duurkoop is, dat zal ook gelden voor pelletkachels, waar het mij omging, is of die verhalen van dik besparen op gas, reëel en haalbaar zijn. Maar zoals het nu lijkt, kan ik mijn geld beter investeren in een nieuwe cv-ketel.
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 789
Registration date : 08-11-12

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 1:15 pm

Je weet natuurlijk niet wat de prijs van het gas gaat doen
Besparen wordt moeilijk, je kan het doen uit het oogpunt van gezellige warmte en hernieuwbare energie.
Een goede pelletkachel incl rookgasafvoer kanaal komt op ca € 5000,- Daar gaat nog € 500 vanaf.

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
Gast
Gast
Anonymous



Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 1:19 pm

Dat klopt, maar om zoveel geld uit te gaan geven voor een beetje sfeer, dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling. En voor het zelfde geld, gaat de prijs van pelletkachels en pellets ook omhoog , als de vraag ernaar stijgt. Mocht de regering ons van het gas af willen, dan vind ik dat ze dan ook maar met reële en betaalbare alternatieven moeten komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 5:35 pm

Je hebt een relatief lage gasprijs, dus je zult op dit moment niks besparen met pellets.
Een normale gebruiker met een gemiddelde gasprijs van €0,65 per m3 kan maximaal ca. 15% besparen door over te stappen op pellets. De overheid heeft zich eraan geconfirmeerd om dit verschil tussen gas en biomassa elk jaar te laten groeien. Dus de komende jaren kun je wel grotere besparingen verwachten.
Als je gasketel nu nog niet aan vervanging toe is dan kun je gerust nog wachten met het overstappen op pellets. Als je nu echter moet investeren in een nieuwe ketel dan zul je over de hele levensduur van je volgende ketel (15 jaar) als snel vele duizenden euro's besparen met pellets. Dan is het dus wel al interessant om nu over te stappen op een pelletketel, ook al bespaar je de eerste paar jaren nog niks.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 5:57 pm

het verschil tussen gas en biomassa laten groeien door de accijnzen op de gas te verhogen waarschijnlijk.
zoals ze overal met de diesel doen.
ze kunnen beter de 21% btw op de pellets verlagen in NL, dat die zotte prijzen van 5-6€ de zak weg zijn.
dat scheelt na een paar jaar stoken meer als de 500€ subsidie in de portemonnee...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op ma feb 12, 2018 6:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 6:01 pm

Erwin: in Nederland kun je als particulier ook gewoon Belgische pellets laten leveren aan 6%. En er zijn zelfs zat aanbieders die een prima pellet kunnen leveren voor ca. €4 per zak incl. 21% BTW.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 6:08 pm

aanbieders die goede pellets leveren in NL voor 4€ per zak mogen altijd in het topic 'pellet prijzen nederland' gemeld worden.
maar iedereen in NL heeft natuurlijk de plaats en de mogelijkheid niet om per pallet te kopen.
je bent goed af als je bij opa freek agriselect pellets per 10 zakken koopt aan bijna 6€...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 7:30 pm

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

de stijging van gasprijs in NL van de afgelopen jaren komt hoofdzakelijk door hogere regiotoeslag en energiebelasting.
en gas zal de komende jaren alleen maar duurder worden tot de gasbel in slochteren binnen 11 jaar enkel nog lucht blaast.
dan kun je inderdaad beter goed nadenken voor een nieuwe gasketel te kopen...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31574
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Emptyma feb 12, 2018 9:24 pm

eigenlijk is het geen makkelijke keuze.
nu een nieuwe gasketel kopen en over 11 jaar de dure gas op.
nog 3 jaar wachten met een nieuwe pelletketel en geen subsidie meer van 2500€...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wel of geen pelletkachel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wel of geen pelletkachel   Wel of geen pelletkachel Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wel of geen pelletkachel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Smogalarm = geen hout stoken?
» geen ontsteking
» waarom die.....en geen ander

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: